Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla ei ole roskista vessassa

Vierailija
07.07.2015 |

Kuljetatteko verikääröt aina taskussa tai kädessänne keittiön roskikseen? Vai vedättekö pöntöstä alas ja tukitte viemärin? Ajatteletteko lainkaan vieraitanne ja heidän kuukautissuojiaan? Minne heitätte käytetyt korvanpuhdistuspuikot? Minne heitätte wc-paperihylsyt? Käärin kerran käytetyn siteen paperiin ja laitoin laukkuuni kun vessassa ei ollut roskista, ja kun pääsin kotiin unohdin sen sinne ja ihmettelin pahaa hajua laukussani vasta päivien päästä.

Kommentit (239)

Vierailija
101/239 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kaikilla oikeasti ole vessassa roskista?! En ole vielä toistaiseksi sellaisessa vessassa asioinut itse, enkä haluaisikaan. Minä ainakin vaidan niin usein sidettä että ärsyttäis käydä aina keittiössä sen takia.

Vierailija
102/239 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vessassa roskis, mutta sitä eivät kaikki osaa käyttää. Ajoittain veljeni käy vaimonsa kanssa viikonloppuvierailulla ja näiden käyntien jälkeen olen jo oppinut koukkimaan suihkukaapin alta rullalle käärittyjä pikkuhousunsuojia, yöks. Arvon rouvalla on aina mukanaan kaksi matkalaukullista vaatteita ja kolmas laukullinen kenkiä. Vaatteet siis vaihtuu muutaman tunnin välein, suihkussa pitää silloin käydä ja tämä ehkä selittää kääröjen määrän, mutta ei sitä miksi ne kääröt eivät osu roskikseen. Päältä päin ei uskoisi, että juuri hän jemmailee käytettyjä suojiaan. Muodikas ja tyylikäs leidi :) 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/239 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tama voi olla myos asumiskysymys. Suomessa yleensa asutaan niin ahtaasti etta pikkukierros keittion kautta ei herata kovasti huomiota. USAssa taas olisi aika omituista jos ruvettaisiin etsimaan keittiota ja siella viela roskista joka on yleensa huomaamaton jalalla avattava trash compactor.

Vierailija
104/239 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lattialämmitys ja vessan veriroskis - tosi ihanat tuoksut! Eli ei roskista. Ei edes vauvan vaipoille. Osittain minä ja vauvani kestoilee ja kerttikset osaan viedä roskiin keittiöön joka tyhjennetään kuitenkin joka päivä. Mökille ym otan hedelmäpussin johon kerään muutaman ja vien roskiin (esim jos 18-02 ollaan niin otan tietty kotiin roskiin) kyläpaikan vessan roskittomuus on pieni paha verrattuna vedettömään puuceehen helteellä :D (bikinikeli)

Vierailija
105/239 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:21"]Jos mulla on nuha, pidän nenäliinoja mukana ja kun niistän (muualla kuin kotona tai oman työpöydän ääressä), laitan nenäliinan taskuun tai laukkuun. Minkä takia on niin eri asia laittaa se kuukautissuoja laukkuun? Häpeästä ei ole kysymys, en minä nuhaakaan häpeä. En vain jätä eritteitäni toisten vaivoiksi.
[/quote]

Varmaan puhdas laukku sulla..

Vierailija
106/239 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö siellä omassa käsilaukussa voi kuljettaa pientä pussia? En ymmärrä miten se on parempi, että isäntä tai emäntä joutuu viemään sen vessan roskiksen vierailun jälkeen. Ihan samalla vaivalla vieras, joka tuottaa verisiä siteitä saa vietyä ne roskat.

Vierailija
107/239 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 18:43"]Appivanhempien mökillä ei ollut vessassa roskista. Ainut roskis oli tuvan nurkassa toisella puolella mökkiä. Kivaa kuskailla veristä sidettä (paperiin käärittyä tietty kylläkin) sinne, kun tupa täynnä porukkaa. "Hei mitä sulla on siinä kädessäs?" No kuule...
[/quote]
Laittakaa hyvät ihmiset ne housujen taskuun. Huomaamattomampi kuljettaa roskiin.
[/quote]

Eipä sattunut mökkihousuissa olemaan taskuja.

Vierailija
108/239 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:19"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 18:43"]Appivanhempien mökillä ei ollut vessassa roskista. Ainut roskis oli tuvan nurkassa toisella puolella mökkiä. Kivaa kuskailla veristä sidettä (paperiin käärittyä tietty kylläkin) sinne, kun tupa täynnä porukkaa. "Hei mitä sulla on siinä kädessäs?" No kuule...
[/quote]
Laittakaa hyvät ihmiset ne housujen taskuun. Huomaamattomampi kuljettaa roskiin.
[/quote]
En käytä housuja juuri koskaan ja hameissani tai mekoissani ei useimmiten ole taskuja.
[/quote]
Hameen vyötärökaitaleen sisäpuolelle sitten.

Vierailija
109/239 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:16"]

Ei ne siteet siellä roskiksessa haise, varsinkin jos käärii tiukasti rullalle eikä jätä sinne viikoksi. Ja millä ne ruskeat töhnät kaivaa pois korvasta ellei vanupuikolla, jollain huuhtelulla yms? Eihän sitä puikkoa kuulukaan tärykalvoon asti työntää vaan siitä korvakäytävän "suulta" vaan.

[/quote]

Off topic, mutta korvia ei tosiaan ole tarkoitus kaivella. Korvakäytävät toimivat lääkärien mukaan samoin kuin naisen emätin eli ovat itsepuhdistuvia. En minä emätintänikään vanupuikolla kaivele, että tuliko se valkovuoto nyt varmasti kaikki. Pesen korvani suihkussa käydessäni kevyesti sormella, se riittää.

Vierailija
110/239 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:18"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:16"]Minullakin on kuukuppi, en käytä korvapuikkoja, vessapaperihylshyt vien pahvinkeräykseen. Hammaslanka olisi ainoa, joka menisi itsellä vessassa roskiin, menisi aika kauan niillä täyttää roskakori, joten kiikutan sen keittiön roskikseen. Naispuolisilla ystävillä, jotka useimmiten käyvät vierainani, on myös kuukupit. Oletan, että jos jollain vieraalla joskus on tarve viedä side roskiin, hän on tarpeeksi aikuinen tehdäkseen sen, vaikka roskis onkin keittiössä. Ei tulisi mieleenkään kysellä, mitä hän roskiin kiikuttaa. Eikä muuten tulisi mieleenkään kurkistella mahdolliseen vessan roskikseen, onko sinne laitettu siteitä, joten yäk, sinne jäisivät ties miten pitkäksi aikaa. Kätevämpi olla ilman roskista. [/quote] Mun mielestä on kätevämpi wc- roskiksen kanssa. Vesassa saa haista, mutta keittiössä ei saa haista!

[/quote]

Joo, olisi tosi kätevää vessaroskiksen kanssa, kun en edes tunne naisia, jotka käyttävät enää muuta kuin kuukuppeja - tai joilla enää on kuukautiset. Keittiössä roskis täyttyy ja vaihdetaan niin usein, ettei siellä ehdi mikään haista, jos joku satunnainen yllätysvieras tai viiden vuoden välein vieraileva täti vielä siteitä käyttäisikin.

Vierailija
111/239 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Offina, miten kuukuppi toimii tiputteluvuotoon? Kuivuuko emätin kuten tamponien kanssa?

Vierailija
112/239 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:25"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:19"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 18:43"]Appivanhempien mökillä ei ollut vessassa roskista. Ainut roskis oli tuvan nurkassa toisella puolella mökkiä. Kivaa kuskailla veristä sidettä (paperiin käärittyä tietty kylläkin) sinne, kun tupa täynnä porukkaa. "Hei mitä sulla on siinä kädessäs?" No kuule...
[/quote]
[/quote]
En käytä housuja juuri koskaan ja hameissani tai mekoissani ei useimmiten ole taskuja.
[/quote]
Hameen vyötärökaitaleen sisäpuolelle sitten.
[/quote]
Vähän oot kaheli! Onpa "hyvä" idea! Mieluummin laitan laukkuuni paperiin käärittynä.

Vierailija
113/239 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 18:59"]

Vien kaiken keittiön roskikseen. Asun yksin eikä minulla käy vieraita, joten olisi vaivalloista pitää wc:ssäkin roskista.

