Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset Raamatussa/Koraanissa

Vierailija
15.07.2009 |

1. Synti

Raamattu tuomitsee naiset alkuperäisinä synnintekijöinä (eli Eeva söi omenan kielletystä puusta) {1. Mooseksen kirja 2:4-3:24}

Koraani täsmentää, että se oli Aatami, ei Eeva {Koraani 7:19-25}

2. Lapset

Raamattu sanoo: "Tyttären syntymä on tappio" {Sirakin kirja 22:3}.

Koraani sanoo, että molempien saaminen on tasa-arvoinen siunaus {Koraani 42:49}

3. Naiset

Raamattu kieltää naisia puhumasta kirkoissa {1. kirje korinttilaisille 14:34-35}

Koraani sanoo, että naiset voivat väitellä jopa profeetan kanssa {Koraani 58:1}

4. Avioero

Raamatussa eronneet naiset leimataan aviorikoksen tekijöiksi, kun taas miehet eivät ole {Matteus 5:31-32}

Koraanissa ei ole Raamatullisia kaksinaismoraaleja {Koraani 30:21}

5. Lesket

Raamatussa lesket ja siskot eivät peri mitään omaisuutta, vain miehet voivat periä {4. Mooseksen kirja 27:1-11}

Koraani poisti tämänkin miesten ahneuden {4:22} ja Jumala suojelee kaikkia.

6. Moniavioisuus

Raamattu hyväksyy useat vaimot {1. kuninkaiden kirja 11:3}

Koraanissa Jumala rajoittaa luvun 4 ja sekin vain tiettyjen olosuhteiden alaisena (ensimmäisen vaimon luvalla) ja suosii yksiavioisuutta {Koraani 4:3}. Koraani antaa naiselle oikeuden valita kenet nai.

7. Neitsyys

"Jos mies sattuu tapaamaan neitsyen, joka ei ole menossa naimisiin ja raiskaa hänet ja heitä löydetään, miehen täytyy maksaa tytön isälle 50 hopeashekeliä. Hänen täytyy mennä tytön kanssa naimisiin, koska hän on tehnyt väkivaltaa tytölle. Hän ei saa erota tytöstä niin kauan kuin hän (mies) on elossa" {5. Mooseksen kirja 22:28-30}

Ketä oikeastaan rangaistaan? Miestä, joka raiskasi naisen vai naista, joka raiskattiin? Raamatun mukaan koko loppuelämä täytyy viettää raiskaajan kanssa!

Profeetta Muhammad sanoo {Vol. 9, kirja 86, #101} "Aisha kertoi: 'On olennaista, että neitsyt antaa luvan avioliitolle.'"

Valitsisivatko kristityt miehet kristityn ja muslimin?

8. Huntu

Raamattu pyytää naisia pukeutumaan huntuihin, kuten islam {1. kirje korinttilaisille 11:3-10}. Tämä pienentää mahdollisuuksia raiskaukseen.

9. Äänioikeus

Naisille annettiin äänioikeus alle 100 vuotta sitten.

Koraani antoi naisille äänioikeuden melkein 1500 vuotta sitten {Koraani 42:38}

10. Naisten oikeus valtaan

Islam ei rajoita naisia ja on antanut heille oikeuden tavoitella taivasta. Vuosisatojen aikana on ollut monia musliminaispresidenttejä. Mutta tänä päivänä esim. läntisen USA:n miesten painostavan mentaliteetin ansiosta kristityt naiset eivät pääse presidenteiksi maissa, jossa suurin osa asukkaista on kristittyjä.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on joitakin ristiriitoja mitä Raamatussa esiintyy, ne tulevat siitä kun ihmiset väärentelivät sitä ajan myötä.

Onko Jeesus oma henkilönsä vaiko Jumalan osa?

Joh. 10:30 "Minä ja Isä olemme yhtä."

RISTIRIITA:

Mark. 15:34 "Ja yhdeksännellä hetkellä Jeesus huusi suurella äänellä: Jumalani, Jumalani, miksi minut hylkäsit?"

Mitkä luotiin ensin, eläimet vaiko ihmiset?

1. Moos. 1:25-26 -- Kaikki eläimet luodaan ensin, vasta sitten ihminen (Aatami ja Eeva).

RISTIRIITA:

1. Moos. 2:18-19 -- Aatami (ihminen) luodaan ensin, sitten kaikki eläimet, lopuksi Eeva.

Paljonko eläimiä otettiin Arkkiin?

1. Moos. 6:19-20 "Ja kaikista eläimistä, kaikesta lihasta, sinun on vietävä arkkiin kaksi kutakin lajia säilyttääksesi ne hengissä kanssasi; niitä olkoon koiras ja naaras. Lintuja lajiensa mukaan, karjaeläimiä lajiensa mukaan ja kaikkia maan matelijoita lajiensa mukaan tulkoon kaksi kutakin lajia sinun luoksesi, säilyttääksesi ne hengissä."

RISTIRIITA:

1. Moos. 7:2-3 "Kaikkia puhtaita eläimiä ota luoksesi seitsemän paria, koiraita ja naaraita, mutta epäpuhtaita eläimiä kutakin yksi pari, koiras ja naaras. Niin myös taivaan lintuja seitsemän paria, koiraita ja naaraita, että siemen säilyisi elossa koko maan päällä."

Oliko Jeesuksella valtaa?

Matt. 28:18 "Ja Jeesus tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä."

RISTIRIITA:

Joh. 5:19 "Niin Jeesus vastasi ja sanoi heille: Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän;"

Kuka kantoi Jeesuksen ristiä?

Joh. 19:17 "Ja kantaen itse omaa ristiänsä hän meni ulos niin sanotulle Pääkallonpaikalle, jota kutsutaan hebreankielellä Golgataksi."

RISTIRIITA:

Matt. 27:32-33 "Ja matkalla he tapasivat kyreneläisen miehen, jonka nimi oli Simon. Hänet he pakottivat kantamaan hänen ristiänsä. Ja tultuaan paikalle, jota sanotaan Golgataksi - se on: pääkallon paikaksi ..."

Muuttaako Jumala mieltään ja katuu?

4. Moos. 23:19 "Ei Jumala ole ihminen, niin että hän valhettelisi, eikä ihmislapsi, että hän katuisi. Sanoisiko hän jotakin eikä sitä tekisi, puhuisiko jotakin eikä sitä täyttäisi?"

RISTIRIITA:

1. Moos. 6:7 "Ja Herra sanoi: Minä hävitän maan päältä ihmiset, jotka minä loin, sekä ihmiset että karjan, matelijat ja taivaan linnut; sillä minä kadun ne tehneeni."

Näitä olisi vaikka miten jos jaksaisi laittaa.

Vierailija
22/55 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan pihalla molemmista uskonnoista, mutta eikös Jeesus ole muslimien mukaan joku profeetta tai semmonen? Ja koraanissa puhuta Jeesuksen äidistä Mariasta?! Olen ollut siinä käsityksessä, että Juutalaisilla, Muslimeilla ja Kristityillä loppuen lopuksi sama jumala?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paremmin raamattua tuntevat, korjatkaa jos väärässä... Aatamin ja Eevan pojat (taisi saada vain poikalapsia) menivät vieraille maille ja siellä naimisiin? Mistä ne naiset sinne vieraille maille tulivat?

Vierailija
24/55 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan pihalla molemmista uskonnoista, mutta eikös Jeesus ole muslimien mukaan joku profeetta tai semmonen? Ja koraanissa puhuta Jeesuksen äidistä Mariasta?! Olen ollut siinä käsityksessä, että Juutalaisilla, Muslimeilla ja Kristityillä loppuen lopuksi sama jumala?!

Jehova niillä kaikilla on. Se yks ja sama Jehova. Siellä lähi idässä noi kaikki kolme uskontoa on syntyneet ja muodostaneet vain siitä samasta uskonnosta omia polkujaan. Aivan kuten kristityistäkin on tullut Luterilaisia, Ortodokseja, katolilaisia ja sun muita Lestaadiolaisia ym. ym. ym.

Vierailija
25/55 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen myös käsittänyt noin, että juutalaisilla, muslimeilla ja kristityillä on sama Jumala. Jeesus on muslimien mukaan profeetta, Koraanissa on myös ihan oma kappaleensa Jeesuksen äidistä missä synnyttää Jeesuksen. Profeetat on Jumalan lähettiläitä (tuomaan esim. Jumalan tahtoa maanpäälle) ja Muhammed oli viimeinen niistä, hänelle ilmoitettiin Koraani.

Wikipediasta: "Islamin tehtävänä ei ollut kumota juutalaisuutta ja kristinuskoa, vaan puhdistaa ja palauttaa ne alkuperäiseen yksijumalaisuuteen. Näin ollen islamin profeettojen päätarinat ovat tuttuja myös juutalaisille ja kristyille."

Vierailija
26/55 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muslimi ei Jehovan niemeä tunne edes.Jos toinen sanoo että menee helvettiin ja toinen sanoo ettei sitä ole niin silloinkin puhutaan eri jumalasta.

Vierailija
27/55 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

muslimi ei Jehovan niemeä tunne edes.Jos toinen sanoo että menee helvettiin ja toinen sanoo ettei sitä ole niin silloinkin puhutaan eri jumalasta.

Se miten ne sitten eri tavalla puhuttelee sitä tai puhuu siitä niin on tullut myöhemmin.

Terv. Teologian maisteri

Vierailija
28/55 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuotta sitten tuli tutkimus, että 3/4 luterilaisista papeista ei usko helvettiin, joten onko näillä papeilla eri jumalat?

Vierailija
29/55 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

=(

Vierailija
30/55 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenenkään itseään kunnioittavan naisen ei kannata uskoa miesten keksimiin jumaliin.

Kaikesta paistaa, että nainen on toinen, alempi, kohde, normitettava ja erikseen määriteltävä. Oletteko omasta mielestänne vähemmän ihmisiä kuin miehet? Minä en ainakaan ja siinä yksi syy, miksi en usko enkä halua uskoa.

Vierailija
31/55 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika lapsellista vertailla eri uskontoja tuolla tavalla. Hohhoijaa.

Vierailija
32/55 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika lapsellista vertailla eri uskontoja tuolla tavalla. Hohhoijaa.

kun et mieti asioita. kannattaa vaan avata ne silmät ja ajatella, että ei kaikki ole ihan niin kuin on pienestä asti uskonut!

Vierailija
33/55 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

9. Äänioikeus Naisille annettiin äänioikeus alle 100 vuotta sitten. Koraani antoi naisille äänioikeuden melkein 1500 vuotta sitten {Koraani 42:38}

kerro tuo saudeille. Missä islamilaisessa maassa on naisilla sanomista mihinkään?

Raamatussa Debora oli tuomari.

Vierailija
34/55 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkkejä naisjohtajista:

Khadija bint Khuwaylid, Aishah bint Abu Bakr, Fatimah bint Muhammad, Barakah, Ramlah bint Abu Sufyan, Rumaysa bint Milhan, Umm Salamah, Asma bint Abu Bakr, Zaynab al-Ghazali, Maryum Jameelah

Vierailija
35/55 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju lisäsi kyllä mun kiinnostusta Islamiin! Kiitos vaan ap:lle! :D

Vierailija
36/55 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

poliittisisa viroissa ei tarkoita että naisille on valtaa myös muualla. Naisen asema on usein kiinni siitä miten hänen perhe suhtauttuu naiseen.

Vierailija
37/55 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos jumala on sama,. jos käännyn vaikka aborginaaliksi ja palvon niiden jumalaa? tms.?

Vierailija
38/55 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

huokaan helpotuksesta, etten ole uskovainen.

Miksi teidän uskisten pitää vertailla omaa uskontoanne toisten uskontoon? Turha niistä on riidellä. Jokainen uskokoon miten haluaa ja mihin haluaa tai olkoon uskomatta.

Ainakin ennen väittelyä tulisi tutustua tieteelliseen uskontojen tutkimukseen. Muuten juttu on turhaa lässytystä, kun asioista ei tiedetä mitään.

Vierailija
39/55 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniä eroja vaan, kristitty käy kirkossa rukoilemassa Jumalaa, muslimi moskeijassa. Rukoukset on erilaiset. Ja kristityt rukoilee Jumalan lisäksi Jeesusta, mikä on mielestäni hyvin outoa. Muslimit rukoilee vähintään 5 kertaa päivässä tietyllä "kaavalla" ja kiittää Jumalaa kaikesta, pyytää anteeksi syntejään. Kristitty rukoilee yleensä vain kun asiat on huonosti ja kaipaa apua. Eli tarvittaessa vain. Muslimi kiittää Jumalaa ja ajattelee Häntä monta kertaa päivässä ja on kiitollinen Jumalalle.

Vierailija
40/55 |
16.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se juntataan jo pikkulapsille ja sit kuolevat marttyyreina.

Koraanista on tempastu tuollainen touhu.

Raamattu opettaa rakasamaan lähimmäistään ja tappaminen on synti.

Valitsen Raamatun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä