** JOULUNTÄHTÖSTEN loppuvuosi **
Tässä pinossa kirjoittelevat tulevien jouluntähtösten äidit, joilla laskettu aika on joulukuun 2008 tietämillä
30.11. fatmama * Länsi-Uusimaa *
minihattis * PHKS *
1.12. Villa2 * Kymenlaakso, PHKS *
Kantrimaria * Pori-Roi, SatKS *
pikku-puhi *
vanilija * Tampereen viereinen kaupunki, TAYS *
2.12. Antonin_äiti Helsinki, KOS *
-nappi * - *
soffio *
elizabetha *
Pinkkinen * Lappeenranta, EKKS *
3.12. ..titta.. * Tampere, TAYS *
Unicorny09 * Siilinjärvi, KYS *
-Hanne- * Helsinki, KOS *
ninnu-81 * Helsinki, KOS *
4.12. Ineli * Tampere, TAYS *
Eriskummallinen * Helsinki, NKL *
lintu-75 * Satakunta, SATKS *
5.12. tirpunen * Satakunta, SATKS *
Lokavaavi *
6.12. Leanna * Turun seutu, TYKS *
Pennyx * KSKS *
Kapa * Etelä-Savo, MKS *
pikkupiru * Tampere, TAYS *
-hilleri- *
Heissu * Helsinki, KOS *
010308 * Kempele, OYS *
7.12. tyhjäsyli * pk-seutu *
8.12. Mamoska * Helsinki, KOS *
marssilainen * Espoo, JS *
Emmizle * Järvenpää, HUS/HySHA *
Lanttu08 * Oulu, OYS *
Dentaurus * kaakkoinen Kymenlaakso, KOKS *
s@s@ * Helsinki, NKL *
Birtzu75 *
n.1979 * Satakunta, SatKS *
9.12. siisa * Lahti* PHKS *
karoliima * Kokkola, K-PKS *
10.12. Pulmu79 * HYS *
Vilhelmiinanen * Länsi-Uusimaa, LS *
taikatoive * Varsinais-Suomi, SAS *
juusopetteri * Lahti, PHKS *
11.12. Anemos * ULKOMAILLA *
-höyhen- * - *
12.12. mannerto * Etelä-Savo, MKS tai KYS *
ViolaK * Varsinais-Suomi, TYKS *
Rintin * Suomussalmi, KAKS *
13.12. jet-haikara * Länsi-Uusimaa *
eppuliini_ * Oulu, OYS *
jepuli * Tampere, TAYS *
Mauste * Tampere, TAYS *
14.12. Pyykkivuori * K-SKS *
4.x * pk-seutu, JS *
15.12. Sahpa * Lahti, PHKS *
Hera-79 * Hämeenlinnan seutu, K-HKS *
tiar84 *
16.12. Ylläripylläri * pk-seutu *
17.12. Laskiaispulla * Tampere, TAYS *
Werde * pk-seutu, KOS *
-Kivi- * - *
18.12. kiviir * Oulu, OYS *
Empsku88 * Vammala, VAS *
tiinax6 * Varsinais-Suomi, TYKS *
haa2 * Pirkanmaa, TAYS *
19.12. -Menninkäinen- * Tampereen seutu, TAYS *
20.12. siise * Etelä-Suomi, HYS *
Myrre * Espoo, JS *
joll@ * Etelä-Pohjanmaa, SeKs *
.:Naranja:. * Lieto, TYKS *
21.12. armi *
22.12. Myrtti- * Hyvinkää, HYS *
Miilukka * Tampere, TAYS *
Nektariina * Etelä-Pohjanmaa, SeKs *
23.12. Gnatte * Helsinki, NKL *
Viola * Kaakkois-Suomi, EKKS *
24.12. angorainen * Laukaa, K-SKS *
HaHa78 * Tampere, TAYS *
lilla79 * Orimattila, PHKS *
Savannia-79 * Koillis-Lappi, LKS *
25.12. Stiin@ * Pohjanmaa *
Leppis_78 * Satakunta, SATKS *
Anneiki * Pirkanmaa, TAYS *
Katanen * Seinäjoki, SeKs *
Säteilijä *
26.12. Canttarelli *
3mami * Turku, TYKS *
Kranttu83 * Etelä-Suomi *
Katinka83 *
veromite * Vantaa, KOS *
27.12. Lorindol * pk-seutu, NKL *
Karssuli * Vantaa, KOS/H *
Zebra * Helsinki, KOS *
29.12. karits@ * TYKS *
Rusina80 * Vaasa, VKS *
30.12. Riemu * Pirkanmaa, TAYS *
6.1. Mae3 * Vantaa, KOS *
9.1. Nudivas * TAYS
[b]Syntyneet:[/b]
11.11. Jepuli; tyttö, 2420 g, 46 cm. Rv 35+2
15.11. Fatmama; poika, 3000 g, 48 cm, py 33 cm. Rv 37+6
27.11. Hanne; tyttö, 2845g, 47 cm. Rv 39+1
28.11. Soffio; poika, 3900 g, 52 cm, py 35,5 cm. Rv 39+3
2.12. Kapa; poika, 4100g, 53 cm, Rv 39+1
2.12. Minihattis; tyttö, 3960g, 51cm, py 35,5cm
3.12. Leanna; tyttö, 3410g, 50cm
3.12. Juusopetteri; tyttö, 3300 g, 47 cm. Rv 39+0
4.12. 010308; tyttö, 4050 g, 52 cm, py 37 cm
6.12. Mannerto; tyttö, 3350 g, 48 cm. Rv 39+2
7.12. Pulmu79; poika, 3690 g, 48 cm, py 35 cm.
11.12. Siisa; poika, 3450 g
15.12. Dentaurus; tyttö, 4162 g, 53 cm, py 35 cm. Rv 41+0
Kommentit (44)
Gnatelle:Tottakai tarvii käydä kattoo ketkä on saanu nyytin syliin:-)))Ollanhan tässä monta kuukautta yhdessä "eletty" niin joka päivä PAKKO käydä edes lukee viestit jos ei itse ehtiskää kirjottaa.....Tänään tarvii lähtee ostaa imetys-teetä jos sais ton maidon vielä nousee,yöllä sain syötettyy toisesta tissitä ja nyt aamulla toisesta ja nyt ne sit onkin "kärpäslätkät".Ois kyllä kiva jos toi tee auttais kun musta olis niin paljon helpompaa kun sais vaan heittää tissin suuhun ja se ois siinä kun että jatkuvasti pulloja pesee ja keittelee,ja kuitenki oma hommansa yölläkin lähtee sitä pulloo lämmittelee.Tosin jos se tee ei auta niin en ota siitä stressiä,kolme aiempaakin on hyvin kasvanu ja jotakuinkin ollu terveitäkin ja ovat olleet "pullolapsia".Tsemppiä nyt vielä kaikille odottajille,ei oo enää monta teitä jäljellä ja joulukuukin alkaa käymään vähiin jotta kyllä pian on kaikki joulukuisten tähdet syttyneet!!!
Minihattis ja Iita pian 3vkoa
Nopsaan tulin laittaan, että vedet meni tänä aamuna, sairaalas oltu kokopäivä ja nyt päästiin kotiin ootteleen josko supparit alkais kunnolla. Jos mitään ei tapahdu, aamulla takasi sairaalaan ja aletaan käynnisteleen... et se on menoo sit, taitaa kyllä nyt valitettavasti ainakin se jouluaatto mennä sairaalas....palaillaan...
[b]Anneikille[/b] tsemppaukset, se on menoa nyt! Taitaa tosiaan mennä aatto vielä sairaalassa :/ mutta on ainakin sitten käärö käsissä! <3
Toivottavasti [b]Minihattis[/b] saa teestä apua!
Palailen...
Ensin suuret onnittelut vauvansa saaneille ja paljon tsemppiä vielä odottaville!
On tullu tosi huonosti nyt käytyä täällä. Aika vaan tuntuu menevän ihan kaikkeen muuhun. Arki on siis ihan jotain muuta kuin jokunen viikko sitten. Kyllähän sen tiesi et elämä tulee oikeesti muuttumaan, mutta kyllä se silti yllättää. Oon ollu kyllä todella kiitollinen siitä et mies on ollu myöskin kotona. Ens viikolla menee taas töihin ja sitten olis pärjättävä tytön kanssa päivät kahdestaan. Jaiks!
