Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Syntymälahja" äidille

Vierailija
19.07.2009 |

Mielenkiinnosta kyselen, että mitä olette miehiltänne saaneet tai itse ostaneet "muistoksi" lapsen syntymän johdosta? Ja joo, kyllähän ne syntymät tietysti muistaa muutenkin ja onhan lapsissa lahjaa tarpeeksi, mutta tarkoitan nyt korua tai jotain muistoesinettä, jolla on tavallista enemmän tunnearvoa.

Meillä esikoisen synnyttyä varovasti jotain odottelin. Parin kuukauden päästä äitienpäivänä tajusin, että turhaan. En pidä kyseistä lahjaa itsestäänselvyytenä ja ehkä sitä tapahtuukin enemmän telkkarissa kuin tosielämässä. Joten en jäänyt murehtimaan vaan ostin sitten itse itselleni muistoksi timanttisormuksen, johon kaiverrutin esikoisen nimen ja syntymäpäivän. Toisen lapsen synnyttyä mies kysäisi ohimennen, että "annoinko mä sulle mitään helyä kun meidän eka lapsi syntyi?" Vastasin, että ei ja kerroin ostaneeni itse itselleni sormuksen, mihin mies ei sanonut enää mitään.

No, tämä nuorempi muksu täyttää kohta vuoden ja äitienpäiväkin meni ajat sitten. Yritin hiukan vihjata etukäteen, että mulla on ko. koru vielä ostamatta rahapulan takia. Ei mennyt vinkki perille, joten päätin taas antaa itse itselleni lahjan kunhan saan säästettyä (miehen haluttomuus ostaa jotain ei johdu rahasta, tienaa 3 kertaa sen minkä minä). Ensin ajattelin, että kaiverruttaisin vanhaan sormukseen esikoisen seuraksi nuorimmaisen nimen ja syntymäpäivän. Tulin kuitenkin siihen tulokseen, ettei siihen mahdu millään. Haluaisin myös aikanaan antaa nuo korut lapsilleni esim. sitten jos ja kun he saavat perheenlisäystä tai kihlautuvat tai jotain.

Te jotka olette ko. lahjan saaneet, ostaneet tai siitä haaveilette: kertoisitteko minkälaisesta korusta tms. on kyse? Kävin kultasepänliikkeessä fiilistelemässä eikä mikään oikein säväyttänyt. Rahaa ajattelin säästää ja käyttää n. 300 euroa.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ollenkaan tällaisen kannalla. Ekan mekon ja juhlakengät olen säästänyt molemmilta.

Vierailija
2/8 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut koskaan kuullut, että sellainen kuuluisi asiaan. Muutenkin minusta olisi tuntunut hassulta, jos mies olisi tuonut jonkun korun "vaivan palkaksi". Vähän sama juttu huomenlahjan kanssa, minusta se tuntuu jotenkin ällöltä ajatukseltakin, saada palkkio ekasta avioyöstä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ei vaan ole sellaista tapaa tullut. Mutta mites olis jos ostaisit jonkun riipuksen, johon voisi kiinnittää vaikka helmen tai jonkun muun koristeen jokaisen lapsen syntymän merkiksi? Tai jos haluat antaa korut pois, osta rannerengas johon voi kiinnittää pikku riipuksia. Anna vaikka lapsellesi tämän mennessä naimisiin tai saadessa oman lapsen, tai tullessa täysi-ikäiseksi.

Vierailija
4/8 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin myydä ne vanhat helytkin pois tuolta nurkista pölyyntymästä kun en käytä niitä kuitenkaan.

Vierailija
5/8 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoiseni syntyessä sain yllättäen äidiltäni yhden hänen omista upeista kaulakoruistaan. Mielestäni se oli hieno ele ja päätin että toisen lapsen syntymää juhlistetaan myös korulla. Näin itse kultasepän ikkunassa minua miellyttävän kaulakorun ja ajattelin sen sopivan juuri tähän tarkoitukseen, joten raahasin miehen katsomaan ko. ikkunaa ja ko. korua ja sanoin ihan selvästi että tuon haluaisin sitten lapsen syntymän kunniaksi. Mies teki työtä käskettyä ja vielä näin monen vuoden jälkeenkin on kiva pitää hienoa (ei mitään tosi kallista kuitenkaan) korua ja kyselijöille kertoa että pojan syntymän yhteydessä sen sain.

Vierailija
6/8 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse käydä hankkimassa. Kun vauva oli vielä mun vatsassa, meillä juhlittiin isänpäivää, ostin lahjan ja tein kakun. Kun oli äitienpäivä ja vauva oli syntynyt, mut vietiin aamiaiselle, mutta ei kuulemma voinut varaa pöytää kun sinne ei saanut varata. Joka osottautui perättömäksi.

En myöskään saanut mitään lahjaksi kun vauva syntyi, vaikka mies tiesi tästä tavasta.

Kun äitienpäivä koitti ja kävelyreissun jälkeen tajusin ettei minua oltu huomioitu mitenkään, aloin HUUTAMAAN ja silloin mies tajusin että tuli tehtyä nuijasti. Lupasi että tästä lähtien äitienpäivä muistetaan.

Otti vielä enemmän päähän kun kaikki ympärillä saivat vaikka mitä, esim eräs mies oli tehnyt vaimolleen itse kortin. Vaimo on ala-asteen opettaja ja on sanonut lapsille haluavansa keväällä kukkien sijasta itse tehdyn kortin ja mies sitten teki sellaisen. Sinne pisteet !!!

Mä haluaisin yhden Lapponia sarjan korun, maksaa reilu tonnin. Siihen saa vähän aikaa säästää rahaa.

Vierailija
7/8 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka odotatte lahjoja, tai rupeette HUUTAMAAN jos ette saa, annoitte isälle lahjaksi kun vauva syntyi?

Vierailija
8/8 |
20.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Calvin Kleinin laukun lahjaksi sairaalaan kun vauva oli syntynyt. olin tuota laukkua hypistellyt kaupassa aikaisemmin mutten raaskinut ostaa. ihana ele mieheltäni, en todellakaan olisi vaatinut mitään tai itse ostanut mutta ilahduin kun mies toi lahjan.