MINKÄ IKÄISILLE Pixi -minikirjat? (Annanko juhlissa?)
Ajattelin että yksissä perhejuhlissa (järkätään ravintolassa; ei siis varsinaiset lastenjuhlat vaan aikuisen synttärit, lapsiakin tulossa) olisi kiva kattaa pöytäään kunkin lapsen paikalle jotain pientä ylläriä - esim. Pixi-minikirja voisi olla sopiva (pientä puuhaa, ei sotke pöytäliinoja kuten kynät, edullista).
Mutta MINKÄ IKÄISILLE niitä voi jakaa? Mikä olisi max yläikäraja, jonka jälkeen lapsi kokisi tosi "noloksi" jos hän sellaisen saa? 8v.?
Entä pitääkö sitä isommille olla sitten myös jotain vastaavaa? Mitä? (max 1-2 eur) (jolloin pikkusisarus taas on kade kun hänkin ois tietty halunnut jotain muuta.. hohhoi)
ja minkä ikäinen pärjää ilman "lahjusviihdykkeitä"? 12v? 13v? Vai pahastuuko nuokin jos pikkusisarukset saa jotain?
Vai voisko olla vaan niin että esim. 0-7 v. on laitettu joku pikkujuttu ja loput ei ole enää pikkulapsia..
Ja voiko vauvoille laittaa minikirjan vai syökö ne sen ja vanhemmat pahastuu vaan? Pitääkö niille ostaa erikseen joku kova pahvikirja? Entä 1v.?
Vai unohdanko koko jutun kun näin vaikeeksi menee? :)
Kommentit (8)
unohtaa koko idea, vai laittaa esim. kaikille 0-12 v.?
ideoita muista vastaavista saa antaa!
ap
siel emäntä oli ystävällisesti ajatellut lapsia, ja monistanut erilaisia kivoja kuiva joita sai värittää puuvärikynillä, se oli monista mukavaa oma 4v tykkkäs jonkun aikaa lisäksi oli monistanut peiniä eril puuhatehtäviä, joita sit tykkäs 4v tehdä, osa oli vaikeampia ja siis isommille
minusta se oli huokmaavaista ja puuvärit ei sotke
eli yks pieni pöytä oli näille puuhille varattu
jos itse järkkäisin niin tulostaisin myös vastaavaa kneelta, lisäksi ostaisin noita pikku kirjoja nipun ERILAISIA joita pöydälle laittaisin yhteiseen käyttöön, jos niiä on vaikka 10 erilaista niin jo on viihdyketttä
oma 4v ns lukee ihan itekseen just juhlissa, matkoilla yms noita kirjoja, ei vaadi et on luettava ääneen
ja jos voivat olla välillä ulkona, niin saippuakuplat on ihan loputon ihanuus, ainakin meidän koti ympäristössä 2-6v joukossa, et niitä kans
shamppanjalasin muotosia pikkupulloja, niitä vois olla kiva laittaa pöytiin - mutta tykkääköhän se ravintola siitä... niistä kun jää vähän läiskiä helposti.
Mitäään erillistä piirustelupöytää ei valitettavasti taida mahtua.
Ja muutenkin nää on sikäli aikuisten juhlat vaikka lapset onkin tervetulleita, eli en viitsi liikaa lastenjuttuja laittaa.
(Esim. lastenruokia ei ole erikseen - onko kauheeta?)
ap
ei ole olemassakaan minusta mitään lastenruokia erikseen, vaan on parasta opettaa syömään kaikkea
eli samoista laitan aina omalle lapselle annoksen
kunhan allergiat huomiodaan
ei ne nyky saippuakuplat kyllä jätä jälkiä, ainoo on jos kun joku lapsi kaataa pullosta maahan niin on kyl liukas, eli hyvä olis jos vois mennä ulos puhalteleen niitä
kirjoja ja puuhapapereita voi kyl laittaa koriin ja antaa sit jonkun jakaa niitä haluaville omiin pöytiin , ei siis vie tilaa ja ei maksa mitään kun tietsikalta voi tulostaa jos jonkinlaista kuvaa ja puuhaa ja sit monistaa niitä
itse äitinä olen tykännyt kun lapsia on aikuistenkin juhkissa huomioitu viihtyvät paremmin ja se juoksentelu on vähäsempää kun on edes hetkeks puuhaa ja luettavaa
toki olen aina omaan laukkuuni varuksi varannut aina vihon ja kyniä ja just pikkukirjoja kymmenen erilaista ja tyttö istuu aian hienosti juhlissa
ja syö paikallaan nätisti
sun tehtävä ei ole keksiä viihdykettä lapsille. Jos itse otan ravintolajuhliin omat lapseni, niin olen kyllä itse varannut mukaan myös viihdykkeet. Sanoisin että kouluikäisille ei muutenkaan tarvitse varata enää mitään erityistä tekemistä, tosin joskun oma lapseni saattaa ottaa oman kirjan mukaan jos tiedossa on pitkään paikallaan istumista.
Mutta jos jotain haluat laittaa, niin ehkä jotkut pienet puuvärit ja monistaa jostain tehtäväkirjasta tehtäviä ja väritettäviä kuvia. Ruokailunkin suhteen olen sitä mieltä että ei tarvitse erillistä lastenruokailua. 1-v ylöspäin lapset pystyy syömään aikuisten ruokaa ja jos joku on niin nirso että ruoka ei maistu niin syököön sitten vaikka pelkkää perunaa, voita ja leipää (sitä nyt yleensä on aina tarjolla).
monistaa kuvia tehtäväkirjasta. Tosin pelkään silti vähän niitten pöytäliinojen puolesta vaika ois puuväritkin :). Eli kirja sikäli ois ehkä turvallisempi... joku tarravihko ois ihana mutta sitten tarroja ois joka paikassa. (Ja hinta nousee.. kun paljon lapsia.)
On meillä omatkin lapset 3kpl tulossa mukaan, ja en niitten takia mitään viihdykettä kuitenkaan tartte erikseen enkä lasten ruokia, mutta ainahan on niitä vanhempia jotka tulee sitten valittaan nettiin kun "ei lapsia ole mitenkään huomioitu". :)
Ja kivahan se on, jos jotain pientä on lapsillekin, omastanikin mielestä.
ap
ole ihan "ilmaista" kyllä sekään - jos ei pysty tekemään jossain työpaikalla :).
kuvien katseluun menee 5 min ja se on siinä. Todennäköisesti menee sitten siihen, että vanhemmat alka alukea niitä kirjoja ääneen lapsillleen siinä pöydässä... Mun mielestä ne kirjat on eskari-ala-asteikäisille ja joku 12v lukee sen vielä ajankulukseen kun muuta tekemistä ei ole - nolostumatta. Yläkouluikäiset ei sitten enää niistä perusta eikä ehkä mitään viihdykettä tarvikaan.