Martina näyttää, että ei ole pakko lihoa sotanorsun kokoiseksi
Ei se lapsi sitä läskiä tarvitse, ei ole pakko alakaa syödä päättömästi. Siitähän tulee vain sairauksia, sokeritautia yms.
Kommentit (55)
Paino nousu jokaisesta n.20kg. Sairaalaan jäi joka kerta 11-13kg. Parin kuukauden päästä olin normaalipainossa.
En ole koskaan selitellyt painonnnousuani kenellekään. Ainoa, kenen kanssa on tästä puhuttu on terveydenhoitaja, joka totesi, että olen kuulemma sen tyylinen, että kerään nestettä paljon ja rasvaakin tulee. Mutta maitoa riitti sitten myyntiin. Jostain syystä minulla oli tällainen "imettäjän kroppa".
Mutta itse olen pysynyt kaikkien kolmen kohdalla hyvissä mitoissa, siis "kasvanut" 4-7 kiloa.
Ja se on ihan ihana asia.
Äiti kyllä tietää mitä mättää suuaukosta sisään, terveellisesti ja normaalisti voi elää myös raskausajan. Ihan säälittävää jotain kahtakyt ylimääräistä kiloa raskaudella selitellä, se on vaan itsepetosta.
T. kolmen terveen lapsen terve äippä.
Paino nousi ekalla puoliskolla noin 2kg. Ylipainoa oli valmiiksi jo. Sitten loppua kohden alkoi tolkuton pullistuminen ja yhteensä tuli 22kg!!! Olin aivan norsu jo pelkästä nesteestä. Sormet turvoksissa, jalat ja nilkat, naamastakin näki pari viimeistä viikkoa, että olen jossain vesipöhössä. Neljä päivää synnytyksestä oli 19 kg vähemmän jo... Kyllä harmitti olla sellainen pallo. Toki olen muutenkin hiukan pallo, mutta raskausaikana olin tosiaan sotanorsu.
Paino nousi ekalla puoliskolla noin 2kg. Ylipainoa oli valmiiksi jo. Sitten loppua kohden alkoi tolkuton pullistuminen ja yhteensä tuli 22kg!!! Olin aivan norsu jo pelkästä nesteestä. Sormet turvoksissa, jalat ja nilkat, naamastakin näki pari viimeistä viikkoa, että olen jossain vesipöhössä. Neljä päivää synnytyksestä oli 19 kg vähemmän jo... Kyllä harmitti olla sellainen pallo. Toki olen muutenkin hiukan pallo, mutta raskausaikana olin tosiaan sotanorsu.
niin voisi sitten arvioida näyttääkö sotanorsulta vai ei...?
30kg. Pulssi oli yli sadan levossakin, mutta verenpaine OK. Neuvolan terkat ei sitten viittinyt mun pulssiin (ja painon nousuun) reagoida, vaikka valitin, etten saa iltaisin nukuttua, kun kuulen sykkeen korvissani. Painonnousua ihmettelivät joka kerta, antoivat samat ohjeet uudestaan ja uudestaan, vaikka kerroin niitä noudattavani. Synnytyksen jälkeen minulla sitten diagnosoitiin Basedowin tauti, jonka raskaus oli laukaissut.
Lääkityksen saatuani paino alkoi tasoittua ja kilot pudota.
Ärsyttää tällaiset ketjut! Mulla oli niin hirveä olo koko raskauden kertyvistä kiloista, mietin koko ajan mitä suuhuni pistin ja kiloja vain tuli. Koko raskausaika meni piloille, kun puolitututkin huomautteli painosta (Ei tartte kahden edestä syödä, vaikka raskaana oletkin) V..ttu että sapetti. Ja sapettaa muiden puolesta nää ketjut.
Jokaisen oma asia, kuinka paljon painaa, ja johtuuko se sitten syömisestä tai sairaudesta!
kyllä harvinaisen seksikäs odottava nainen. Ei voi muuta sanoa kuin ohhoh. Tajuaisipa omakin vaimo pitää itsestään huolta.
T: mies 28v
pysyi koko raskausajan hoikkana ja pienimahaisena, sitä sitten kovasti kehuttiin kaupungilla. Lopulta lapsi osoittautui sairaaksi ja meinasi menehtyä kohtuun, ei ollut kasvanut riittävästi ja sydänongelmia.
