Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

5-vuotiaan tyttäremme lahjoista (vain?) kaksi on leluja. Mitä mieltä?

Vierailija
21.12.2008 |

Leluja on jo muutenkin riittävästi. Lisäksi hän saa sähköhammasharjan, vaatteita ja dvd:n..

Ystäväni mielestä on törkeää, kun saa noin vähän leluja.

Olen hämmentynyt.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meidänkään tyttö toivonut kuin näitä Pet Shop-juttuja, niitä myös saa ja tulee olemaan niistä tosi iloinen.

Itse ostin aikaisemmin kaikkia omasta mielestäni kivoja juttuja joululahjoiksi (eläinsairaalaa, muumitaloa ja muita). Aika vähän niillä on leikitty. Olenkin vähitellen oppinut olemaan ostamatta turhaa krääsää nurkkiin ajelehtimaan, millä ei sitten kuitenkaan leikitä.

Esim. Barbi-nukkeja ja ylipäätään nukkeja on ihan turha ostaa, kun niillä ei meillä kuitenkaan leikitä.

Sen sijaan pelit, DVDt, askartelu/piirustusvälineet on aina hyviä lahjoja.

Vierailija
22/27 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

littlest pet shop pehmoa. Isoveli on kirjoittanut jo monta toivelistaa ja toivonut vaikka mitä, mutta 5v tytön listoilla on aina vain se pehmo. Muitakin petsejä saa kuulemma ostaa ja vaikka barbinkin, mutta ei erityisesti ole niitä toivonut. Pehmo on siis ostettu ja sukulaisilta saa niitä muita. Pari dvd:tä lisäksi ja palapeli. Vaatteita ostan aina tarvittaessa alennuksista, en ole laittanut pakettiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmat ja kummit laittavat rahaa lapsen säästötilille, jos haluavat. Meillä lapsilla on vähän leluja, vaikka olemme varakkaita.

Vierailija
24/27 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole toivonut yhtään lelua, eikä niitä yhtään taida saada. Ei ole koskaan kauheasti leluista tykännyt. Lahjaksi saa 4 lautapeliä, mp3-soittimen sähköhammasharjan, dvd:n, kirjan, värityskirjan ja vaatetta. Tässä mukana siis kummien ja mummien ja muiden lahjat. En ollutkaan tajunnut ennen tätä ketjua, että vain lelut ovat kelvollisia lahjoja.

Vierailija
25/27 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin sisarukseni.

Ihmettelin hirveästi naapurissa asuvan kaverini lahjaröykkiöitä. Heillä jokainen lapsi sai varmaan 10-20 lahjaa. Muistan ajatelleeni lapsena, että miksi he saavat niin paljon lapsia, vaikka heidän vanhempansa eivät edes välitä heistä, ja minä saan vähän, vaikka minun vanhempani rakastavat minua. Annan itsekin lapsilleni vain vähän lahjoja, joten ilmeisesti mitään traumoja ei ole jäänyt lahjojen vähäisestä määrästä. :D

Ihme ajattelumalli. Tyypillinen ajattelumalli ihmiselle, joka on lapsena aivopesty uskomaan, että kyllä meidän perheessä asiat ovat vaan paljon paremmin kuin muissa perheissä

Korreloiko rakkauden määrä muka lahjojen määrän kanssa niin, että mitä enemmän lahjoja sitä vähemmän rakkautta ja päinvastoin.

Entä jos joku lapsi ei saa yhtään lahjaa, rakastavatko hänen vanhempansa häntä sitten aivan äärettömän paljon.

1 lahja/lapsi on kyllä aika vähän, jos on rahaa antaa enemmänkin lahjoja ja jos tämä yksi lahja ei ole mikään erityisen iso/kallis lahja.

Vierailija
26/27 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toisaalta ivät oikeaskaan saa leluja kuin joulun aj synttärinä - toisissa perheissä kun siitä on tapan ostella joka lauataisilla cittarireissuilla ja tuliasiena joka retkeltä

Vierailija
27/27 |
21.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme