Huomasin just, että meille tulee KOLME jätesäkillistä Joululahjoja =O
Joulua viettää 4 aikuista, 4 vuotias lapsi ja 1 vuotias lapsi
Kommentit (76)
Päinvastoin jos lapsi on toivonut sänkyä ja lakanoita niin sehän on vallan loistava lahja! Ei ole turhaa krääsää ja taatusti pitkäikäinen. Mitä väliä sillä on, ettei lapsi saa leluja lahjaksi vaan jotain tarpeellista, josta on onnellinen? Olkoon huonekalu. Olen itsekin saanut aikoinani kirjoituspöydän "joululahjaksi" ja vitsit sentään, että olin iloinen siitä, vaikka sainkin sen muutaman päivän ennen joulua.
jos lapsilla on liikaa paketteja, he eivät keskity kunnolla yhteenkään lahjaan. On vaan hirveä sotku ympärillä lahjapapereita ja -nauhoja, ja iso homma siinä kun siihen krääsään pitää laittaa pattereita ja lukea käyttöohjeita ja miettiä että mihin tämäkin laitetaan...
sitten muutaman viikon päästä viimeistään harmitellaan kun romua on joka paikassa, pitää ostaa uusia hyllyjä tai kaappeja ihan vaan että saadaan jouluna saadut romut johonkin mahtumaan.
Tai no tietty osa kamasta menee rikki tai häviää jo muutamassa päivässä.
Juuri eilen paketoin lahjat meidän lapsille. Molemmat saavat alle 10 pakettia ja siihen kuuluu niin meidän vanhempien kuin isovanhempien ja enon ostamat lahjat.
Molemmat lapset saavat kaksi isompaa lahjaa ja lisäksi muutaman pienen. Niihin pieniin lukeutuu mm. leffalippuja. Aikuisille ei lahjoja ollenkaan. Me isot nautimme rauhasta ja lasten ihastelusta. Johtoajatuksena on välttää krääsää!
Oma kokemukseni noista lahjavuorista on ettei lapset ovaa niitä arvostaa ollenkaan. Kamalassa kiireessä revitään kaikki paketit auki ja siinä runsaudenpulassa lapset eivät osaa enää leikkiä yhdelläkään saamallaan lahjalla.
jätesäkkiin. Nythän ne voi kiikuttaa suoraan roskiin.
P.S. Miksi muuten yhdestä jätesäkillisestä lahjoja tulee kaksi jätesäkillistä roskaa?
Hassua kilpailla siitä, kellä tulee isoin määrä jätesäkkejä täyteen lahjoista. Yleensä ne arvokkaimmat lahjat on aika pieniä :)
Mä tiedän esim. varmuudella yhden saamamme lahjan ja se on sellainen pieni aarrearkku täynnä seteleitä (5000€). Anopin ja apen perinteinen joululahja eli tulee vuosittain muiden pakettien lisäksi. Ei täytä jouluna jätesäkkejä, mutta tuolla saa mukavasti tehtyä jotain tarpeellista sitten joulun jälkeen :)
Yleensä laitamme tuon rahan remonttiin tai ostamme isompia hankintoja. Nyt harkinnassa suuri ruokapöytä tuoleineen tupaan ja taulu-tv - tai vain jompi kumpi. Vaihtoehtoisesti menee puutarhan laittoon sitten keväällä :)
Aikuisille ei juurikaan osteta lahjoja eli tuo lahjavuori vain lapsille. Viime vuonna tuli molemmille n.50 pakettia.
lapsuudessani 80-luvulla runsaimmillaan noin 15 pakettia ja erään kerran kun sain vaan noin 5, äiti totesi, että olet jo niin iso tyttö, ettei silloin enää saa niin paljon lahjoja. Taisin tuolloin olla vähän yli 10. Niin ne ajat muuttuu. Mutta minulle tuo 15 oli tosiaan paljon paketteja.
mitä sillä kulutushysterialla tarkoitetaan. Olen nuukasta kodista, ja meillä jouluostokset, tuhlailu ym tarkoitti jo sitä, että ylipäätään sain jotain, mitä ilmankin olisi pärjännyt. 50 lahjaa per henkilö on kyllä tosi paljon.
Kun niitä tulee yksi joulusäkillinen ja varmaan jätesäkillinen päälle. Meitä on kuitenkin 2 aikuista plus 4 lasta.
Tosin totesin juuri miehelleni, että lahjakasan suuruus on selvästi pienentynyt, kun kaksi vanhinta lasta ovat koululaisia, lahjojen kpl-määrä sen sijaan ei.
Molemmilta isovanhemmilta tulee kuitenkin iso säkillinen lahjoja, kun pitäähän lapsella kuulema olla lahjoja. Hmmmm..... Itse ostan muutamia molemmille, mutta sitten vielä sukulaiset ostavat lahjoja ja kummit. No siitähän sitä jo kertyykin tuo 50 pakettia/lapsi.
Ja sukulaiset ovat niin ovelia, että Joulun jälkeisillä vierailuilla kysyvät, mitä saivat pukilta.. Tarkistavat ovatko omat ostamansa lahjat vielä tallella..
Terv 45
Säkkiin mahtuu Nintendo Wii ja tasapainolauta, vaatetta, kirjoja. dvd-levy, pari lelua, kosmetiikkaa äidille ja aamutossut isälle. Ei mitenkää kamalasti ja vaatteet on ostettu syksyn mittaan ja säästetty joulupakettiin...
Olisin ihan paniikissa jos meille joku roudaisi kolme jätesäkillistä rojua. Mihin ihmeeseen niitä saisi mahtumaan??Minä kun yritän elää niin, että olisi mahdollisimman vähän ahdistusta tuottavaa romua kaapeissa ja kaikilla tavaroilla olisi oma paikkansa ja funktionsa. Siksi tuollaiset rojumäärät ovat kauhean ahdistavia...hrrr.
Meillä aikuiset saavat yhden ja kaksi lahjaa ja lapset myös muutaman laadukkaan ja hartaasti haluamansa lahjan. Ja nyt kyse ei ole rahasta vaan todellakin krääsäkammosta.
aina yhdistetään *paljon lahjoja=paljon krääsää* ? Minulla on todellinen krääsäkammo mutta silti 2 lasta saa yhteensä lähemmäs 100 lahjaa. Eikä niistä juuri krääsää löydy vaan hyviä leluja, kirjoja, cd- ja dvd-levyjä, vaatteita, liinavaatteita ym.
aina yhdistetään *paljon lahjoja=paljon krääsää* ? Minulla on todellinen krääsäkammo mutta silti 2 lasta saa yhteensä lähemmäs 100 lahjaa. Eikä niistä juuri krääsää löydy vaan hyviä leluja, kirjoja, cd- ja dvd-levyjä, vaatteita, liinavaatteita ym.
Kirjahyllyyn mahtuu kirjoja ja cd/dvd-levyt ei paljoa tilaa vie. Pyyheliinoja ja lakanoitakin meillä tarvitaan... Teillä ilmeisesti ei.
Se on jotain niin käsittämättömän järjetöntä, mihin ihmeeseen tarvitsette tuollaista määrää tavaraa??Ihminen tulee toimeen yllätävän vähällä, oikeasti.
Kirjahyllyyn mahtuu kirjoja ja cd/dvd-levyt ei paljoa tilaa vie. Pyyheliinoja ja lakanoitakin meillä tarvitaan... Teillä ilmeisesti ei.
lahjoja ihan pirusti, varmaan 2 jätesäkkiä. me ollaan ostettu kummallekin kaks pakettia muut on sukulaisilta yms. ihan liikaa mun makuun, vaan tätä se on joka vuos. Ja tuon lahjavuoren lisäksi saavat vielä kerrossängyn :D
älkää tunkeko meille rojua. Tietysti sanotte hieman nätimmin :-) Voi sitä välittämistään osoittaa muullakin tavalla.Minulle ainakin tulisi paha olo jos meille tuupattaisiin jätesäkki kaupalla tavaraa...yöks!
lahjoja ihan pirusti, varmaan 2 jätesäkkiä. me ollaan ostettu kummallekin kaks pakettia muut on sukulaisilta yms. ihan liikaa mun makuun, vaan tätä se on joka vuos. Ja tuon lahjavuoren lisäksi saavat vielä kerrossängyn :D
meillä ainakin lapset kasvaa ja kehittyy ja tavarat myös kuluvat. 3v ei mahdu vauvanvaatteisiin eikä häntä kiinnosta vauvan helistin leluna ja kovakantinen kirja missä on pallon ja ankan kuva ei oikeasti ole enää häntä varten! Tottakai ihminen tulee toimeen hyvinkin vähällä mutta saa tässä elämässä sentään jotain kivaakin olla! "Vanhentuneet" lelut ja muut tavarat kierrätetäänb eteenpäin joten tavaran määrä pysyy aika vakiona.
Oottekste vähä köyhii ku teille tulee noin vähä!