Te joilla ei ole roskista vessassa
Kuljetatteko verikääröt aina taskussa tai kädessänne keittiön roskikseen? Vai vedättekö pöntöstä alas ja tukitte viemärin? Ajatteletteko lainkaan vieraitanne ja heidän kuukautissuojiaan? Minne heitätte käytetyt korvanpuhdistuspuikot? Minne heitätte wc-paperihylsyt? Käärin kerran käytetyn siteen paperiin ja laitoin laukkuuni kun vessassa ei ollut roskista, ja kun pääsin kotiin unohdin sen sinne ja ihmettelin pahaa hajua laukussani vasta päivien päästä.
Kommentit (239)
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:28"]
Offina, miten kuukuppi toimii tiputteluvuotoon? Kuivuuko emätin kuten tamponien kanssa?
[/quote]
Ei kuivu. Kuppi ei ime, kuten tamponi.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:29"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 18:59"]
Vien kaiken keittiön roskikseen. Asun yksin eikä minulla käy vieraita, joten olisi vaivalloista pitää wc:ssäkin roskista.
[/quote]
pysyy se pitämättäkin
[/quote]
Niimpä :D painovoiman ansiosta se pysyy ihan itsestään. Ei meilläkään pidetä mattoja lattialla ;)
mulla on täsmälleen 1 tyhjennettävä roskis ja se on siellä missä roskaa tulee eniten eli keittiössä.
silloin harvoin kun porukkaa tulee yökylään kysyn sitä roskapussi tarvetta samalla kun pyyhkeiden tai lakanoidenkin tarvetta.
mulla talon ainoana naisena kestäis täyttää se vessan roskis siteillä varmaan vuoden.... 2-3 sidettä per kuukautiset. Toinen vessassa muodostuva roskalaji on tyhjät hammastahnatuubit.
Aika stoori :D
Ap
Sain monta vastausta kysymykseeni. Pidän edelleen kuitenkin roskista vessassani ja toivoisin että muutkin tajuaisivat pitää.
Ongelma loppuu siihen kun pokka täysillä kuljetatte verikääreitä oikein mahdollisismman huomiota herättäen keittiöön Roskiin , mieluiten a) kun oevat syömässä B) kun joku on laittamasaa ruokaa.
Kaveri toi rätin näyttävästi kesken ruoan keittiöön, ei huudellut käsiään ja otti korista leipää. oltiin kylässä yhteisellä ystävällä jonka mielestä wc-roskis on turha ( turhaa oli myös saippua keittiön lavuaarin reunalla). kaveri piti huolen että emäntä näkee kaiken ja muut vieraat. Ilmesty muuten äkäseen roskis vessaan ja saippuat keittiöön..
Enpä ole tullut ajatelleeksi. Itse vedän tamponin pöntöstä
Joo, meillä ei tosiaan ole myöskään saippuaa keittiössä :D Pesen käteni Fairylla, jos pelkkä vesi ei riitä.
Ällöttäviä semmoset haisevat verisiteiset ja korvavaikkuiset vessan roskikset. Mielummin vien keittiön roskikseen josta ne kulkeutuu nopeammin ulos.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:05"]
Vessa ja kylppäri erikseen. Kuukautisten aikaan pidän vessassa roskapussia, minkä heitän sitten roskiin kun menkat loppuvat.
[/quote]
siis koko viikon sama menkkaveriroskis sielä haisemassa?hyi helvetti!!
on roskis. meikkaan vessassa, niin on kätevää olla roskis siellä. menkkavereni vedän pytystä alas, ne ei haise roskissa.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:03"] Veriset tampaxit voi vetäistä pytystä alas. Ainakin itse teen aina niin. [/quote] Idiootti! Ei todellakaan voi vetää pystystä alas! [/quote]miksi ei voi ? ei ole mennyt ikinä tukkoon pytty
[/quote]
Ei mullakaan ole pönttö mennyt tukkoon enkä ole koskaan kuullutkaan, etteikö tamponia saisi vetää pöntöstä alas. 80-luvulla naiset veti jopa siteensä pöntöstä alas, mutta vesisäästövessojen tultua ei ole tainnut enää side suostunut menemään alas vaan jää lillumaan välille ja tukkii pöntön. Tamponi (Tampax mini ja normal) on niin pieniä, ettei mitään ongelmaa. Moninkertaisesti isompia ne eräiden pökäleet on.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:32"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 18:43"]Minä käytän kuukuppia. Minulla ei ole aikoihin käynyt vieraana ihmisiä, joilla voisi olettaa olevan kuukautisia. Vessapaperihylsyt vien keittiön roskikseen. Ja kyllähän sinäkin tiedät, että korvia ei saa kaivaa pumpulipuikoilla eikä millään muullakaan tikulla. Onpa muuten kauhea ajatus: vessan roskis, jossa on verisiä siteitä, tamponeita ja pikkuhousunsuojia ja vaikkuisia pumpulipuikkoja. Kuinka usein sinä tyhjennät vessasi roskiksen? Kerran viikossa? [/quote] No meillä tyhjennetään sitten kun se on täynnä, eikä siinä viikkoa mene :D Vanupuikkoja voi käyttää muuhunkin kuin korvien putsaamiseen. Vanulaput tukkii myös putket, joten siksi myös tarvitaan roskis. Ja pieni salaisuus: kaikki ei käytä kuukuppia!!!
