Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset Raamatussa/Koraanissa

Vierailija
15.07.2009 |

1. Synti

Raamattu tuomitsee naiset alkuperäisinä synnintekijöinä (eli Eeva söi omenan kielletystä puusta) {1. Mooseksen kirja 2:4-3:24}

Koraani täsmentää, että se oli Aatami, ei Eeva {Koraani 7:19-25}

2. Lapset

Raamattu sanoo: "Tyttären syntymä on tappio" {Sirakin kirja 22:3}.

Koraani sanoo, että molempien saaminen on tasa-arvoinen siunaus {Koraani 42:49}

3. Naiset

Raamattu kieltää naisia puhumasta kirkoissa {1. kirje korinttilaisille 14:34-35}

Koraani sanoo, että naiset voivat väitellä jopa profeetan kanssa {Koraani 58:1}

4. Avioero

Raamatussa eronneet naiset leimataan aviorikoksen tekijöiksi, kun taas miehet eivät ole {Matteus 5:31-32}

Koraanissa ei ole Raamatullisia kaksinaismoraaleja {Koraani 30:21}

5. Lesket

Raamatussa lesket ja siskot eivät peri mitään omaisuutta, vain miehet voivat periä {4. Mooseksen kirja 27:1-11}

Koraani poisti tämänkin miesten ahneuden {4:22} ja Jumala suojelee kaikkia.

6. Moniavioisuus

Raamattu hyväksyy useat vaimot {1. kuninkaiden kirja 11:3}

Koraanissa Jumala rajoittaa luvun 4 ja sekin vain tiettyjen olosuhteiden alaisena (ensimmäisen vaimon luvalla) ja suosii yksiavioisuutta {Koraani 4:3}. Koraani antaa naiselle oikeuden valita kenet nai.

7. Neitsyys

"Jos mies sattuu tapaamaan neitsyen, joka ei ole menossa naimisiin ja raiskaa hänet ja heitä löydetään, miehen täytyy maksaa tytön isälle 50 hopeashekeliä. Hänen täytyy mennä tytön kanssa naimisiin, koska hän on tehnyt väkivaltaa tytölle. Hän ei saa erota tytöstä niin kauan kuin hän (mies) on elossa" {5. Mooseksen kirja 22:28-30}

Ketä oikeastaan rangaistaan? Miestä, joka raiskasi naisen vai naista, joka raiskattiin? Raamatun mukaan koko loppuelämä täytyy viettää raiskaajan kanssa!

Profeetta Muhammad sanoo {Vol. 9, kirja 86, #101} "Aisha kertoi: 'On olennaista, että neitsyt antaa luvan avioliitolle.'"

Valitsisivatko kristityt miehet kristityn ja muslimin?

8. Huntu

Raamattu pyytää naisia pukeutumaan huntuihin, kuten islam {1. kirje korinttilaisille 11:3-10}. Tämä pienentää mahdollisuuksia raiskaukseen.

9. Äänioikeus

Naisille annettiin äänioikeus alle 100 vuotta sitten.

Koraani antoi naisille äänioikeuden melkein 1500 vuotta sitten {Koraani 42:38}

10. Naisten oikeus valtaan

Islam ei rajoita naisia ja on antanut heille oikeuden tavoitella taivasta. Vuosisatojen aikana on ollut monia musliminaispresidenttejä. Mutta tänä päivänä esim. läntisen USA:n miesten painostavan mentaliteetin ansiosta kristityt naiset eivät pääse presidenteiksi maissa, jossa suurin osa asukkaista on kristittyjä.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juutalaisilla ja kristityillä on sama Jumala, juutalaiset eivät kuitenkaan tunnusta Jeesusta messiaaksi (paitsi messiaaniset juutalaiset), kuten kristityt. Islamilaisten Jumala on alunperin kanaanilainen kuunjumala, joka ei missään tapauksessa ole sama Jumala. Raamattu sanoo selvästi viitaten Jeesukseen, että jolla ei ole poikaa, ei ole isääkään. Olen kuullut ihan patsaaseen kirjoitetun muslimien tekstin: Allah on ainoa jumala ja hänellä ei ole poikaa. Selkeä ero siis, että kyseessä ei ole sama jumala.

Kuitenkin, aivan sydämestä riipaisee kaikki tämä uskonnollisuus. On aivan sama, oliko ihminen kristitty, muslimi, mikä tahansa, ilman Jeesusta hän on kadotettu. Mitkään näistä laista eivät voi pelastaa ihmistä, vaikka niitä noudatettaisiin pilkulleen, mihin kukaan ei edes pystyisi.

Olen vakuuttunut, että ainoa Jumala, joka ilmoittaa itsensä raamatussa, teki laista niin ankaran ja ehdottoman vain sen vuoksi, että aivan jokainen voisi ymmärtää, että minä en pysty tuota täyttämään. Jumala tahtoo jokaisen pelastaa ja sen vuoksi on jo Jeesuksen kautta sovittanut KOKO MAAILMAN synnit. Tämän raamattu kertoo monin tavoin. Kyseessä on siis evankeliumi, joka tekee turhaksi kaikki säännöt ja lait. Synnit on siis jo sovitettu ja sen voi ottaa vastaan jokainen, joka uskoo, että Jeeus on Jumalan poika. Mut tämä saa iloiseksi ja vapaaksi. Ei tarvitse yrittää miellyttää ja lepytellä vihaista jumalaa, joka uskonnollisissa teksteissä näkyy, vaan saa todella olla yhteydessä Jumalaan, joka rakastaa meistä jokaista! Hinta on jo maksettu, haluaako ottaa lahjan vastaan, on tärkeä kysymys.

Vierailija
42/55 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneksi mie oon buddhalais hindulainen=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkejä naisjohtajista: Khadija bint Khuwaylid, Aishah bint Abu Bakr, Fatimah bint Muhammad, Barakah, Ramlah bint Abu Sufyan, Rumaysa bint Milhan, Umm Salamah, Asma bint Abu Bakr, Zaynab al-Ghazali, Maryum Jameelah

naisjohtajista kristityissä maissa, mutta eikö tässä nyt pitänytkään vertailla vain Raaamattua ja koraania?

Vierailija
44/55 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattu sanoo selvästi viitaten Jeesukseen, että jolla ei ole poikaa, ei ole isääkään. Olen kuullut ihan patsaaseen kirjoitetun muslimien tekstin: Allah on ainoa jumala ja hänellä ei ole poikaa. Selkeä ero siis, että kyseessä ei ole sama jumala. Kuitenkin, aivan sydämestä riipaisee kaikki tämä uskonnollisuus. On aivan sama, oliko ihminen kristitty, muslimi, mikä tahansa, ilman Jeesusta hän on kadotettu. Mitkään näistä laista eivät voi pelastaa ihmistä, vaikka niitä noudatettaisiin pilkulleen, mihin kukaan ei edes pystyisi. Olen vakuuttunut, että ainoa Jumala, joka ilmoittaa itsensä raamatussa, teki laista niin ankaran ja ehdottoman vain sen vuoksi, että aivan jokainen voisi ymmärtää, että minä en pysty tuota täyttämään. Jumala tahtoo jokaisen pelastaa ja sen vuoksi on jo Jeesuksen kautta sovittanut KOKO MAAILMAN synnit. Tämän raamattu kertoo monin tavoin. Kyseessä on siis evankeliumi, joka tekee turhaksi kaikki säännöt ja lait. Synnit on siis jo sovitettu ja sen voi ottaa vastaan jokainen, joka uskoo, että Jeeus on Jumalan poika. Mut tämä saa iloiseksi ja vapaaksi. Ei tarvitse yrittää miellyttää ja lepytellä vihaista jumalaa, joka uskonnollisissa teksteissä näkyy, vaan saa todella olla yhteydessä Jumalaan, joka rakastaa meistä jokaista! Hinta on jo maksettu, haluaako ottaa lahjan vastaan, on tärkeä kysymys.

Vierailija
45/55 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä koraani kehottaa tekemään muslimille joka kääntyy kristityksi?

Vierailija
46/55 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Islamin mukaan nainen saa ajaa autoa,

[/quote]

Vierailija
47/55 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskomatonta paskaa.

Islamissa pojat ja tyttäret eivät peri tasa-arvoisesti, naisen on tyydytettävä miehen seksuaaliset tarpeet (eli vaimon saa raiskata), miehen velvollisuus on kurittaa vaimoa, täytyy pitää huntua (miten se estää raiskauksen, naamaanko niitä naisia raiskataan vai?).

Samoja sairaita juttuja löytyy molemmista kirjoista, idioottimaista kirjoitella VALHEELLISIA tekstejä tänne.

Vierailija
48/55 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolin ja toisinkin, muslimien, kristittyjen ja myös ateistien välillä. Ei kenenkään ajatukset ole tuulesta temmattuja, kukin uskoon parhaaksi kokemallaan ja katsomallaan tavalla. Maailma ei parane, vaikka kaikkien ajatukset todistettaisiin vääriksi. Sydämen sivistystä, ihmiset!

Vierailija
49/55 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

puolin ja toisinkin, muslimien, kristittyjen ja myös ateistien välillä. Ei kenenkään ajatukset ole tuulesta temmattuja, kukin uskoon parhaaksi kokemallaan ja katsomallaan tavalla. Maailma ei parane, vaikka kaikkien ajatukset todistettaisiin vääriksi. Sydämen sivistystä, ihmiset!

ja myös uskonnoista keskusteleminen on sallittua.

Vierailija
50/55 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Islamin mukaan nainen saa ajaa autoa,

Ei ole kielletty eli saa ajaa. Jos jossain muslimimassa ei saa niin se ei tule uskosta vaan jostain muusta. Ei liity Koraaniin.

Vierailija
51/55 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä koraani kehottaa tekemään muslimille joka kääntyy kristityksi?

mutta siitä rangaistuksena on kuolemanrangaistus. En ole koskaan kyllä kuullut että sitä olisi oikeasti tehty, yleensä Islamista poiskääntyneet eristäytyy muista, häpeilee ja saattaa muuttaa maasta.

