Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun lähdette reissuun, vklopuksi tai viikoksi tai...

Vierailija
17.07.2009 |

Kuka teillä miettii, mitä tarvitaan mukaan? Kuka ne pakkaa kasseihin? Kuka autoon? Joutuvatko lapset tekemään mitään lähdön eteen?

Onko teidän jäjestelmä jokaista perheenjäsentänne tyydyttävä?

Meillä lähtöaamua edeltävä ilta on yhtä helvettiä ja kukaan ei ole tyytyväinen.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies pakkaa omansa.

lapset pakkaavat itse omat lelunsa, joskus autan (vanhin on 4v.) hieman joutuu katsomaan perään että mitä meinaavat ottaa mukaan.

yhdessä viedään autoon tavarat tai sitten mies vie osan ensin ja yhdessä loput

järjestelmä toimii joskus hyvin joskus huonommin..

minkä ikäiset lapset teillä ap ja mites teillä toimitaan?

Vierailija
2/8 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mahdollisesti passit ja matkaliput.

Kaikki muu on ekstraa ja ne aikuiset pakkaavat itse, isot lapset keräävät kamppeensa sängyn päälle ja äiti tarkastaa, että tarpeellinen on mukana.

Pienimmälle minä äiti pakkaan.

Mutta ei stressiä, se ostetaan mitä tarvitaan, jos ei ole mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies pakkaa tavarat sitten autoon, koska on siinä lajissa todella hyvä. Minä en saisi millään autoon niin paljoa tavaraa kuin mieheni saa.

Lapset eivät tee oikeastaan mitään, 5-v. korkeintaan viihdyttää 2-v:tä, että minä saan järjestettyä talon kun mies pakkaa autoa.

Järjestelmä on tyydyttävä. Jos riitaa tulee, se tulee lähtöaamuna siitä, että mies vetkuttelee ennen pakkaamaanlähtöä tai ei olekaan pakannut omia tavaroitaan edellisenä iltana.

Vierailija
4/8 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä miehen kanssa mietitään.

Tavarat pakataan myös yhdessä ja aina vedetään yli paperista mikä pakattu. Lapsi 8 vee, pakkaa omat lelunsa. Minä hänen vaatteensa. Mies kantaa suurimman osan tavaroista autoon, mutta yleensä yhdessä kannetaan.

Ihan hyvin on toiminut järjestely.

Vierailija
5/8 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakkaan lapset (1 ja 3) ja itseni. Aika usein yritän pakata autonkin, koska mies on siinä ihan uskomattoman lahjaton ja jättää vaikkapa eväät alimmaiseksi eikä usein edes saa kaikkia kamoja mahtuun vaikka kuinka vähän ottais mukaan :D

Mua kyllä ärsyttää se, että mun vastuulla on aina kaikki pakkaaminen ja purkaminen ja mies vaan jaksaa kitistä et miks on aina niin hulluna rompetta mukana mut olen antanut sen joskus pakata, ja sit juostiin puoli lomaa kaupoissa ja apteekeissa jne kun ei ollut tarvittavia juttuja mukana (meillä erityislapsi).

Itse asiassa mun pitäis just nyt pakata viikon reissua varten, lähetin miehen kaverille illaks et saan hösää rauhassa :D

Vierailija
6/8 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan omat, miehen, lasten vaatteet ja muut tarvittavat tavarat laukkuihin. Mies saattaa kantaa osan autoon. (Lapset teinejä)

Vierailija
7/8 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pakkaan tavarat, aloitan yleensä keräämään tarpeelliset tavarat jo muutamaa päivää ennen matkaa. Näin kesällä pidän tietyn "perusvarustuksen" koko ajan pakattuna: uimakassi, ensiapulaukku jne. Samoin kylmälaukut ja muut kassit ovat saatavilla ja kaikki tarpeelliset tavarat hankittu kaupasta valmiiksi. Mies pakkaa vain ja ainostaan omat ulkoiluvaatteet, minä kaiken muun. Paitsi lapset pakkaavat omat lelukassit ja kirjat mukana. Olen yleensä valmiina jo vuorokautta ennen matkaa ja sitten mies voi alkaa pakkaamaan autoa.

Saatamme lähteä myös hyvinkin lyhyellä varoitusajalla ja sekin onnistuu - mulla on iskostuneena syvälle se varustus ja tavaramäärä millä matkaan lähdetään.

Vierailija
8/8 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä teen suurpiirteisen listan tyyliin paitoja/housuja/sukkia jne. ja sen mukaan pakkaan, mies saa ihan itse katsoa mitä tarvii mukaan. tytön kanssa (kohta 4v.) usein katson yhdessä, että kun otetaan mukaan esim. 4 paitaa, niin mitkä hän tahtoo - toki mulla on viimeinen sana mut hän saa myös niitä omia lempivaatteitaan mukaan. poika on vielä niin pieni, ettei tajua mistään mitään eikä ainakaan toistaiseksi välitä pätkääkään, mitä on päällä, joten mä katson mitä tarvii. yleensä mä sit lopullisesti pakkaan tavarat kasseihin - syystä että meillä ei ole autoa, vaan kaikki matkat tehdään julkisilla, joten tavarat tulisi saada mahdollisimman tiiviiseen tilaan. mies usein vain heittelisi kaiken miten sattuu kasseihin... hän myös pakkaisi aina liian vähän vaatteita mukaan (siis lapsille), joten mun mielestä on parempi että mä pakkaan, vaikka usein pakkaankin niitä pari liikaakin. mies helposti kuvittelee, että kohta 4v. tyttäremme selviää kaksi viikkoa yhdellä vaatekerralla, eikä tuo 3kk vanha poikakaan tarvitse kuin kaksi vaatekertaa kahden viikon aikana hänen mielestään :)

usein meillä myös toimitaan niin, että esim. shampoot yms. tarpeet jätetään matkasta ja käydään sitten ostamassa määränpäästä, vaippojakin otetaan vain matkalle mukaan ja käydään perillä vasta ostamassa uusi paketti :)

miehen vastuulla on sitten kantaa tavarat ja kassit ja huolehtia niistä matkan aikana, mä hoidan lapset.