Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SIKA-INLUENSSA yli TUHANNELLA SUOMESSA

Vierailija
16.07.2009 |

Enää ei edes testata, eli vaikka epäilisit itselläsi "possulentsua" ja soitat terveyskeskukseen, sieltä sanotaan vaan hoito-ohjeet, ei muuta.

Eli nyt ei kukaan kontrolloi enää, montako tapausta oikeasti suomessa on. Hurjaa, enää ei tilastoida, montako possulentsuun on kuollut, moniko sen on sairastanut jne.

lähde: http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2009/07/sikainfluenssan_laboratoriotestei…

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuollaan sitä kuitenkin, sama milloin lähdetään. Tiesittekö muuten että tämä sika-influenssa on sukua ns Espanjantaudille vuosisata sitten, tappavuus ei nyt vain ole niin suurta, alle 0,5% sairastuneista kuolee, siis yksi kahdesta sadasta. Turhaan murehditte.

Vierailija
22/28 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuollaan sitä kuitenkin, sama milloin lähdetään. Tiesittekö muuten että tämä sika-influenssa on sukua ns Espanjantaudille vuosisata sitten, tappavuus ei nyt vain ole niin suurta, alle 0,5% sairastuneista kuolee, siis yksi kahdesta sadasta. Turhaan murehditte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mina olin kuukauden flunssan kourissa ja siina ajassa mulla oli kahdesti keuhkoputken tulehdus, alyton yska mika ei meinannut millaan lahtea pois, nuha ja jasenet kipeina. Antibiottikuurilla kahdesti. Jasenet on vielakin kipeina, etenkin hartian seutu ja niska, vaikka nyt ei olekaan ollut yskaa 2 viikkoon ja muutenkin parempi olo.

Vierailija
24/28 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ÄITI kuolee niin jää xxx määrä pieniä lapsia orvoiksi ja suremaan sitä rakasta äitiään. Täällä myös moni on raskaana ja siksi riskiryhmää ja monella on pieniä lapsia, astma ym on nykyään yleistä joten monen lapsikin on riskiryhmää. Ja äideille se on yhtä kuin maailmanloppu jos oma lapsi menehtyy, ei todellakaan mikään "no kappas hänen hetki nyt oli, kuollaan me joka tapauksessa joten samapa se vaikka nyt sitten"!

Vierailija
25/28 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lähipiirissäni se on ollut jo 21 ihmisellä, joista vain kahdella se on diagnosoitu. Olemme olleet lähikontaktissa, joten tauti on selvästi sama. Samat oireetkin.

Vain kahdella ollut voimakkaampi, eikä silloinkaan normaalia influenssaa voimakkaampi. Muilla ollut päänsärkyä, väsymystä, lämpöä ja voimakasta kurkkukipua. Ovat silti jaksaneet ihan normaalisti kotonaan puuhailla.

On itsestään selvää, että testejä ei enää tehdä, eihän niin tehdä normaalissakaan influenssassa. Olisi eri asia, jos tauti olisikin ollut todella voimakas. Mielestäni on vähän hassua, ettei aikuinen ihminen ole tällaista asiaa itse ymmärtänyt.

Itse sairastin taudin jo kuukausi sitten ja minulle sanottiin, ettei enää (silloin jo) oteta testejä muilta kuin riskiryhmäläisltä, joihin itse kuulun.

Tuntemistani ihmisistä, jotka ovat taudin sairastaneet, on useita eri ryhmiin kuuluvia yksilöitä: raskaanaolevia, alle kolmevuotiaita, alle vuoden ikäinen, ylipainoinen, yli 85 vuotias, alle viisivuotiaita. Ja tosiaan vain kahdella ollut voimakas (raskaanaoleva ja alle kolmvuotias).

Vierailija
26/28 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

väistämättä kuolemaan. Myös äiti-ihmisen on tämä hyvä ymmärtää. Sikainfluenssaan kuolemisen todennäköisyys on hyvin pieni. Uskallat kai liikkua autolla, matkustella jne.

jos ÄITI kuolee niin jää xxx määrä pieniä lapsia orvoiksi ja suremaan sitä rakasta äitiään. Täällä myös moni on raskaana ja siksi riskiryhmää ja monella on pieniä lapsia, astma ym on nykyään yleistä joten monen lapsikin on riskiryhmää. Ja äideille se on yhtä kuin maailmanloppu jos oma lapsi menehtyy, ei todellakaan mikään "no kappas hänen hetki nyt oli, kuollaan me joka tapauksessa joten samapa se vaikka nyt sitten"!

Vierailija
27/28 |
13.08.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydettiin vaan hakemaan sairaslomalappua flunssan oireita poteva ainakin täällä päin kun soitettiin ensin. Vaikka oireet sopivat sikaflunssaan. Eli ei ainakaan terveyskeskuksissa hysteriaa ole...

Vaarallinenhan infuluenssa on aina esim.diabeetikoille, raskaana oleville jne. Heihin ei mitään tautia tohtisi tartuttaa, terveidenhän se ehkä parempikin sairastaa kuin ottaa joku epämääräinen rokotus. Kuvittelee eräs jotain flunssaa sairastavan lähiomainen. Itselläkin kurkku hiukan karkea.

Vierailija
28/28 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäikö tuosta lihassärystä jälkioireita, tuttuni, joka myös sairasti, sanoi, että niskat ovat vieläkin jäykät, viikkoja itse taudin paranemisesta?

Eli kuumetta oli n 39 astetta, vilustumisoireita, päänsärkyä, särkevät jäsenet, voimattomuus ja yskä, nuhaa ei ollut kuin ihan aluksi. Väsymys kesti 3 päivää, sen ajan olin muiden ruokahuollon varassa. Sitten olo pikkuhiljaa parani, viimeiset yskimiset n kaksi viikkoa sitten. Olo oli pahimmillaan kurja, kuin tosi pahassa influenssassa, ei jaksanut liikuttaa jäsentäkään, jomotusta ja halusi vain olla liikkumatta ja nukkua, joka yskimisen takia oli pätkittäistä. On tutkittu, tuloksen sain juhannuksena puhelimitse enkä ollut ainoa, silloinhan niitä kerrottiin toistakymmentä uutta...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän