Anteeksi vain suomalaiset naiset
mutta miksi vakiintuneet/naimisissa olevat ja lapselliset suomalaiset naiset ovat HYVIN usein maatiaisen näköisiä ja/tai pullukoita. Kun taas lapsettomat ja vapaat naiset ovat täysin päinvastaisia. Onko suomalaisilla miehillä huono maku vai missä on vika?
Kommentit (74)
mutta miksi vakiintuneet/naimisissa olevat ja lapselliset suomalaiset naiset ovat HYVIN usein maatiaisen näköisiä ja/tai pullukoita. Kun taas lapsettomat ja vapaat naiset ovat täysin päinvastaisia. Onko suomalaisilla miehillä huono maku vai missä on vika?
Mutta katsopa sinkkuja +35 naisia. Kyllä se on vaan niin, että tuossa ikäluokassa hyvännäköiset naiset, jotka huolehtivat itsestään ovat jo vakiintuneessa parisuhteessa ja usein äitejä. En allekirjoita väitettä oman ympäristöni perusteella, hyvin koulutetut helsinkiläisäidit OVAT hyvännäköisiä naisia.
kehuu olevansa tasa-arvoinen ja itsenäinen.
Silti:
-jalkojen muotoa muutetaan korkeakantaisilla kengillä (vaivaisenluut ja selkävaivat) miesten miellyttämiseksi.
-käytetään hametta, vaikka palelisi. Miesten miellyttämiseksi
-nypitään alapää paljaaksi, koska halutaan antaa miehelle kuva ikuisesta pikkutyttömäisyydestä. Miesten miellyttämistä
-pidetään pitkää tukkaa, vaikka se ei sopisi tai ei tykkäisi siitä. Miesten miellyttämiseksi.
-Meikataan ja kärsitään ehkä allergioistakin. Miesten miellyttämiseksi.Ja jos joku uskaltaa olla toisenlainen ja elää itseään miellyttäen, haukutaan välittämästi. Sillä aidosti itsenäinen nainen on todellinen uhka. Se saattaa näyttää ilmi sen naurettavuuden, mitä naiset touhuavat miellyttääkseen miehiä. Niin epätoivoista on naisille miehenpuute.
Ja pelottavinta on vielä se, että se omilla ehdoilla elävä nainen saattaakin olla huomattavasti suositumpi miesten keskuudessa kuin nämä tuntikausia pilluja nyppivät ja selkäsäryistä kärsivät, korkeakantaisissa kengissä koikkelehtivat.
Voi, miten kornia se olisikaan:)
Hyvä kirjoitus!
Miksi ihmisen tarvitsee alkaa meikkaamaan perheen perustettuaan, jos ei ole muutenkaan meikannut? Olen luonnonkaunis, ainakin omasta mielestäni ja kai miehenikin kun sellaisenkin olen kainalooni saanut.. Äskenkin kun lenkillä kävin vaunuja työntäen, tuulipuku, lenkkarit ja lippis päällä, niin silti jäivät miehet katselemaan perääni. Miksi ihmeessä siis tarvitsisi pitää housuja joissa vilkkuu työmiehenviiva, eikä voi pitkiä askeleita ottaa kun repeävät haaroista.. Minkä takia tarvitsee käyttää meikkiä? tai laittaa tukkaansa.. Eikä se pitkä tukka todellakaan ole aina se helpoin vaihtoehto, joillekin on suotu se paksu tukka, joka menee jatkuvasti takkuun, saisi kymmeniä kertoja päivässä setviä sitä ja mitä pidempi tukka mulla on ollut niin sitä nopeammin se on rasvoittunut..
Ap:n kirjoituksesta käy ilmi se, ettei hän suvaitse erinlaisia, hieman pyöreitä ihmisiä, koska on jämähtänyt missien kauneusihanteeseen ja häntä vituttaa kun joku muu uskaltaa olla omansa näköinen, syödä riittävästi ja lenkkeillä vain sen verran mitä siitä hyötyliikunnasta sattuu tulemaan, toisin kuin hän itse, joka aina elää nälässä ettei vaan kalorimäärä ylity. Ja jos hän ei kokisisi näitä ihmisiäuhkaksi ja olisi heille kateellinen niin miksi ihmeessä hän tekisi tällaisen aloituksen tänne? Itsetunto nollissa ja tarvitsee päteä..
veikkaisin, että nimenomaan isorintainen (ja hyvin esillä), laittautunut venäläinen nainen, joka tuhlaa paljon miehen rahaa jää takuulla kakkoseksi suomalaiselle, vähän vaatimattomammalle, melkein meikkaamattomalle naiselle, joka ei tuhlaa.
Suomalaiset miehetkin ovat tyytyväisiä kun vaimo tienaa myös, eikä ole vain kaunis ja tuhlaa. Tietysti kauneus on aina plussaa, mutta ei välttämöntä.
Ap kirjoittaa neljän rivin aloituksen ja sen perusteella voikin jo vetää johtopäätöksen että hän on vähintääkin syömishäiriöinen, itsetunto maassa jne... Av rules!
Ap:n kirjoituksesta käy ilmi se, ettei hän suvaitse erinlaisia, hieman pyöreitä ihmisiä, koska on jämähtänyt missien kauneusihanteeseen ja häntä vituttaa kun joku muu uskaltaa olla omansa näköinen, syödä riittävästi ja lenkkeillä vain sen verran mitä siitä hyötyliikunnasta sattuu tulemaan, toisin kuin hän itse, joka aina elää nälässä ettei vaan kalorimäärä ylity. Ja jos hän ei kokisisi näitä ihmisiäuhkaksi ja olisi heille kateellinen niin miksi ihmeessä hän tekisi tällaisen aloituksen tänne? Itsetunto nollissa ja tarvitsee päteä..
Yksi on varmaan se, että täällä on perinteisesti arvostettu hyvää työihmistä. Suomalainen sanontahan on, että rumat ne ryysyillä koreilee.
Toinen syy lienee, että suomalaisen fyysinen rakenne on usein ns. persjalkainen. Selkä on pitkä ja jalat lyhyet. Toinen tyypillinen suomalainen piirre on pattipolvet ja väärännäköiset sääret. Suomalainen näyttää minihameessa yleensä sen vuoksi ihan erilaiselta kuin virolainen, ruotsalainen tai espanjalainen nainen. Poikkeuksiakin tietysti on.
Kolmas syy on itselläni ainakin, että meikkaaminen ja pitkät hiukset ovat minusta epämukavat. Saan meikeistä hengitysvaikeuksia ja pitkät hiukset ärsyttävät silmiä. Lyhyet kuivuvat pesun jälkeen paljon nopeammin. Minulla on ohuet, taipuisat hiukset, jotka menevät yöllä nukkuessa kamalaan sotkuun. Pitkinä niitä on vaikea saada kivan näköisiksi.
Mitäpä vielä... itselleni on tullut kymmenen kiloa lisää ekan lapsen syntymän jälkeen, kun oli pakko ruveta käyttämään masennuslääkkeitä. Sitä ennen ei ollut painon kanssa mitään ongelmia.
Se kertoo tasa-arvosta. Rosa Meriläinen kirjoitti tuossa keväämmällä kolumnin siitä, miten maissa, joissa sukupuolten tasa-arvo ei ole kohdillaan, naiset näyttää "tuksummilta". Asuin tuolloin Virossa, ja voin vakuuttaa, että näin on. Viro on paljon sukupuolittuneempi maa kuin Suomi. Etenkin vironvenäläiset miehet pitelevät (tosi hyvännäköisiä, laittautuneita ja hoikkia) tyttöystäviään asenteella "mun herkku". Yöks. Kyllä mä oon paljon mieluummin tasa-arvoinen kumppani, kuin joku näyttelyesine.
Mun käsityksen mukaan esim. Venäjällä naista pidetään idioottina, jos se ei huolehdi neuroottisena ulkonäöstään: pitää päästä hyviin (=rikkaisiin) naimisiin, ja se onnistuu parhaiten olemalla beibe.
Mä tykkään silti enemmän meidän systeemistä: tasa-arvosta.
Mun mies ei tykkää meikkaamisesta ja laittautumisesta, vaan irvailee moiselle (vaikka aina joskus kieltelen), joten voin sanoa, etteivät KAIKKI miehet halua laittautunutta naista. Mua ei myöskään haittaa, jos joku panostaa enemmän ulkonäköönsä kuin mä, ei se oo multa pois. En oo myöskään vapaa ulkonäkökomplekseista, kyllä mäkin olisin mieluusti nätimpi ja hoikempi. Mutta näillä on mentävä mitä on, mieluummin oon vähän pyöreä ja laimean näköinen kuin stressaan omaa olemustani.
Ja peeäs: tää on niin tuttua tekstiä meille suomalaisille naisille. Joka v-tun kevät kaivetaan se sama vanha Anu Saagim toistelemaan näitä samoja asioita meille, joten TIEDETÄÄN.
no en tiedä missä puskissa elelet ap. Täällä Tampereella ainakin laittaudutaan :)
T. Kolmen pienen lapsen äiti
kokevat uhkana nämä jotka eivät panosta ulkonäköönsä, kaikkien naisten kun pitäisi ajatella ja käyttää aikansa samalla tavalla, miten joku kehtaa laiskotella noin tärkeän asian kanssa!!! Miten joku USKALTAA olla NATURELLI!!! ;D
Musta on ihanaa, että suomalainen nainen saa näyttää vaatimattomaltakin!
Se kertoo tasa-arvosta. Rosa Meriläinen kirjoitti tuossa keväämmällä kolumnin siitä, miten maissa, joissa sukupuolten tasa-arvo ei ole kohdillaan, naiset näyttää "tuksummilta". Asuin tuolloin Virossa, ja voin vakuuttaa, että näin on. Viro on paljon sukupuolittuneempi maa kuin Suomi. Etenkin vironvenäläiset miehet pitelevät (tosi hyvännäköisiä, laittautuneita ja hoikkia) tyttöystäviään asenteella "mun herkku". Yöks. Kyllä mä oon paljon mieluummin tasa-arvoinen kumppani, kuin joku näyttelyesine.Mun käsityksen mukaan esim. Venäjällä naista pidetään idioottina, jos se ei huolehdi neuroottisena ulkonäöstään: pitää päästä hyviin (=rikkaisiin) naimisiin, ja se onnistuu parhaiten olemalla beibe.
Mä tykkään silti enemmän meidän systeemistä: tasa-arvosta.
Mun mies ei tykkää meikkaamisesta ja laittautumisesta, vaan irvailee moiselle (vaikka aina joskus kieltelen), joten voin sanoa, etteivät KAIKKI miehet halua laittautunutta naista. Mua ei myöskään haittaa, jos joku panostaa enemmän ulkonäköönsä kuin mä, ei se oo multa pois. En oo myöskään vapaa ulkonäkökomplekseista, kyllä mäkin olisin mieluusti nätimpi ja hoikempi. Mutta näillä on mentävä mitä on, mieluummin oon vähän pyöreä ja laimean näköinen kuin stressaan omaa olemustani.
Ja peeäs: tää on niin tuttua tekstiä meille suomalaisille naisille. Joka v-tun kevät kaivetaan se sama vanha Anu Saagim toistelemaan näitä samoja asioita meille, joten TIEDETÄÄN.
lasten onnelliset silmät tärkeimpiä.
Kiitos arvostuksesta meitä kohtaan, jotka synnytämme ja hoivaamme tähän maahan lisää veronmaksajia ja siinä ohessa vielä pidämme pullukat aviomiehemmekin tyytyväisenä. Sillon sinkkuna oli aikaa, energiaa ja mahdollisuutta olla itsekäs, yritäpä sitä samaa kun on muutama lapsi ja tyytymätön aviomies.
Vakiintunut, eli mies peräti on, muttei liene sitä lapsikatrasta viemässä energiaa ja aikaa itsensä pynttäämiseltä.
Veikkaan, että usein se naisen ulkonäkö kärsii hieman nimenomaan lasten saamisen yhteydessä.
Syy: useinkaan ei ehdi tälläytyä kuin kiireesti pistäytyä peilin edessä. Mitä pienempiä lapsia on, sitä vähemmän siihen on aikaa.
Että ap:lle vaan tiedoksi.
Toki sitä monikin näyttää "ihan hyvältä", mutta erittäin harvalla on aikaa ja mahiksia käyttää energiaa omaan ulkonäköön samaan tapaan kuin aikana, jolloin tyypillinen illanviete oli manikyyri, pedikyyri ja muu itsensä hemmottelu. Kuntosalin ja saunan jälkeen.
Ja juu, myös ne harrastukset kärsii niillä, jotka ei raaski olla lastensa ulottuvilta pois viittä jumppatuntia viikossa. Et vuosirenkaitahan siitä seuraa, vinks vinks.
kuvannut ennen ihan eri kansalaisuutta olevaa naista kuin suomalaista?
optinen harha kyseessä kun mitä isomman kokoinen olen, sitä näkymättömämpi olen muiden silmissä! Ennen sain ihailevia katseita jos jonkunkinlaisilta uroilta, naminami ja pusipusi vaan, mut entäs nyt! Lämpimiä katseita tulee enää eläke-ikäisiltä mammoilta ja papoilta, jotka saattavat jopa hymyillä kun lykin lastenvaunuja kaikkine läskeineni. Tuoksun pullalta ja pulautukselta vaikka kuinka helvetisti jynssäisin ja tukka lähtee päästä, ei voi mittään, mut onneks ei o sähkönen kun on hormonitoiminnan seurauksena niin rasvoittuvainen.Helevetti, kun sais kaiken!