mikä teistä on vielä JÄRKEVÄ työmatkan pituu PK-SEUDULLA?
ideaali olisi tietenkin noin 10 minuuttia kävellen, mutta harvalla taitaa toteutua :) millaisia työmatkoja teillä (jos ei lasten vientiin käytettyä aikaa lasketa), entä kehyskunnista kulkevilla?
Kommentit (34)
minusta siis tuo puolituntia on vielä ihan siedettävä, kaikki siitä yli ihan liikaa.
Mun miehellä menee n. 15-30 min ajaa töihin, riippuen ruuhkasta. Nyt kesällä noin varttitunti, kilometrejä 12. Periaatteessa hän pääsisi myös bussilla, mihin menisi sitten n. 40 min.
Mulla kestää töihin n. 30 min -tunti, jälleen riippuen ruuhkasta. Joskus harvoin kuljen bussilla, jolloin työmatkasta tulee 1-1,5h. Kilometreissä mun työmatka on n. 20.
Tullaan molemmat Helsinkiin Kehä 3:n suunnalta, mutta mä olen keskustassa töissä, mies taas väylän varrella.
ihan kohtuulliset. Itse en tosin mielelläni bussilla tätä matkaa kulje, koska siihen menee helposti reilusti yli tunti. Eikä siinä mitään, jos tunti meneekin, mutta niinä iltoina kun olen kuuteen töissä, olen sitten kahdeksan maissa kotona, kun ei ne bussit kuitenkaan niin taajaan tänne meille tule.
Lähemmäs keskustaa oltaisiin muutettu, mutta asuminen kallistuisi. Tällä rahalla, millä nyt ollaan omakotitalossa, oltaisiin Helsingissä kerrostalokolmiossa. Meidän pitää tänne saada kuitenkin mahtumaan parhaimmillaan neljä lasta, niin ahtaaksi kävisi.
Espooseen 10min autolla. Pikkasen enemmän meni kun asuttiin Espoossa
ideaali olisi tietenkin noin 10 minuuttia kävellen, mutta harvalla taitaa toteutua :) millaisia työmatkoja teillä (jos ei lasten vientiin käytettyä aikaa lasketa), entä kehyskunnista kulkevilla?
Ja on aivan ihana.
Mutta mielestäni 30 min on vielä ihan järkevä.
siihen päälle kävelyä 10 minuuttia (ja sateella piukkaan tungetuissa ratikoissa sama aika) Rautatientorilta työpaikalle. Tosi hidasta edetä ihmismassoissa tuo kävelyvaihe. Ja asutaan siis ihan Helsingissä.
Eli kävely metrolle 10min (sis. odotteluajan koska harvoin metro menee ihan heti kun tulen), metrolla n. 25min ja sitten kävelyä toisessa päässä 5min. Mielestäni oikeinkin sopiva vaikka tietenkin se 10min olisi paras. Tosin pääsisikö töistä irti kunnolla jos työpaikan ohi kulkisi joka vapaapäiväkin? Minulle tämä 40min on usein sellainen joko töihin henkisesti valmistautumis tai töiden unohtamispaikka.
Olin aikaisemmin työpaikassa jossa matkaan meni päälle tunti (n. 1h10min -1h20min) ja se oli kyllä liikaa.
jos menisi yli sen niin harmittaisi rankasti.
alle 10km työmatka. Eikä kumpikaan hae työpaikkaa alueen ulkopuolelta. Pidämme perheen kanssa vietettyä vapaa-aikaa niin tärkeänä. lisäksi säästyy rahaa kun kumpikin voi pyöräillä töihinsä 30minuutissa ja tulee päivän urheilut tehtyä, eli ei enää illalla tartte lähteä harrastamaan.
Tosin pääsisikö töistä irti kunnolla jos työpaikan ohi kulkisi joka vapaapäiväkin? Minulle tämä 40min on usein sellainen joko töihin henkisesti valmistautumis tai töiden unohtamispaikka.
Kyllä mä unohdan työni, kun lähden töistä enkä tarvitse siihen mitään 40 min. unohtamisaikaa...
huonolla kelillä ruuhkassa 1h30min..... Ja se alkaa olla liian pitkä
Itselläni 10min autolla, 40min fillarilla; ja tämä on mulle lyhyt työmatka! Aiemmin oli 30min ja sitä ennen noin tunti autolla ( ja julkisilla 1h 30min)
...työstä ja sen luonteesta, kuinka siitä pääsee irtautumaan.
Itselläni työmatka noin 50min autolla ja siinä voin vielä hoidella puhelimitse joitakin työasioita sekä miettiä vielä jotakin työasiaa. Kotona voin sitten täysin omistautua perheelleni, kun työasiat on järjestyksessä.
Että irtautuu siinä sitten työstään.
Ja silti suurin osa toivoisi, että työmatka olisi mahdollisimman lyhyt. En usko, että kukaan valittaisi 10 minsan työmatkasta "ei ole hyvä, kun mä en sinä aikana irtaudu töistäni".
Te ootte kyllä hassuja :D
kestää autoillen mulla n. 25-30 min (jos en siis vie lapsia) ja julkisilla 50-90 min. Espoossa asutaan. Että siinä sitten miettimään, että kummalla mieluummin kuljen...
Miehellä työmatka kestää n. 20 min autolla, 30 min julkisilla. Vakavasti mietin, että vaihtaisko työpaikkaa, tosin parhaillaan vanhempainvapailla. Asuntoa en lähemmäs omaa työpaikkaani halua, ei ole seutua, joka miellyttäisi.