Meillä on menny kyllä ihan kivasti. Öisin jos saisi hiukan pidempiä ja parempi laatuisia unia itelleen niin sittenhän tässä jaksaisi oikein mainiosti. Ehkä ne yöunetkin sitten jossain vaiheessa hiukan pitenee.
Tyttö on vielä aika pikkuinen ja sitä vaan kaikki jaksaa "ihmetellä". Viime torstain neuvolassa mitat oli 2995g ja 49,5cm. Mutta ihan hyvin on kuitenkin kasvanut siitä mitä esim. paino oli kun sairaalasta lähdettiin.
Koitan päästä jatkossa hiukan useammin tänne lukemaan muiden kuulumisia ja päivittämään omianikin.
Nyt oikein mukavaa ja rauhallista joulua kaikille!
-Hanne- ja tyttö 3,5 vkoa
Itselleni ei mitään sen kummempaa uutta kuin että ilkeä flunssa iski viikonlopun aikana ja vei kyllä "synnytyshalut" totaalisesti. Eilen oli tosi kurja olo, tänään ehkä vähän parempi, mutta nenä tukossa ja olo vieläkin ohrainen...(onneksi ei kuumetta sentään, vaikka siltä kyllä tuntui.) Eli tällaisia käänteitä näköjään tarvitaan, niin ei enää toivokaan heti pääsevänsä synnyttämään...heh heh!! Nyt sitten oikeastaan toivon, että päästäisiin muutama päivä eteenpäin vauva vielä masussa eli että jouluaatto saataisiin viettää rauhassa kotona ihan jo isompienkin lasten takia ja että toipuisin tästä taudista mahdollisimman hyvin. Neuvolassa kävin tänään ja kaikki suht ok. Vähän verenpaine koholla (sain mittarin mukaan joulunpyhien ajaksi), samoin virtsassa ihan vähän proteiinia (johtunee siitä, kun sain tikistettyä niin pienen määrän pissaa), vauvan sydänäänet kunnossa jne. Th:n mukaan vauva on tosi alhaalla ja kyllähän sen siellä tunteekin, kun painaa virtsarakkoa ja peräsuolta aika ikävästi...Hyvä kuitenkin niin. Mitä alempana, niin sen lähempänä!!! Eli tällaista tänne. Jotenkin epätodellinen olo, että joulu tulossa vaikka sitä ollaankin kovasti laiteltu perheen kanssa. Tämä epätietoisuus h-hetkestä värittää nyt tietysti koko joulua. Jännittävää joulua siis täällä ainakin vietellään...Nyt täytyy lähteä lepäilemään, että saisi edes sen 5-6 tuntia taas nukuttua ensi yönä. Minullakin nämä yöunet jääneet viime aikoina aika hatariksi, onneksi päivisin olen yleensä pienet päiväunet saanut otettua, joten olotila ei ihan rättiväsynyt ole.
Voimia kaikille teille, jotka maailman ihaninta joulupakettia masuissanne kannatte!!!
t. Menninkäinen rv 40+(taitaa olla 3, ei jaksa enää laskea....!!!)
POKS;POKS!! Tänään on se LA ja ei mitään merkkiä että tulisi yksiöstään ulos. En ole aikasemmin koneelle kerinny kun on ollu säpinää. Anoppi tuli tänään,kolmosen ja nelosen kummit kävi tänään ja välissä olen yrittäny siivota. Tein pullataikinan mutta anoppi paisto pullat :D Mulla on ollu niin kamala päivä että....sain ajettua auton "omalla" tiellä suoraan ojaan,en ajanu lujaa mutta meillä kun sato koko viime yön lunta ja maa on nyt valkea niin enpä muistanu sitä että lunta sato jään päälle. Kyllä mua päähän otti kun auton sain sinne täräytettyä. Onneksi naapuri oli kotona ja tuli traktorin kans nyppäämään mut sieltä pois:) Huomen aamuna mulla on äippäpoli sen vauvan koon takia,hiukan jännittää että mitä sielä sanotaan. Paino arvio oli viime viikolla sen melkein 4kg ja se on musta paljon. Mulla on edelleen turvotusta että välillä ei meinaa croksit jalkaan mennä:( Sormia ja jalkoja särkee eikä ananasta ja mansikoita pysty määräänsä enempää syömään. Mutta nyt menen nukkumaan öitä!!