Rajansa kaikella. (tämä ei siis ollut äidin aiheuttamaa mitenkään mutta tarkoitan että älytöntä kehua jos maha kasvaa vain vähän)
Raskaus tosiaan vasta puolivälissä ja selvä maha jo.
silloin maha näkyy selvemmin jo aiemmin kuin pitkällä / isolla
Joten koska se maha sitten saa alkaa näkyä jos ei tuossa vaiheessa?
vaikuttaa mahan kokoon (silmämääräisesti)
jäi 12. Eli joskus jo sotanorsu jopa laihtuu raskauden aikana.
Aika harvoin käy niin, että laiha ihminen lihoaa "sotanorsuksi" raskaaksi tullessaan. Kyllä ne "sotanorsut" on ollu ylipainoisia jo raskauden alkaessa. Eikö niin?
ja lihoin 21 kg. mutta en varmaan näyttäny siltikään sotanorsulta ku kaikki sano että sulla ei oo kyllä tullut kiloja. ite kylläkin huomasin ne ja sit synnytyksen jälkeiset kuvat on ihania läskistä käsivartta kun sitte ne huomas oikeenki hyvin ku ei ollu sitä pallukkaa tasottamassa niitä läskejä. mutta kaikki on lähteny onneks pois. normaalisti en liho ihan sama mitä syön mutta raskauden aikana varmaan kaks kertaa helpommin sitte.
Etenkin jos raskaus on ensimmäinen ja on suunnilleen puolessa välissä menossa.
Itse odotan toista viikolla 15 ja en ihan noin hyvältä näytä, mut en nyt toisen raskauden alussakaan ollut ihan niin hyvässä kunnossa kuin ennen ensimmäistä.
Mut siis ihan normaalilta rouva mun mielestäni näyttää.
n. 15 kg raskausaikana. Yksi syy siihen on, että en ole pystynyt treenaamaan samoilla tehoilla ja yhtä usein kuin aiemmin. Lähtöpaino on kuitenkin ollut alhainen ja imetyksen lopussa aina alle senkin. Me kaikki ei olla samanlaisia.
Aika harvoin käy niin, että laiha ihminen lihoaa "sotanorsuksi" raskaaksi tullessaan. Kyllä ne "sotanorsut" on ollu ylipainoisia jo raskauden alkaessa.
Eikö niin?
Raskauden alussa painoin 64kg ja lopussa 98 kg. Oli tosin aika reippaasti turvotusta, mutta kyllä paino nousi ja lujaa.
kyllä harvinaisen seksikäs odottava nainen. Ei voi muuta sanoa kuin ohhoh. Tajuaisipa omakin vaimo pitää itsestään huolta.
T: mies 28v
Realismia kehiin. Martina on malli ja mikä-lie-onkaan, jonka työ on näyttää hyvältä.Ihan turha verrata häntä keskiverto naiseen. Ja kuinka moni tavis mies olisi valmis maksamaan vaimolleen 2-5 kauneusleikkausta,ja jatkossa olemaan lapsenvahtina, kun vaimo treenaa, maksamaan maltaita meikeistä, vaatteista, koruista, kampaajasta jne... ei ainakaan mun mies.
Hyvä että huomaa edes koko odotusta. Jos maha on noin pieni, ei ole ongelma eikä mikään olla näyttämättä norsulta. Mutta minkäs teet jos vatsa alkaa kasvaa rv8 asti ja puolessa välissä näytät siltä että kohta synnytät? Itsellä on käynyt niin jo kolme kertaa, eikä sille mahda mitään. Onneksi olen silti omasta ja mieheni mielestä kaunis, normaali nainen joka on raskaana. Pahalta tuntuisi jos mieheni olisi sitä mieltä, että minun kuuluisi näyttää Martinalta. Olisi siinä tapauksessa mennyt Martinan kanssa naimisiin eikä minun.
Muutenkin mua ärsyttää aivan suunnattomasti tuo vatsan koon kommentointi. Lihavuudelle voit varmaan tehdäkin jotain, mutta sille miten iso maha raskaana olevalle tulee, ei voi yhtään mitään.
Ei tähän tarvitse mitään mystisiä hormoneita sotkea. Kuten itse sanoit, lähtöpainoa sinulle oli vaikka muille jakaa, joten todennäköisesti söit reilusti jo ennen raskautta. Ja kun jatkoit samalla linjalla raskaana ollessasikin, ja tähän lisätään raskauden aiheuttama PIENI lisäys energiankulutukseesi, ei ihmekään ettei tullut kuin 1-2 kiloa.