Monennestako kierrosta tärppäsi? Ikäsi silloin? Ehkäisy ennen tärppiä?
Kommentit (33)
1. lapsi: 23v, 3. kierto, ehkäisynä keskeytetty yhdyntä noin vuoden verran ennen vauvanyritystä, sitä ennen pillerit
2. lapsi: 25v, 5. kierto, ehkäisynä keskeytetty yhdyntä
3. lapsi: 27v, 1. kierto, ehkäisynä jälleen keskeytetty yhdyntä
Nyt kun lapset on ainakin toistaiseksi tehty, aloitin pillerit. Mutta meillä toimi tuo keskeytetty yhdyntäkin oikein hyvin.
Esikoisen (ikää nyt 3,5v.)jälkeen ei ole ehkäisyä ollut lainkaan ja hoidoissa käydään taas.... välillä ollut yks keskenmeno.
3. kierto, ikä 28 v, kondomi
4. kierto, ikä 33 v, kondomi
30 v ekasta kierrosta - pillerit
39 v ekasta kierrosta - pillerit
ei keskenmenoja
1. lapsi: 4. yrityskierto, 26v, pillerit
2. lapsi: 1. yrityskierto, 28v, ei ehkäisyä/rytmimenetelmä (siis ensimmäinen yrityskierto kuukautisten ylipäätään alettua synnytyksen jälkeen)
3. lapsi 1. yrityskierto, 30v, kuparikierukka
4. lapsi 4. yrityskierto, 32v, ei ehkäisyä/rytmimenetelmä
kolmannesta ja lopetin pillerit eli ei ehkäisyä.
Ensimmäisestä, 23v, ehkaisynä hyväksyn vain kondomin.
Toinen lapsi sai alkunsa toisesta kierrosta esikoisen syntymän jälkeen, ei ollut muuta ehkäisyä kuin hellä alapää synnytyksen jäljiltä=ei seksiä juurikaan. Ikä oli edelleen 23v.
Esikoista aloin odottamaan 20v, toisesta kierrosta tärppäsi e-pillereiden lopetuksen jälkeen.
Toista lasta aloin odottamaan 23v, tärppäsi 5. kierrosta e-pillereiden lopetuksen jälkeen.
Kolmatta lasta aloin odottamaan 29v ja tärppäsi vuoden päästä e-pillereiden lopetuksen jälkeen.
Suorastaan hupaisan stereotyyppista ;D Luultavasti ikä ei ole ainoa selite, mutta noin pistettynä näyttää kyllä...hhmm... nuoria suosivalta ;)
ensimmäisestä, 30 vuotias, pillerit
Ekasta meni vuosi. Olin 23, ehkäsynä oli ollut e-pillerit.
Toka tuli heti putkessa toisen jälkeen, toivottuna.
Kuukautisia tuli 3 ennen tärppiä, imetin. Olin 24.
Kolmas lapsi kuparikierukan poiston jälkeen heti toisesta kierrosta, no eka ovis menetettiin kun poisto oli ovulaation aikaan.
Neljäs saatiin alulle taas kolmannen jälkeen 3 kuukautisten jälkeen. Imetin.
Siis toisen ja neljännen lapsen alussa ei ollut ehkäsyä käytössä. ;)
Kolmas lapsi alulle kun olin 28 ja neljäs 29- vuotiaana.
Ehkäisynä oli ollut pillerit. Nyt lapsi 5v. ei ehkäsyä eikä raskauksia.