Nektariina tasan 40
Vihdoin minäkin pääsen ilmoittamaan,että meillekkin on syntynyt perheeseen pieni pojan pallero. :) Eli synnytys käynnistyi lapsiveden menolla 19.12 klo.7 ja poika oli maailmassa 20.12(tasan virallisen la:n mukaan) klo. 00.45. Pituutta 52cm ja painoa 3940g. Eilen päästiin kotiin. Poika on rauhallinen ja nukkuu aikas paljon. :) Mukavaa joulua kaikille ja paljon supparisäteitä niille jotka ovat vielä yhtenä kappaleena.
Myrre+poitsu 3vrk
Lämpimät onnittelut [b]Myrre[/b]! Te osuittekin sitten siihen viiteen prosenttiin, joka laskettuna päivänä syntyy :)!
Kiva kuulla [b]Hannen[/b] vauvakuulumisia, vaikka tietenkin on selvää että ei sitä nyt usein koneelle vauvan kanssa ehdi!
Onneksi ei [b]Nektariinalle[/b] käynyt ojaan ajossa kuinkaan! Täälläkin la paukkuu, tosin en alusta asti ole olettanutkaan että ennen sitä syntyisi, joten ei (ihme kyllä) turhauta, ainakaan vielä.
[b]Menninkäiselle[/b] jaksuja flunssaan, se on kyllä loppuraskaudessa viheliäistä! Toivottavasti et synnyttämään puolikuntoisena joudu.
Toiseksi viimeinen neuvolakäynti oli, ja kaikki ok. Eipä oikein mitään muuta raportoitavaa kuulu kyllä :). Tänään sain aikaiseksi tehdä vielä muutaman hankinnan vauvalle, ne rattaat puuttuvat edelleen mutta muuten pitäisi olla melko lailla ok tilanne. Jouluruuista laatikot tehty (ja muuta en sit teekään) ja joulusiivousta meillä ei tänä vuonna tehdä, kunhan nyt vähän imuroidaan. Näillä nukkumisilla (tai siis nukkumattomuudella) ei vaan kerta kaikkiaan jaksa touhuta.
Niin ja sairaalakassia en ole muuten pakannut edelleenkään, olenkohan ainoa...
Gnatte 40+0
piti toivottaa kaikille OIKEIN HYVÄÄ JOULUA (kun tuskin huomenna tänne ehdin).
tulin toivottamaan kaikille RAUHALLISTA JOULUA!!! Ja suuren suuret ONNITTELUT vauvautuneille!!!I
Minihattis ja Iita 3vkoa
Meillä otettiin kinkku äsken uunista ja joulu on sitä myöten valmis. Kun lapset heräävät, koristellaan kuusi. Pieni jouluntähtösemme tankkasi vajaa tunti sitten ja nukkuu. Ja kasvaa. Syntymäpaino saavutettiin vajaassa viikossa, eikä korvikepurkkeja ole availtu ainuttakaan. Nämä tiiliskiventapaiset liivintäytteet tosin ajoittain ahistavat äitiä. Mutta meillä menee siis hyvin, toivottavasti muillakin.
Paljon onnea uusille jouluntähtösille, tähtösten äideille ja perheille!
Voimia, kärsivällisyyttä ja jaksamista omia tähtiään vielä odottaville!
Hyvää Joulua ihan kaikille!!!
T. Dentaurus + "Justiina" 8,5vrk + muu perhe
Näköjään aattona viimeinen postaus...onko kaikki muut jo lähteneet synnärille?=)
Sain siis olla joulun kotona...syötyä ja herkuteltua on tullu vähä liianki kans, mutta kerranhan se joulu vaan on.=)=) Mitään oireita mihinkään suuntaan ei oo havaittavissa. Oikean käden nimetön on puutunu ja muutenki samainen käsi vähän oudon olonen...johtuisko liiasta suolasen syönnistä ja liian vähäisestä liikkumisesta - mulle kun postilaatikolle kävely on ihan maximi liikuntaa tällä hetkellä kun tuo vauva on niin alhaalla...pallo jalkojen välissä-kävelyä.
Vauva liikkuu ihan hyvin (tänään tosi ollu aika hissukseen, pitää seurailla liikkeitä). Maanantaina neuvolassa oli kaikki ok, sokerit pissastakin hävinneet taas. Katotaan (jos ma 29.pvä neuvolaan vielä "pääsen"), onko joulusuklaat tehny tehtävänsä.=)
Aatto oltiin kolmestaan miehen ja typyn kanssa kotona ja oli ihanaa! Eilen sit miehen vanhemmat + veljet (3kpl) oli meillä ja sain raataa keittiössä.=( Mun anoppi ei meinaan oo mikään apu missään suhteessa ja valitinki miehelle, ku olivat lähteneet, että ei paljon herrasmiehiäkään suvustaan löydy, kun muut istuu pöydän ääreen syömään ja minä syön seisoaltaan vieressä (kun pöydässä ei kaikille riittäny paikkoja)! Kyrsii tollaset juntit äijät!
Ulkona paistaa aurinko ja mies lähti esikon kanssa pulkkamäkeen. Me ollaan nyt nukuttu aika ruhtinaallisesti...tänäänki herättiin kaikki vasta vähän ennen kymmentä! Minä tietty ravaan vessassa kaiket yöt, mutta oon kuitenki nukkunu hyvin.
Tulkaahan muutki linjoille!!!!
HaHa 40+1
Nopeana ilmoituksena,
meille syntyi pienenpieni tonttutyttö 20.12. Painoa oli vaivaiset 2570 täysiaikaisuudesta huolimatta ja pituutta 49 cm. Koostaan huolimatta vauva voi ja syö hyvin ja pääsimme kotiutumaan aatonaattona. Synnytys meni hyvin, vaikka avautumisvaihe kesti käytännössä kaksi vuorokautta :D Tsempit lopuille odottajille ja onnea vauvansa jo saaneille! :D
eli ei, en todellakaan ole sairaalaan vielä karannut enkä näillä näkymin ole menossakaan ennen loppiaista. Kymmenen yhtä vastaan, että olen täällä viimeisenä tammikuussa!
[b]Kiville[/b] onnittelut tyttösestä! Pitkä oli synnytys ja pikkuinen tyttö, ei tainnut kuitenkaan keskolaan joutua kun oli painoa just yli 2,5 kg? Mukavaa vauva-arkea teille!
Samoin kuin [b]Dentaurukselle[/b], kiva kuulla että teillä on lähtenyt hienosti menemään ja pieni kasvaa vauhdikkaasti.
Olipas teillä [b]Haha[/b] ikävä joulupäivän ateria, toivottavasti otti ukko onkeensa! Ja täydellinen oireettomuus riesana täälläkin, kyllä se oli varmasti se hiiva joka mulla niitä suppailuja aiheutti, koska hiivalääkkeen jälkeen ei ole ollut suunnilleen ainoatakaan supistusta.
Luulin ensin, että se hiiva tuli siitä antibioottikuurista, mutta oli ilmeisesti ollut oireettomana päällä jo pitkään, koska kun sitten lääkitsin sen pois, loppuivat niin valkovuoto kuin supparitkin kuin seinään. Ja mullahan oli jo välillä oikein jomottelevia suppareitakin, tosin eivät ne 36+1 sisätutkimuksen mukaan vielä mitään olleet tehneet. No, ihmekös tuo, kun eivät olleetkaan mitään kohdun valmistautumisesta vaan siitä hiivasta johtuvia.
Joulu tuli ja meni, liikaa on syöty täälläkin, ja nyt on sitten ihmettelemistä ruotuun palaamisessa, kun vatsa (ja pää...) ehti välillä jo tottua niin hyvään :p . Nyt sit taas näkkärin, salaatin ja kuitupastan pariin, vielä nämä pari viimeistä viikkoa jos jaksaisi kitudieettiä pitää...
Gnatte 40+3
Olen huonosti jaksanut kirjoitella, kuulumisia kuitenkin käynyt lukemassa.
Tänään LA, eikä taida mitään tapahtua. Minulla ollut jo kaksi viikkoa supistuksia iltaisin. Ei mitään kivuliaita, napakoita kylläkin. yöllä menevät sitten ohi. Viime viikolla olikin ruskeaa vuotoa ja soitinkin jo kättärille, mutta kuuluu kuulema asiaan. Vauva liikkuu paljon, joten ei huolta.
