Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

silja line vai viking line? Gallup?

Vierailija
14.07.2009 |

Kummalle kannattaa mennä ja miksi?

Osaatko ehkä suositella laivaakin..

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä, Siljan palvelutaso on todella huonoa!! Jo ihan siitä varausvaiheesta asti. Virkailijat eivät tiedä hevonkukkua matkailusta, niillä ei ole mitään yleissivistystä ja Olympiaterminaalin toimistossa palvelu on pohjamudassa! Jos puhelimessa kysyt jotain, on vastaus se, jonka osaat itsekin netistä lukea.

Olen miettinyt myös, että siirtyisimme Vikingille. Mutta kun vuosia olemme matkustaneet Siljalla, on siihen jotenkin vaan "kallistunut" ja siinä samalla tulee niitä pisteitä kerättyä.

Ysin kanssa samaa mieltä tuosta siivouksesta - se on tosi huonoa!! Matkustamme aina Commossa ja yhdellä reissulla kaupungilta takaisin tullessamme hyttiä ei oltu siivottu päivän aikana.

Vierailija
2/12 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin kerran vuodessa on tullut käytyä, sekä Hgin että Turun laivoilla. Yksi tyly tarjoilija oli viimeksi Hki-Tukholma -risteilyllä, mutta yleisesti ottaen palvelu on ollut hyvää, siisteys jne. ok ja ruuatkin hyviä (ruuan suhteen olemme yleensä melko vaateliaita). Lapset nyt 4- ja 6-vuotiaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

palvelu jota ei oikeastaan ole. eli varattiin matka puhelimitse, valitsin suomen kielen mutta vastasi kuitenkin huonosti suomea puhuva ja ymmärtävä virolainen... kaikki piti olla ok, ruoat, matkat jne.

no matkaa ei virkailija ollut varannut, ruokaa ei ollut varattu, mikään ei toiminut. no laivaan päästiin erikoisjärjestelyin, vaati soittoja pankkiin jne. syömäänkin päästiin kun oltiin odotettu ensin et muut oli täyttäneet pöydät ja sitten yhteen pöytään jäi meille istumapaikat...

ohjelmat ei pitäneet paikkaansa eikä henkilökunta ravintolassakaan tiennyt kuka esiintyy minuutin päästä. kuljetettiin 80 v isovanhempia sitten lastenesityksissä kun ohjelmat ei pitäneet paikkaansa kertaakaan. paras hytti joka laivasta löytyi otettiin mutta sekin täysin paskainen, ei pyyhkeitä ja tupakantumpit lattialla.

erittäin epäystävällinen palvelu, suorastaan valehdellaan infosta.

viking tosi hyvä, tosi hyvä palvelu ja homma pelaa. hinnat myös noin 100 x halvemmat. laivat yhtä hienot joskin puhtaammat!

Vierailija
4/12 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen käytimme enimmäkseen Siljaa. Siljalla on ollut huonoja kokemuksia, Vikingillä puolestaan pari viime reissua tosi mukavia.

Lisäksi Vikingillä saa ottaa hyttiin useamman koiran, Siljalla vain yhden/hytti. Matkustamme reittiliikenteellä Ruotsiin ja Ahvenanmaalle kolmen koiran kanssa, joten eipä tarvitse tätäkään miettiä.

Vikingin kanta-asiakassysteemi kivempi - saa heti etuja ja ei tarvitse pisteitä keräillä.

Vierailija
5/12 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt itse menen Vikingillä.

Syy on siinä, että Siljalle on rantautunut virolainen "palvelu"kulttuuri eli palvelu on jopa törkeää välillä, vaikka itse koetat olla ystävällisenä siellä jotain pyytämässä.

Kävin kesän alussa viikkarilla reissun Ruotsiin ja olin ihan järkyttynyt, miten mukavasti tarjoilijat voivat puhua, miten kaikki sujuu. Baarimikotkaan eivät tiuskineet :o

Siljan laivasto on uudempaa ja esimerkiksi Helsinki-Tukholma reitin laivat ovat kauniita ja mukavia risteilyaluksia sen keskikannen vuoksi. Viikkarilla kaikki on vanhempaa, perinteisempää ja ehkä asteen verran nuhjuisempaa (tosin, omat kokemukseni Gabriellalla viimeisen vuoden aikana ovat olleet esim. hytissä kaikki vimpan päälle). Jos samaan hintaan voisi mennä molempiin, ehkä Silja sittenkin voittaisi paskasta palvelustaan huolimatta, mutta Siljan hinnat ovat aivan käsittämättömät, epäsuhteessa saatavaan iloon ja hyötyyn, joten olen skipannut nyt mokoman firman kokonaan.

Vierailija
6/12 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummalta saat halvemman matkan. Perheemme risteilee suhteellisen usein ja viimeksi olimme Siljalla (Europa), eikä todellakaan ollut kamalassa kunnossa mitä olen täältä lukenut, siisti hyvä laiva.

Enemmän olemme menneet Vikingillä kuitenkin.

Eniten kiinnitin huomiota tax free- tarjouksiin, Vikingillä näitä on todella paljon, Siljalla vain muutama hassu tarjous. Me esim. rakastamme punaviinejä ja näiden markkinointia ja hintoja katsomme aika tarkkaan.

Riippuu mitä haluatte matkaltanne? Minulle oikeastaan ihan sama kummalla nykyisin menemme.

Vierailija
7/12 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti.

Siljalla matkustettiin, saatiin onnetonta ruokaa ala cartessa, koko homma meni ihan pepuille jne jne.

otettiin alkupala ja jälkiruokapöytä. Pääruoka otettiin tarjoilijan suosituksesta ja ruoka kesti ja kesti ja oli todella pieni annos. Kysyin tarjoilijalta ruuan tullessa onko tämä ihan oikeesti pääruoka, näyttää pieneltä. Kun oli lautanen tyhjä, oli alkuruokapöytä jo tyhjennetty. Mä sitten ihmettelin mikä homma tämä oikein on, kun annos oli pieni ( kanaa n 50 g, revi siitä ) ja sillä aikaa alkuruuat otettu pois, vaikka ruokailuaikaa oli vielä tunti. Tarjoilija vaan sanoi syö enemmän kakkua.

Jos ruoka ei täytä, olemme ravintolassa, silloin voidaan antaa lisää. En ymmärrä asioita, jos asiakas ei ole tyytyväinen, miksi ei tehdä mitään asian korjaantumiselle vaan jatketaan ja jatketaan.

Laskutettiin liikaa ja vaikka mitä.

Tehtiin valitus, tuli 2 - 3 vkon päästä viesti oli laskutettu oikein mutta en ollut tajunnut sitä ja kiitos kun puutuitte tähän ja tähän asiaan, otamme asian esiin seuraavassa kokouksessa.

Siihen loppui meidän Siljan matkailut.

Taso laski kaupan yhteydessä.

Vikarilla vaan taso paranee ja paranee. Nämä tapas baarit ovat meidän heikkous. Käytiin kerran pelkästään Helsinki - Tukholma matkalla, 1 suunta, 3 krt syömässä. iso nam.

Vierailija
8/12 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

matkustin nuorempana vain Vikingillä, koska riesteilyiden hintataso oli alhaisempi. Sitten kun tuli lapsia, siirryimme Siljan kanta-asiakkaiksi, koska palvelu oli laadukkaampaa (vielä silloin). Nyt olen aivan järkyttynyt Siljan laivojen surkeaan tasoon ja palveluun...! Silti olen nytkin valinnut Siljalta risteilyn, koska Vikingistä ei ole kokemuksia kuin näiltä nuoruusvuosiltani. Täytyis varmaan kokeilla Vikingiä pitkästä aikaan ja palata heidän asiakkaakseen, jos palvelu on parempaa kuin Siljalla.

Vierailija
9/12 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan 3 lapsen kanssa jo vuosia käyty Viikkarilla ja ollaan oltu tyytyväisiä. Viimeksi oltiin kesäkuun alussa ja nyt lähdetään taas elokuun lopulla.

Vierailija
10/12 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siljalla on kivemmat laivat ja seisova pöytä laadukkaampi. Etenkin jos on graavilohen ystävä, saattaa järkyttyä viikkarilla.

Vierailija
11/12 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siljan "de luxe" hytti oli likainen, yöks.

Vierailija
12/12 |
15.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siljan "de luxe" hytti oli likainen, yöks.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä