Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia soseita 5kk vauvalle itsetehtynä ja MILLÄ?

Vierailija
17.07.2009 |

Joo,oon avuton :D Isompi sai vaan kaupan soseita.

Nyt kakkonen on maito,porkkana ja riisiallergikko. Joten alan tekemään itse soseet yms.

Nyt kaikenmoiset vinkit kehiin,kiitos.

Eniten kiinnostaa MILLÄ. Eli sauvasekottimellakko??

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehosekoittimella saa helposti isoja annoksia, mutta jos ei sitä ole, niin on aika kallis hankinta. Eli sauvasekoittimellakin käy vallan hyvin.

Vierailija
2/8 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet määrät miä oon tehny ihan siivilän läpi. Sauvasekoitin on hyvä, varsinkin jos tekee kerralla suuremman satsin ja pakastaa. Älä mössää sauvasekoittimella liian kauan, niin ei mene turhaa ilmaa ruokaan. Peruna menee helposti liisteriksi kun sauvasekoittimella surraa :).

Itse teen suuremman satsin kerralla ja pakastan. Nyt meillä menee vielä aika pieniä annoksia, niin pakastan jääpalalokerikossa ja sitten kun ovat jäätyneet, niin irrotan palat suurempaan purkkiin. Sieltä on sitten kätevä ottaa illalla sulamaan tarvittava määrä aamua varten.

Kun olet tehnyt soseen, niin jäähdytä se nopeasti. Laita esim. tiskialtaaseen kylmää vettä ja kattila sinne. Heti kun on jäähtynyt, niin pakastat. Muista merkitä purkkeihin mitä sosetta ja milloin on tehty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ite tein bataatista, kesäkurpitsasta, kukkakaalista, parsakaalista, porkkanasta, mutta sehän ei käy teillä.. perunasta, täysjyvä/kauramakaronista sosetta..

Peruna ei mee niin helposti liisteriks sauva/tehosekoittimella, jos sen soseuttaa muiden vihannesten kanssa. Mutta ainakin meillä pojat on tykänny enemmän bataatista ku perunasta ja mahakin toimi paremmin..

Vierailija
4/8 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

päärynä jne

Vierailija
5/8 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja bataatti ei mee liisteriks! :)

Vierailija
6/8 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan kokeilla vain yhtä ainetta/viikko tai kaksi, jotta hitaatkin reaktio tulee esille. Kaikki koivuristireagoivat kannattaa jättää aluksi väliin kun kerran porkkana-allergia jo on. Itse aloittaisin ehkä maissilla, sitten vadelma, mustikka ja lopuksi peruna; tässä onkin jo eka kuukausi. Onko sopivaa erikoiskorviketta löytynyt?

Vierailija
7/8 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kypsyy nopeesti, menee sauvasekoittimella ihan sileäksi ja ainakin meijän poika tykkäsi siitä tosi paljon.

Vierailija
8/8 |
17.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisessa oli peruna, kukkakaali, riisi, broileri mössöä ja toisessa porkkanaa, bataattia, tummaa makaroonia ja porsaanlihasuikaleita.

Näitä keitin n. puolituntia ja sauvasekoittimella mössöksi. Pakastin pilttipurkkeihin. (paistoin n.6 suikaletta maustamatonta broileria ja 6 suikaletta possunlihaa)

Näistä tuli ruokaa vajaaksi 2 viikoksi.

teen yleensä kahta eri ruokaa niin voi antaa lounaalla toista ja päivällisellä toista lajia.

Illalla nostaa aina 2 purkkia jääkaapin puolelle niin ne sulaa hyvin siihen kun ruvetaan ruokailemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan