Kuinka vaikeaa on ostaa ebaysta? PayPal?
Olen joskus yrittänyt ostaa jotain ulkomailta mutta kaikki jumittui kun saanut PayPalia päätökseen. En vain tajunnut mitä kaikkea piti tehdä.
Sen verran pitkälle pääsin, että Visaa kuitenkin veloitettiin jonkin käyttömaksun verran.
Kuinka paljon Ebayssa voi maksaa suoraan tililtä?
Kommentit (34)
kunhan vaan pääset jyvälle. Pyydä vaikka joku ensin auttamaan sen kanssa.
PP:llähän voit myös maksaa ilman visaa (eli voit siirtää rahaa omalta tililtäsi pp-tilillesi, ja sieltä sitten myyjän tilille). Itse käytän pp:ä näin, en visalla.
Paypal-accountin luominen vei minulta viisi minuuttia, laskut suoraan luottokortilta, Ebay-account saman verran, ja siinäpä se - sitten huutamaan.
kunhan vaan pääset jyvälle. Pyydä vaikka joku ensin auttamaan sen kanssa.
PP:llähän voit myös maksaa ilman visaa (eli voit siirtää rahaa omalta tililtäsi pp-tilillesi, ja sieltä sitten myyjän tilille). Itse käytän pp:ä näin, en visalla.
Onnistuin juuri ostamaan sieltä Masterin/ PayPalin kautta mutta tulikin lisäviesti: "HI, thanks for your payment, but we required registered airmail to Finland, which is US$3 more on the postage, we're now refunding this payment to you and we will send the bill to you with the US$3 after, thanks."
Mitä tämä nyt tarkoittaa? Postittavatko kuitenkin tuotteen ja maksan sitten laskulla? Hitto jos en sitten sitä osaa.
Auttakaa nyt pliis te osaajat.
Siis paypal-laskun, tulee 3 taalaa lisää maksettavaa
Siis paypal-laskun, tulee 3 taalaa lisää maksettavaa
Missä muodossa se uusi lasku tulee? Pitääkö minun seurata paypal-tiliäni?
Vai tuleekohan siitä uudesta laskusta viesti sähköpostiin?
Olen melkein paniikissa sillä en haluaisi todellakaan mokata näitä ekoja kauppoja.
Onko kaupankäynti ebayssä aina yhtä hankalaa?
ap
ja paypalista suomeksi, erittäin selkeästi.
maksusi, ja lähettävänsä myöhemmin uuden laskun, jossa on mukana kolme taalan poistituskulut. Sinuna seuraisin, että saat tuon hyvityksen (refund) ja maksaisin uuden laskun vasta sitten.
Hyvinhän tuo on mennyt!
kohdan Sort by: Best match/ Price+P&P, silloin saat oikean hinnan suomeen.
Lähden opiskelemaan...
Olette todella ystävällisiä! ;)
Kiitos, ap
Arvasin tän, että joudun totaaliseen solmuun. Nyt en löydä mitään tietoa mistään vaikka olen kirjautunut sisään ebayhin edelleen.
just sopivasti aiheesta keskustelua eli kysympä minäkin viisaammilta ja kokeneemmilta neuvoa :D
Eli kun tuolla pp:ssä näkyy ne hinnat niin mistä tietää millä hinnalla myyjä on myymässä ja mikä se korotus on ? Olen vain tutkaillut ja katsonut että saisi ihanuuksia halvalla :)
"blondi kiittää "
ellei kohteesta ole hetiostohintaa, jolloin voit - yllätys, yllätys - ostaa kohteen heti juuri sillä näytetyllä hinnalla.
eivät lähetä kotimaansa ulkopuolelle tai kauempana oleviin maihin, kannattaa tarkistaa myyjän sivulta, onko rajoituksia siitä mihinkä maihin se on valmis lähettämään tavaraa. Syynä tuohon haluttomuuteen on että asia menee monimutkaisemmaksi kun on tullit ja veroasiat, vakuutukset, tracking ym mietittävänä, lisäksi useimmin huijataan noissa ulkomaille ulottuvissa kaupoissa.
piti sanomaan että en oo varma siitä pystyykö Pay Palissa vaatimaan rahoja takaisin, jos kauppa ei onnistu, kun on kyseessä on ulkomailta ostettu tavara.
Miksi ette voi lukea ohjeita jotka on suomeksi global ebayllä, eli siis kaikkien maiden yhteiskäytössä???
paypal tilillä katsomassa mitä se näyttää? Oliko se summa palautettu sun luottokortille sitä kautta?
Tavaran myyntisivulla on postitusehdot ja hinnat (myyja maarittelee) ja siita nakee postitetaanko esim. Suomeen. Mina kaytan Englannin Ebayta mutta oletan etta nakymat on samat kaikissa versioissa. Postikulukohdan alapuolella on tieto (taaskin myyjan paatos) onko mahdollista saada postitus vakuutettuna. Naihin voi myyja joko laittaa valmiiksi itse tarkistamansa/arvioimansa hinnan, tai sanoa etta postimaksu ilmoitetaan kun tiedetaan mihin maahan ja minkalaisena lahetyksena toimitetaan.
Paypal on kateva niin kauan kuin kaikki menee hyvin, mutta auta armias jos sielta rupeaa jotain korvauksia hakemaan. Ihan sama Ebayn kanssa, esim. piruuttaan laitettua negatiivista palautetta ei saa oikein millaan poistettua. Googlatkaa Paypal problems tms. ja sivuja loytyy tuhansia.
Tai niissähän on tietyt ehdot, ehkä jos tavara lähetetään kuriirilla joka ottaa allekirjoituksen kun paketti vastaanotetaan voi saada korvauksen... Mulla ei ainakaan jenkkipaketeissa (1st class) ole tätä suojaa, mutta se voi olla tapauskohtaista. Englannista olen kerran saanut rahani takaisin ebay-ostoksesta.
viallinen tuote, ja kirjelmöin ebaylle ja molemmila kerroilla odotusajan jälkeen sain rahat takaisin paypalin kautta luottokortille. Ja ihan rauhassa saa olla käyttämättä ebayta, ei sinne kukaan pakota.
Mutta paypal-tili on melkeinpä välttämätön. Vissiin saksassa ottavat jonkin verran tilisiirtoja maksuksi mutta muuten pp on usein ainoa vaihtoehto.