Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä ketään yli 30-vuotiaana esikoisen saaneita?

Vierailija
19.07.2009 |

Kauanko meni, ennenkuin tulit raskaaksi?

Itselläni ikää 34v ja n. kuukausi sitten jätettiin ehkäisy (pillerit) pois. Vähän takaraivossa mietityttää, että tulikohan odotettua liian pitkään (toiveissa kaksi lasta), mutta.. Onhan niitä kai paljon vanhempiakin ensiäitejä..

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri täyttänyt 34v. kun esikoinen syntyi (tärppäsi 4:llä yrityskerralla). Kakkosen sain kun olin juuri täyttänyt 36v. ("vahinkolaakista" tulin raskaaksi). Nyt toiveissa kolmas, yrityskertoja takana vasta yksi, saa nähdä miten käy..

Vierailija
2/39 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 v ja 34 v, kun sain lapset.

Esikoisen kanssa meni lähes vuosi, mutta menkat olivat niin epäsäännölliset, ettei tiennyt, milloin pitäisi koettaa. Kakkonen tuli parin kuukauden yrittämisen jälkeen.

En usko olevani mitenkään hedelmällistä tyyppiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta olin ilman ehkäisyä, tosin olimme etäsuhteessa, että seksiä ei saanut ollenkaan välttis oikeina päivinä. Ehdimme asua puoli vuotta saman katon alla kunnes tärppäs.

Vierailija
4/39 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja neljäs nyt just ennen kuin täytin 43v.

Mulla oli kahdet kuukautiset välissä, ennen kuin esikoinen sai alkunsa. Myöhemmin ollut pari keskenmenoakin

Vierailija
5/39 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

34-ja 40-vuotiaana. Ensi yrityskerralla molemmat, ei keskenmenoja tai muita hedelmällisyysongelmia.

Vierailija
6/39 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen (ja ainokaisen) 33-vuotiaana.

Raskaaksi tulin eka kierrosta, kun ehkäisy oli jätetty pois.

Vierailija
7/39 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoisen 32-vuotiaana. Tulin raskaaksi ekalla "yrityksellä", eli kerta ilman ehkäisyä riitti. Oli kp 7 vielä :) Pillerit olivat jääneet pois noin 8kk aiemmin.

Vierailija
8/39 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulin raskaaksi molemmilla kerroilla ensimmäisestä yrityskierrosta

Vierailija
9/39 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

31 v ja viides ja viimeinen 41 v

kertalaakista kaikki saanet alkunsa

Vierailija
10/39 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että alle 30 vuotiaina ei pitäisi tehdä lapsia. Missä on lähde siihen,että pää ei kestä ?

Vierailija
11/39 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sai alkunsa toisesta kierrosta kierukan poiston jälkeen.

Nyt odotan toista lastani 38-vuotiaana. Tämän "tekemiseen" meni aikaa 10 kuukautta.

Selvisi sitten tämän toisen raskauden yhteydessä että minulla ovulaatio kierrossa myöhemmin kuin keskimäärin, vaikka kierto normi 28 pv ja täysin säännöllinen. Ehkä sen vuoksi kesti toisen raskauden alku kauemmin. 8 kk yritystä meni ihan Vauva-lehden ovulaatiolaskurilla ja vasta kahdessa viimeisessä kierrossa ennen raskautta oli käytössä ovulaatiotesti.

Sanoisin että älä vielä murehdi. Anna nyt ainakin puoli vuotta aikaa ja jos sitten ei kuulu lasta niin ota vaikka ens hätään ovulaatiotesti käyttöön.

Onnea yritykselle!

Vierailija
12/39 |
12.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

syntyneet, kun olin 32v ja 35v.

Heti tärpänneet molemmat :)

Vierailija
13/39 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain esikoisen 32 v,m mutta kävimme yrittämäään jo kun olin 27 v. Lopulta tuli luomusti, hoitotauolla ja toinen aika helpostikin (parissa kierrossa) sitten kun noin 1,5 v jälkeen jätettiin ehkäisy pois.

Vierailija
14/39 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain esikoisen 32 v,m mutta kävimme yrittämäään jo kun olin 27 v. Lopulta tuli luomusti, hoitotauolla ja toinen aika helpostikin (parissa kierrossa) sitten kun noin 1,5 v jälkeen jätettiin ehkäisy pois.

Ruvettiin yrittämään kun olin 27v ja sain lapsen kun olin 33v. Toinen sai alkunsa kun esikoinen oli 5kk. ;)

Vierailija
15/39 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 35v ja ihan hyvä ikä.

Vierailija
16/39 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 5.kierrosta tulin kaavinnan jälkeen(km)

"Myöhäinen"äitiys ei nyt tällä kertaa riipu muuta ku siitä,et vast 40-kymppisenä löyty semmonen ukko,jonka kanssa a saa lapsen ja b viittii tehdä sen.

Sanokaa te muut mitä sanotte!!!

Vierailija
17/39 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. lapseni on nyt täysi-ikäinen ja elämässä ei ole ollut mitään, jota olisin hadehtinut nuoremmilta äideiltä. Talous oli kunnossa, lapsi sai tolkun ja fiksun isän. Ei enää tarvinnut koheltaa. Suosittelen!

Vierailija
18/39 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojan sain sitten lopulta avustetussa kierrossa (pregnyl-puregon) kun olin 30v. nyt poitsu on 6kk ja ehkäsyä ei olla käytetty..katsotaan miten käy .

Vierailija
19/39 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhuttu jo n. 7v ajan. Mutta silti tuntui, että nyt vasta oltiin ihan varmoja asiasta ja muutenkin elämä mallillaan. Esim. mulla sellainen työ, jonka takia ei tarvitse laittaa lasta päivähoitoon heti ä-loman loputtua.

Toivottavasti tosiaan saadaan ne omat pienet kullanmurut aikaseksi, vaikka näin varttuneempinakin :)

AP

Vierailija
20/39 |
19.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkunsa yhdestä ainoasta yhdynnästä kun annettiin lupa tulla. Toisen sain 37-vuotiaana ja tokasta yrityskierrosta. Eli ei ainakaan ikä ollut hidastamassa raskautumista! En kokenut olevani vanha ensisynnyttäjä ollenkaan, meillä tuttavapiirissä on paljon 35+ ensisynnyttäjiä. Hyvin on mennyt ja hyvin olen jaksanut. Olen hyväkuntoinen ja terve nelikymppinen nainen. Onnea paljon yritykseen!