Vierailija
52/55 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se juntataan jo pikkulapsille ja sit kuolevat marttyyreina. Koraanista on tempastu tuollainen touhu. Raamattu opettaa rakasamaan lähimmäistään ja tappaminen on synti. Valitsen Raamatun.

heh palvo vaan jonkun vanhan munkin ja sen kavereriden kirjottamia satuja! ne vääristi Jumalan sanan mieleisekseen mutta jos se sua viehättää niin palvo vaan sitä. kannattais nyt tajuta että Raamattua on muokattu ja väärennetty vuosisatojen aikana, ei se ole enää se aito.

Vierailija
53/55 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala lähetti kyllä ihmisille Raamatun mutta ihmiset muuttivat sitä ajan myötä ja siitä katosi alkuperäinen Jumalan sana, ei ollut enää sanasta sanaan niinkuin alussa. Ihmiset lisäsi mm. että Jeesus olisi Jumalan poika. Osa jutuista oli edelleen oikein ja paikallaan ja ne onkin samoja kuin Koraanissa. Tästä on puhuttu nykyaikana paljonkin ihan mediassa. Sen takia Jumala lähetti Koraanin että muuttumaton Jumalan sana saataisiin takaisin. Koraani on ihan viimeinen Jumalan kirja.

Vierailija
54/55 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä on Raamatusta, kumpaa pitäisi uskoa kun se on niin ristiriitainen? Saako tappaa vai ei?

2. Moos. 20:13 "Älä tapa."

3. Moos. 24:17 "Jos joku lyö kuoliaaksi ihmisen, kenen hyvänsä, hänet rangaistakoon kuolemalla."

2. Moos. 32:27 "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: Jokainen sitokoon miekkansa vyölleen. Käykää sitten edestakaisinleirin halki portista porttiin ja tappakaa jokainen, olkoon vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."

Hes. 9:5-7 "Ja niille toisille hän (Jumala) sanoi minun kuulteni: Kiertäkää kaupungin läpi hänen jäljessään jasurmatkaa. Älkää säälikö, älkää armahtako, tappakaa tyyten vanhukset, nuorukaiset, neitsyet, lapset ja vaimot."

Oliko Jeesus rauhaisa vaiko sotaisa?

Joh. 14:27 "Rauhan minä (Jeesus) jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille."

Ap. 10:36 "Sen sanan jonka hän lähetti Israelin lapsille, julistaen evankeliumia rauhasta Jeesuksessa Kristuksessa."

Luuk. 2:14 "Kunnia Jumalalle korkeuksissa, ja maassa rauha ihmisten kesken, joita kohtaan hänellä on hyvä tahto!"

Matt. 10:34 "Älkää luulko, että minä (Jeesus) olen tullut tuomaan rauhaa maan päälle; en ole tullut tuomaan rauhaa,vaan miekan."

Luuk. 22:36 "Niin hän (Jeesus) sanoi heille: ... Ja jolla ei ole, myyköön vaippansa ja ostakoon miekan."

Luuk. 12:49-51 "Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!... Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta."

Näin käy uskomattomille:

San. 10:27 "Herran pelko elinpäiviä jatkaa, mutta jumalattomien vuodet lyhenevät."

Job. 18:5,11,18-19 "Ei, jumalattomain valo sammuu, eikä hänen tulensa liekki loista ... Hänet sysätään valosta pimeyteen ja karkoitetaan maan piiristä. Ei sukua, ei jälkeläistä ole hänellä kansansa seassa, eikä ketään jää jäljelle hänen asuntoihinsa."

Psa. 73:3-5, 12 "Sillä minussa nousi kateus ylvästelijöitä kohtaan, kun minä näin jumalattomien menestyvän. Sillä he ovat vaivoista vapaat kuolemaansa asti, he ovat voimakkaat ja lihavat. Eivät he koe muitten kuolevaisten tuskia, eikä heitä vaivata niinkuin muita ihmisiä .. Katso, nämä ovat jumalattomat; kuitenkin he elävät ainaisessa rauhassa ja rikastuvat yhäti."

Job. 21:7-9 "Miksi jumalattomat saavat elää, vanheta, jopa voimassa vahvistua? Heidän sukunsa on vankkana heidän edessään, heidän jälkeläisensä heidän silmäinsä alla. Heidän kotinsa ovat rauhassa, kauhuista kaukana; ei satu heihin Jumalan vitsa."

Eihän tuosta saa mitään selvää kun niin monet ihmiset on kirjottanut mitä sattuu! Kaikki on sikin sokin ja ristiriitaista! Mistä nyt tietää mikä on oikein ja mikä väärin, ei saa tolkkua. Raamattu oli alussa hyvä kirja mutta kun ihmiset alkoi väärentää sitä, jokainen kirjoittaja lisäsi oman lusikkansa soppaan ja kirjoitti mitä huvittaa! Tuloksen näkee tuossa.

Vierailija
55/55 |
06.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos teoria on niin loistava, miksi sitä ei noudateta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi yhdeksän