Pää on jo ollut kaksi viikkoa laskeutuneena todella alas, nlassa sanoivat että harvoin siellä näkee niin alas laskeutunutta päätä.... ettei kannata jäädä odottelemaan kotiin pitkäksi aikaa kun synnytys käynnistyy, voi kuulema tulla nopeesti. Epäilen kyllä itse, kun esikoinen 7v sitten syntyi kahden päivän käynnistyksen jälkeen... kylläkin nopeasti, kun käyntiin ensin lähti (6h).
Henkisesti olen valmistautunut että jospa loppiaisen tienoilla minulla nyytti olisi sitten sylissä. Ihmeen rauhallinen olen ollut ja psyykekkin vielä kestää. sukulaiset eivät onneksi pahasti soittele ja kysely, kun olen sanonut ettei tarvii kysellä, että ilmoitellaan kun on jotain ilmoittamista. Niin ja tämä joulu tietysti on vienyt ajatuksia muualle.
Voisin kyllä lähteä jo vaikka samantien synnyttämään, nukun yöt mainiosti, useista vessareissuista huolimatta.
Onnea kaikille kenellä jo nyytti sylissä ja voimia meille ketkä sitä vielä odottavat!
VeRoMiTe 40+0
Tärkein ensin: yhtenä kappaleena.
Onnea myrrelle ja kiville!!! Kiva kuulla vauvauutisia edes muilta, kun itsellä ei tunnu edistystä tapahtuvan. Välillä jopa olen ajatellut, että ehkä mua onkin huijattu. Meidän kolmivuotiaskin sanoi eilen, että onkohan äitin masussa vauva vai ilmapallo. Olen itse joskus vitsaillut, että se on vain ilmapallo, joten ihan itse hän ei asiaa keksinyt, mutta nyt on oikeasti alkanut tuntumaan siltä...Potkiva ilmapallo tosin, mutta kuitenkin :D.
Onneksi tosiaan liikkeitä tuntuu ihan mukavanlaisesti päivittäin, joten vauvalla pitäisi kaiken olla kunnossa. Pissaa ja verenpainetta olen tarkistellut nyt joulunpyhinä kotosalla, kun sain välineet neuvolasta. Ainakin eilen kaikki oli ihan kunnossa, tänään en ole jaksanut vielä mittailla arvoja. Turvotusta on ja tietty se on lisääntynyt ihanan suolaisen kinkunsyömisen myötä, varsinkin juuri tuo jonkun muunkin mainitsema oikean käden sormien turvotus ja puutuminen on viheliäistä. Mutta kylläpä senkin nyt vielä vähän aikaa kestää. Viikko vielä maksimissaan tätä loppupiinaa, menen nimittäin sairaalaan ensi pe ja vaikka nukun makuupussissa siellä oven takana ja vaadin käynnistämään!!! Silloin siis tasan 42+0, enkä aio sitä viikonloppua enää kärvistellä vaikka mikä olisi!!! Tänäänkin sain taas sellaisen hormonaalisen raivonpuuskan, että oksat pois. Aamulla pesin pyykkiä, järjestelin hirveällä vimmalla tyttären huoneen, joka oli ihan kaaoksessa, kävin tosi kovissa aamulöylyissä saunassa ym. ym....Ja hävettää ihan tunnustaa, mutta mutisin vain kirosanoja kulkiessani ympäri taloa, sen verran otti aamulla päähän tämä raskas, kömpelö, koppelo, turvonnut ja fyysisesti ja henkisesti ahdistunut olotila!! Ja kaiken tuon aamuisen hillumisen tuloksena on ollut muutama supistus. Eli se siitä. Flunssa on onneksi siis lähes parantunut ja synnytyshalut taas palanneet. Nenä menee vielä vähän tukkoon päivän mittaan ja yölläkin, mutta Nasolin auttaa tarvittaessa siihen. Nyt on saatu joulukin juhlittua, joten mitään "esteitä" vauvantulolle ei olisi enää. Kun vain älyäisi lähteä tulemaan sieltä!!! Itseäni tosin harmittaa se tosiseikka, että yleensä nämä synnytykset tuppaavat käynnistymään yöaikaan ja meillä ne lastenvahdit kutsutaan yli kahdensadan kilometrin päästä...
Muu perhe katsoo tuolla telkkaria. Onneksi sentään lapset ulkoilivat tänään, ettei ihan sisätilossa olla koko joulua möllötetty. Itsekin kävin eilen 3 km:n kävelylenkin. Eikä silläkään siis mitään vaikutusta synnytyksen käynnistymiseen :(
No, ei auta muu kuin mennä nämä loppupäivätkin hetki kerrallaan. Kyllä se tästä. Ärsyttää vain, että jokaikisessä raskaudessa mulla ollut tämä sama juttu eli että yli la:n menee reilusti. Toki näin päin parempi, kuin että tulisi liian aikaisin, mutta kyllä tässäkin on kestämistä. Turha sitä on yhtään kieltää. Vain ne tietävät tunteen, jotka näille viikoille itsekin joutuvat...
Mutta nyt siirryn perheen pariin tai lepäämään ja odottamaan............
t. Menninkäinen rv41+0
Täällä edelleen kokonaisena ollaan. Aatto meni kauheessa hulinassa ja eilisen olin niin väsynyt ja rikki koko päivän, etten jaksanut sormeakaan nostaa. Onneks tänään alkaneet voimien rippeet palautumaan...
Alan jo vähän kummasteleen noita "liitoskipuja", kun niitä on päivittäin ja on tosi tosi ilkeen tuntusia, että voisivatkohan olla sittenkin supistuksia, jotka tuntuu ainoastaan alapäässä.... No se ei muuta tilannetta suuntaan tai toiseen....
Ihanaa kun toi lahjan hankinta ruljanssi on nyt ohi. Mieskin on lomalla, niin on ihan mukavan rauhallista, kunhan vaan lähtöä odotellaan....
No eipä tässä tän tärkeempiä löpinöitä ollut. Rauhalliset pyhän jatkot kaikille ja kerätään me viimeset säälittävät vielä voimia koitosta varten!
Nudivas + masukki 38+0
niin nostanpas ainakin pinoa ettei vallan häviä. Tuntuu, että tuolla 2+ :lla on paljon kiihkeämpää keskustelua kuin täällä...
Täällä on nautittu tänään auringosta ja kirpeästä pakkasesta (aamulla -8C). Lyllersin miehen ja tytön kanssa läheiseen pulkkamäkeen ja siristelin siellä silmiäni jonkun aikaa. Istumapaikkaa kaipasin, muuten ihan kiva reissu. Olipa ainaki vähä muutosta maisemiin tän 4:n seinän kattelun lisäks!
Yöllä vessareissuille noustessa oon huomannu mahan kovettuvan ja kylkiä vihloo, muuten ei mitään suppareita. Vauva liikkuu aika vähän päivisin, enempi illan mittaan. Sormet edelleen puutuneet ja jalat aivan järkyttävän turvoksissa! Mies osti eilen vihreää teetä, kuulemma auttaa nesteenpoistoon ja sitä oon nyt litkiny.
Pinna on kireellä ja ärsyttää tää oma olo...välillä luulen, että se tarttuu kun luen muiden joulukuisten juttuja, mutta ehkä tää on kummiski ihan luonnollista loppuajan kärvistelyä.=) Mä taidan olla tällanen pitkään hautoja, ku esikoinenki synty 41+6. =)
Mies lähti alennusmyynteihin ettimään farkkuja...katotaan löytääkö, mää kun yleensä oon sen henkisenä tukena ja sanomassa viimeisen mielipiteen helpottamaan ostopäätöstä.=) Reppana siellä nyt ihan yksin isojen päätösten äärellä.=/ Oisin itekki halunnu lähtee, mut ei vaan jaksa!
Huomenna neuvolaan...toivottavasti viimistä kertaa!
HaHa 40+3
Kävin itsekin kirjoittelemassa ja olen käynyt lukemassa 2+:n joulukuisten palstalla, kun siellä on tosiaan paljon aktiivisempaa menoa. Taitaa tällä puolella kaikki melkein olla jo synnärillä!! :) No, ei vaan. Ehkä porukka on vain sen verran väsynyttä joulunvietosta tai raskaudesta, ettei yksinkertaisesti vain jaksa enää kirjoittaa. Itseäkin väsyttää tämä olotila jo ihan vietävästi, mutta hetki kerrallaan sitä vain jaksaa, kun ei ole vaihtoehtoja. Minäkin HaHa78 kuulun siihen pitkäänhautovien kerhoon. Mun edelliset tulleet nimittäin: rv41+6, rv41+4 ja rv42+1 (tämä viimeisin vieläpä käynnistyksellä). Nyt menen varmaan sinne rv 45+ -heh heh!!!! Ei vaan, en suostu enää tulevaa perjantaita eteenpäin katsomaan, silloin on siis tasan rv42+0 ja tietääkseni TAYS:ssa ei käynnistellä viikonloppuisin ja sinne maanantaihin 42+3 en kyllä tasan tarkkaan odota, vaikka mikä olisi!!! Huomenna on eka äitipoli ja tietääpä ehkä sitten vähän enemmän, mikä on tilanne ja antavatko jo kenties käynnistysajan perjantaille. Neuvolaan en kyllä enää halua sitten millään, eikä kai sinne mua enää passitetakaan, kun kuitenkin tuo äitipoliaika on huomenissa. Toivottavasti lääkäri ronkkisi oikein kunnolla paikat, että alkaisi itsekseen tulemaan se vauva. En kohta enää edes muista, että tässä tosiaan odotetaan VAUVAN syntymää, kun tämä oma olotila ja kaikenmaailman spekulaatiot synnytyksen alkamisesta ja etenemisestä on vallannut mielen. Ihana ajatus tosiaan, että kuitenkin enää vajaa viikko korkeintaan tätä kärvistelyä!!!
Mites Gnatte ja muut? Tulkaahan linjoille!!
t. Menninkäinen rv41+2
Otin taas varaslähdön, kun tuskin täällä aamulla olen. Laitoin samoin tein yhden pinon koko loppuvuodelle, eihän sitä ole jäljelläkään kuin 10 päivää. Tehdään sitten vielä tammikuulle yksi pino - silloinhan ei mene enää kauan, kun viimeisilläkin on nyytit käsissä!
Tässä linkki viikon 51 juttuihin:
[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]
Loppuviikosta tuli vauvauutisia [b]010308[/b]:lta, kovasti onnitteluja!
Kiva kun vauvautuneet, kuten [b]Minihattis[/b], [b]Siisa[/b] ja [b]Leanna[/b], jaksatte vielä käydä meitä mahakkaita täällä tsemppailemassa! Vähiinhän olemme käyneet joten jutunjuuret jäävät vielä vähäisemmiksi helposti :), kiva siis kuulla myös vauvakuulumisia!
[b]Anneikille[/b] tsemitykset kohtalotoverilta, eli täällä myös tod.näk. iso vauva ja supparit kadonneet. Toivottavasti meillä kummallakin kuitenkin kaikki sujuu hyvin!
Supparituulia myös [b]HaHalle[/b], sulla onneksi touhuaminen oli niitä tehnytkin, samoin kuin [b]Menninkäisellä[/b]. Täällä ei kyllä tehoa niin mikään, gaah...
Eli tämän päivän saldo YKSI supistus tässä illalla, eilen taisi mennä samoin. Olen muutenkin ihan nuutunut tämän nukkumattomuuden kanssa, väsymys on hirveä. Lisäksi väsymys aiheuttaa kovaa päänsärkyä ja rytmihäiriöitä; ihan sydäri-olo on välillä kun mahan takia ei henki kulje ja sitten vielä pumppu muljuu villisti. Ja pahoinvointia on myös ollut paljon. Lisäksi olen (edelleen) pillittänyt tätä mahdollisesti edessä olevaa sektiota ja itse asiassa suunnilleen kaikkea mahdollista kaiket päivät :(. Eli [b]Nudivakselle[/b] lohtuhali, tiedän niin miltä tuntuu! Toivottavasti sulla on olo edes vähän iloisempi nyt.
Mulla nyt muutenkin on mennyt aika mustissa fiiliksissä koko tämä raskausaika tuon päänuppini takia, kuten olen ennenkin maininnut. Hyvää kyllä tekee tämä kirjoittelu, kun lukee muidenkin murheita (ja iloja!) ja kommentoi niihin yms. niin pääsee välillä oman päänsä sisältä pois.
Ok, en edes aloita tästä aiheesta enempää :), pääsis nyt edes näistä fyysisistä oireista eroon! Niihin ei kyllä taida auttaa kuin synnytys, ja se mulla ei tätä tahtia ole edessä vielä moneen viikkoon.
Gnatte 39+6