Mulla on tilillä ylimääräiset 2000 euroa.
Tässä korko- ja taloustilanteessa, lyhentäisinkö sillä asuntolainaa jossa nyt kuitenkin alhainen korko, vai pitäisinkö puskurirahastona, kun korkotuotto säästötilillä on vuodessa noin 10 euroa..
Kommentit (15)
noin 8000 euroa tililla pahan paivan varalla joten kylla pitaisin tuon 2000 euroa tililla. pelivaraa on hyva olla aina!
kodinkoneitasi: jos jääkaappi hajoaisi, tai tiskikone tai pyykkikone, niin olisiko sinulla muuten varaa kävellä kauppaan ja ostaa uusi ennenkuin saat seuraavan palkan? Jos ei ole, niin sitten tarvitset puskurirahaston, ja pidä se kaksitonnia säästötilillä. Jos taas kk-menosi antavat periksi kodinkoneen uusimisen ilman että joudut elämään loppukuun näkkileivällä, niin toki kannattaa lyhentää asuntolainaa niin paljon kuin kykenee.
enkä kyllä laittaisi siitä lyhennyksiin kuin korkeintaan 2000 e eli pidä puskurirahastona, se menee äkkiä, jos joku kone hajoaa tai tulee muuta yllättävää.
Jos muuta puskurirahaa ei ole, niin ehdottomasti pidä puskurirahana.
minulle, olen kipeästi rahan tarpeessa. Eivät mene hukkaan
150 e on rahaa mulla. Maanantaina pitäis lähteä Tukholman risteilylle ja ens viikoloppuna Sonisphere-festareille. Sit ens kuussa viikoksi etelään... Lisää rahaa tulee vasta syyskuussa, kun menen töihin... Repikääpä siitä. Lainarahoilla vedän noi reissut ja tietty mies rahoittaa esim. ton Tukholmanristeilyn...
Ennen ei koskaan ollut ylimääräistä, nyt helpottavaa kun kerrankin on.
Eikö paljon huojentavampaa ole lyhentää lainaa ja tietää, että rahalle tulee oikea ja varma tuotto, laina-aika eli naimisissaoloaika pankin kanssa lyhenee.
ikinä ei tule eteen tilanteita, että jotakin juttua, yllättävääkään ei voisi maksaa.
Varsinkin jos joutuu työttömäksi.
jos joudun työttömäksi, ansiosidonnaisen saaminen voi kestää käsittelyaikojen vuoksi...
huvittavaa lukea.... ja eiko sita ylimaaraista voisi siirtaa saastotilille jolla isompi korko
Mulla säästötilillä vähän vajaa 3000 egeä ja koska joka tapauksessa lyhennän ihan reilusti asuntolainaa kuukausittain, koen tärkeämpänä pitää summaa sivussa "pahan päivän varalle".
itse pidän säästötilillä väh sen verran ns pahanpäivän varalla
eli rikkoutuu pyykkkikone tms
olen joutunut olemaan sairaslomalla pitkään ja tulot tietty olennaisesti tippu, oli kivaa kun oli tuota säästöä ei heti tullut hätä, kun oli sairaalaslaskua, lääkelaskua yms ylimääräsitä