[/quote]

pysyy se pitämättäkin

Vierailija
114/239 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:28"]Offina, miten kuukuppi toimii tiputteluvuotoon? Kuivuuko emätin kuten tamponien kanssa?
[/quote]

Entä kovaan vuotoon? Kylppäri aina veressä, ihan sama vaihdanko sidettä vai tampoonia. Kiva pestä vertavaluvana, vertavaluvaa kuukuppia toisten vessoissa.

Vierailija
115/239 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 18:43"]Minä käytän kuukuppia. Minulla ei ole aikoihin käynyt vieraana ihmisiä, joilla voisi olettaa olevan kuukautisia. Vessapaperihylsyt vien keittiön roskikseen. Ja kyllähän sinäkin tiedät, että korvia ei saa kaivaa pumpulipuikoilla eikä millään muullakaan tikulla.

Onpa muuten kauhea ajatus: vessan roskis, jossa on verisiä siteitä, tamponeita ja pikkuhousunsuojia ja vaikkuisia pumpulipuikkoja. Kuinka usein sinä tyhjennät vessasi roskiksen? Kerran viikossa?
[/quote]
No meillä tyhjennetään sitten kun se on täynnä, eikä siinä viikkoa mene :D
Vanupuikkoja voi käyttää muuhunkin kuin korvien putsaamiseen. Vanulaput tukkii myös putket, joten siksi myös tarvitaan roskis.
Ja pieni salaisuus: kaikki ei käytä kuukuppia!!!

Vierailija
116/239 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen kyllä aika hygieeninen, mutta ei tulisi mieleenkään viedä käytettyä sidettä keittiön roskiin. Ja en koe hankalaksi muiden siteitä, koska roskapussia viedessähän kosken pussiin en niihin siteisiin. Hajuongelmaa ei tule, kun vaihtaa roskapussin tarpeeksi usein.

Vierailija
117/239 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:25"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:19"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 18:43"]Appivanhempien mökillä ei ollut vessassa roskista. Ainut roskis oli tuvan nurkassa toisella puolella mökkiä. Kivaa kuskailla veristä sidettä (paperiin käärittyä tietty kylläkin) sinne, kun tupa täynnä porukkaa. "Hei mitä sulla on siinä kädessäs?" No kuule... [/quote] Laittakaa hyvät ihmiset ne housujen taskuun. Huomaamattomampi kuljettaa roskiin. [/quote] En käytä housuja juuri koskaan ja hameissani tai mekoissani ei useimmiten ole taskuja. [/quote] Hameen vyötärökaitaleen sisäpuolelle sitten.

[/quote]

Juu, sinnehän voi ommella semmoisen häpeäpussin...

Vierailija
118/239 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 18:45"]Käytän itse kuukuppia ja tytär kestositeitä. Tyhjät rullat viedään poltettaviin. Korvapuikot vien keittiön roskikseen, tosin sen homman yleensä hoidan vessan vieressä kodinhoitohuoneessa, jossa meillä ne toisinkin on. Suoraan sanottuna en ole ajatellut vierailijoiden kuukautissuojia. Olisi aika ikävää sekin, että ne jäisivät siellä meidän vessassamme haisemaan, kun tyhjennysväli olisi tosi harva. Vai pitäisikö sitä jokaisen naisvieraan jälkeen käydä kurkkaamassa onko roskiksesta jotain?
[/quote]näin! Itselläni ei kuukautisia ole, joten Jos kyläilijä ei saa sidettä keittiön roskiin, niin voi voi! Ei meillä ainakaan kukaan kysele, mitä joku on roskiin laittamassa. Eihän se muille kuulu! Ihme juntteja.

Vierailija
119/239 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:03"]

Veriset tampaxit voi vetäistä pytystä alas. Ainakin itse teen aina niin.

[/quote]

Idiootti! Ei todellakaan voi vetää pystystä alas!
[/quote]miksi ei voi ? ei ole mennyt ikinä tukkoon pytty

Vierailija
120/239 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kuukautisia mutta pidin silti vessassa roskista. Hiukset ja munakarvat saa helposti heitettyä sinne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi