Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5-vuotiaan tyttäremme lahjoista (vain?) kaksi on leluja. Mitä mieltä?

Vierailija
21.12.2008 |

Leluja on jo muutenkin riittävästi. Lisäksi hän saa sähköhammasharjan, vaatteita ja dvd:n..

Ystäväni mielestä on törkeää, kun saa noin vähän leluja.

Olen hämmentynyt.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei meidänkään tyttö toivonut kuin näitä Pet Shop-juttuja, niitä myös saa ja tulee olemaan niistä tosi iloinen.

Itse ostin aikaisemmin kaikkia omasta mielestäni kivoja juttuja joululahjoiksi (eläinsairaalaa, muumitaloa ja muita). Aika vähän niillä on leikitty. Olenkin vähitellen oppinut olemaan ostamatta turhaa krääsää nurkkiin ajelehtimaan, millä ei sitten kuitenkaan leikitä.

Esim. Barbi-nukkeja ja ylipäätään nukkeja on ihan turha ostaa, kun niillä ei meillä kuitenkaan leikitä.

Sen sijaan pelit, DVDt, askartelu/piirustusvälineet on aina hyviä lahjoja"

Hienot pet shop talot, suloiset baby bornin hepat ja rattaat sekä lähes itsestään leikkivät little ponyvekottimet ovat olleet kyllä kalliita ja omasta mielestäni ehdottomia leluja, mutta leikkiminen on jäänyt niillä hyvin vähiin. Nykyään kuulostelen mitä lapsi oikeasti haluaa ja leikkii päivästä päivään.

Vierailija
2/27 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ainakin paljon järkevämpää antaa hyödyllisiä lahjoja. meillä ainakin 4 v oli ihan innoissan synttäreillä saamistaan vaatteista.

Luulen että toi hammasharja on tosi hyvä juttu. Ja DVDkin voidaan laskea lähes leluksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan oikein, ettet sorru siihen samaan hysteriaan kuin muut. Kaksi lelulahjaa kuulostaa mun mielestä oikein kohtuulliselta kun saa muitankin hyviä lahjoja, kuten mainitsemasi kolme. Mielestäni laatu korvaa määrän. Jotkut ostavat jotain ihme pikkukrääsää vaikka kuinka paljon.

Mulla on kans linjana, että lapsille yksi vähän arvokkaampi lelulahja tai kaksi normaalihintaista. En ole edes ajatellut olevani kummajainen.

Vierailija
4/27 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin 6-vuotias poika saa "vain" 2 lelua, joista toinen legopaketti ja toinen leikkisähkökitara. Lisäksi tulee kirjoja, dvd, vaatteita. Yhtään enempää ei leluja tarvitse, kun niitä on jo aika paljon. Tai itse asiassa suurin osa leluista on juuri noita legoja, kun tykkää niistä eniten.

Vierailija
5/27 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pitänyt sääntönä, että ostan vain yhden lelun. Sen lisäksi kirjan, ehkä jotain vaatetta ja vähän namia. Riittää kuule vallan mainiosti! Pyrimme muutenkin elämään ekologisesti, ja niin myös jouluna.

Vierailija
6/27 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä tosiasia on, että lapset niitä leluja juuri haluavat ja varmasti niitä kovasti odottavat saavansa.

Melko varmasti ap lapsesi tulee pettymään kun saa vain kaksi lelua mutta jos näin olet päättänyt niin siitä vaan.

Kyllä niitä leluja meiltäkin löytyy ja tuplasti löytyykin kun on kaksi lasta ja sattuu olemaan vielä tyttö ja poika eli pitää olla ihan eri lelut.

Kuitenkin tulevat saamaan leluja ja monta joululahjaksi. Niitä toivoivat ja niitä tulevat saamaan.

Vierailija
7/27 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjanantajia saattaa olla isoissa suvuissa kymmeniä, joten jos kokonaissaldo on tyyliin kaksi lelua ja kaksikymmentäkaksi sukkaparia, niin lapsen pettymys olisi kyllä suuri.

Vierailija
8/27 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

. riippuu ihan siitä, eletäänköperheessä tavaran voimallavai jollain muulla. lapset eivät osaa luonnostaan ahnehti ja juosta tavaran perässä,kyllä siihen vanhemmat opettavat. meidän lapset ovat kukin toivonneet YHTÄ lelua,lisäksi yksi lapsi tiettyä vaatetta ja toinen tiettyä cd-levyä. en ole edes sanonut, että enempikin saisi toivoa.

Vierailija
9/27 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset eivät pety, koska saavat vain yhden lelun. Heidät on kasvatettu siihen, että kaikkea ei aina tarvitse eikä voi saada, ja he ymmärtävät, että valtava tavarapaljous kuormittaa ympäristöä.