[/quote]
Mitä ihmettä sinä siinä hörötät ja huudat? Ap esitti kysymyksiä ja minä vastasin niihin.
Minun vessassani ei käytetä vanupuikkoja ja -lappuja, joten niitä ei ole pönttöönkään heiteltäväksi. Ja oma vikasihan on, jollet ole ottanut kuukuppia käyttöösi ja kaiken lisäksi säilöt veritupposi vessan roskikseen odottamaan sen täyttymistä. Senkin possu.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:06"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:03"] Veriset tampaxit voi vetäistä pytystä alas. Ainakin itse teen aina niin. [/quote] Idiootti! Ei todellakaan voi vetää pystystä alas! [/quote]miksi ei voi ? ei ole mennyt ikinä tukkoon pytty
[/quote]
Kerta se on ensimmäinenkin. Ainakin omakotitaloissa kaadot on sen verran loivia, että se voi viemäriputkessa tarttua hyvinkin paikalleen. Kun hieman muuta kertyy sen perään, pian siinä alkaakin olla sopiva viemäripato. Kun se kovilla pakkasilla menee alle nollan, kohta se alkaa tukkeutua enemmänkin ja lopulta se jossain vaiheessa ei vedä.
Sillon kun pidin vielä vessassa roskista sinne ei todellakaan laitettu mitään pilaantuvaa!!! Eli hygieniaroskat on aina menneet keittiön roskikseen.
Ja kuka vielä tänä päivänä heittää kartonkia sekajätteeseen?! Juntti.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 20:01"]
[/quote]
Ei mullakaan ole pönttö mennyt tukkoon enkä ole koskaan kuullutkaan, etteikö tamponia saisi vetää pöntöstä alas. 80-luvulla naiset veti jopa siteensä pöntöstä alas, mutta vesisäästövessojen tultua ei ole tainnut enää side suostunut menemään alas vaan jää lillumaan välille ja tukkii pöntön. Tamponi (Tampax mini ja normal) on niin pieniä, ettei mitään ongelmaa. Moninkertaisesti isompia ne eräiden pökäleet on.
[/quote]
Käypäs jätevedenpuhdistamolla kysymässä, mitä ne solmitun narun päässä kulkevat pienetkin tamponit saavat aikaan putkien mutkissa ja puhdistamon prosessin alkupäässä.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 20:04"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 20:01"]
[/quote]
[/quote]
Käypäs jätevedenpuhdistamolla kysymässä, mitä ne solmitun narun päässä kulkevat pienetkin tamponit saavat aikaan putkien mutkissa ja puhdistamon prosessin alkupäässä.
[/quote]
Enpä käy, ei heillä ole aikaa yksittäisiä vieraita ottaa vastaan. Luen kyllä vesilaitoksen julkaisua, joka jaetaan meidän kaupungissa joka kotiin. Siinä ei ole koskaan tiedotettu, että heillä olisi ollut ongelmia tamponien kanssa.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:25"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:19"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 18:43"]Appivanhempien mökillä ei ollut vessassa roskista. Ainut roskis oli tuvan nurkassa toisella puolella mökkiä. Kivaa kuskailla veristä sidettä (paperiin käärittyä tietty kylläkin) sinne, kun tupa täynnä porukkaa. "Hei mitä sulla on siinä kädessäs?" No kuule... [/quote] Laittakaa hyvät ihmiset ne housujen taskuun. Huomaamattomampi kuljettaa roskiin. [/quote] En käytä housuja juuri koskaan ja hameissani tai mekoissani ei useimmiten ole taskuja. [/quote] Hameen vyötärökaitaleen sisäpuolelle sitten.
[/quote] Rintaliiveihin.
Asun yksin naisena suht isossa yksiössä, vastaa pientä kaksiota. Veskissä on sellainen pieni tiivis (ei päästä hajuja) poljettava siisti roskis harjattua terästä, keittiössä omansa. Yleensä vien molemmista roskapussit samaan aikaan. En ole kokenut, että tästä olisi haittaa. Siis kahden roskikspussin viemisestä samalla kertaa.
Mä nappaan keittiöstä semmosen hedelmäpussin, siihen ne voi käärästä ja viedä sitten kun ohi. Hylsyn heitän pönttöön ja korvia en kaivele niin pienellä puikolla.