Vierailija
10/27 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enintään viisi toivomusta. Niitä sitten jaetaan suvun kesken, joten lahjamäärä per lapsi pysyy kohtuuden rajoissa. Lapset saavat sitä mitä toivovat ja lahjan antajatkin ovat tyytyväisiä kun lahjat ovat taatusti mieluisia. t. Neljän äiti

Vierailija
11/27 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni on toivonut vain kahta lelua ja juuri ne hän tulee saamaan. Lisäksi toivoi Barbie Joulutarina dvd:n ja hän saa sen.

Vaatepaketeissa on ihania paitoja, hameita, sukkahousuja ja mekkoja. Tyttäreni tykkää kivoista tyttömäisistä vaatteista. Sähköhammasharjakin tuntuu melkein lelulta, kun musiikkia kuuluu samalla, kun hampaita harjaa.

Uskoisin lapseni olevan jouluna iloinen, onnellinen ja tyytyväinen.

P.s Kyse ei ole rahanpuutteesta, piheydestä tai itsekkyydestä. Kyse on siitä, että liika on liikaa eikä se tee onnelliseksi.

Vierailija
12/27 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli valtaisa leluvuori kaikki edelliset joulut. Nyt en tiedä mitä enää ostaisin.

Ostin vain yhden lelulahjan per lapsi. Sen lisäksi on DVD ja piirustusvälineet,

kirja per lapsi ja vaatteita. Saa paketteja mummoilta lisäksi, sieltä varmaan tulee jotain lelun tapaista myös.

En ymmärrä "pihistelyä" lahjoissa jos ei olisi lainkaan tai juurikaan leluja, mutta jos on jo tarpeeksi, niin siinä tapauksessa...

Vierailija
13/27 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjojahan on muuten ihan hurja määrä.

Meillä 5-vuotias saa yhden barbin ja yhden "pikkubarbin", siis barbin lapsen vai mikä lie onkaan. Muut lahjat eivät ole leluja. Meiltä vanhemmilta on sukset, saappaat jotka on toivonut, yöpöytä jonka on toivonut, ja uimapuku. Lisäksi kummeilta jotain pientä ja tietenkin suklaata ja karkkia. Ja minusta tämä on ihan tarpeeksi.

Yritän olla ostamatta sellaista mitä ei tarvita, poikkeuksena kyllä tuo barbi...

Vierailija
14/27 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paketti pet shopeja

Helinä-keiju DVD ja kivoja vaatteita kummilta (samassa paketissa)

Lasten sähköhammasharja

Hello Kitty-päiväkirja (maksoi muutaman euron)

Vielä pitäisi jostain metsästää bindees? helmiä, tytön ainoa lahjatoive

Lisäksi 2 - 3 pakettia tulee muilta, sisältöä en tiedä.

Vierailija
15/27 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli valaistavan Hello Kitty -talon sekä yhden Bratz -nuken (elämänsä ensimmäisen). Lisäksi saa sitten laukun, dvd:n ja pyyhkeen. Mielestäni järjetöntä ostaa älytöntä kasaa leluja, jotka sitten vain lojuvat tytön huoneen lattialla. Meidän tytölle on tärkeimpiä Legot ja niillä jaksaa rakennella tuntikausia :)

Vierailija
16/27 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerättyinä sängylle. Siinä oli pulkka, sukkia, vaatteita yms. hyötytavaraa. Ehkä pari leluakin. Olin hänen puolestaan todella järkyttynyt. En osannut sanoa mitään hänelle, kun esitteli lahjojaan. Muistan elävästi vieläkin, vaikka tästä on jo 30 vuotta aikaa kulunut.

Pitää saada jouluna leluja ja paljon, jos vaan on vähänkin rahaa.

Vierailija
17/27 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin sisarukseni.

Ihmettelin hirveästi naapurissa asuvan kaverini lahjaröykkiöitä. Heillä jokainen lapsi sai varmaan 10-20 lahjaa. Muistan ajatelleeni lapsena, että miksi he saavat niin paljon lapsia, vaikka heidän vanhempansa eivät edes välitä heistä, ja minä saan vähän, vaikka minun vanhempani rakastavat minua. Annan itsekin lapsilleni vain vähän lahjoja, joten ilmeisesti mitään traumoja ei ole jäänyt lahjojen vähäisestä määrästä. :D

Vierailija
18/27 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis kaikki lapset (vanhin 5 v) saavat kolme lelua, kaksi meiltä vanhemmilta ja yhden mummolta. Muut lahjat ovat sitten vaatteita muodossa tai toisessa.

Vierailija
19/27 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerättyinä sängylle. Siinä oli pulkka, sukkia, vaatteita yms. hyötytavaraa. Ehkä pari leluakin. Olin hänen puolestaan todella järkyttynyt. En osannut sanoa mitään hänelle, kun esitteli lahjojaan. Muistan elävästi vieläkin, vaikka tästä on jo 30 vuotta aikaa kulunut.

Pitää saada jouluna leluja ja paljon, jos vaan on vähänkin rahaa.

......tuo viesti kertoo sinusta kyllä todella paljon.

Vierailija
20/27 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toisaalta, saattaa olla että isovanhempien paketista joku tulee. Mutta eipä ollut tytön toivelistallakaan yhtään lelua :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi