Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin tulla uskoon, mutten tule. :(

Vierailija
13.07.2009 |

Ehkä tyhmän kuuloista, mutta olen jo vuosia halunnut tulla uskoon. :(

Olen kasvanut tavallisessa kirkkoon kuuluvassa perheessä, käynty seurakunnankerhoissa ja leireillä, seurakunnan IP-kerhossa koululaisena ja kotona olemme olleet tapauskovaisia. Hyvin tavallisesta kodista siis olen.

Silti en ole KOSKAAN uskonut Jumalaan, en mihinkään.

Nyt olen jo 30v. ja olen yli kymmenen vuotta halunnut tulla uskoon, mutta turhaan.

Olen lukenyt raamattua, käynty uskonnollisissa taoahtumissa, tutustunut uskovaisiin ihmisiin ja jutellut heidän kanssaa, ja joskus jopa joutunut esittämään, että uskon, kun en ole kehdannut myöntää etten. :(

Miksi en voi tulla uskoon, vaikka haluan.

Miksi en usko Jumalaan? Jeesukseen Kristukseen?

Miksen usko mihinkään?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta joko he luopuvat tai siirtyvät aikuisuskoon uskonyhteisön harjoittaman manipulaation kautta.

Se, että lapsi seuraa tavoiltaan ja arvoiltaan vanhempiaan, on erittäin luonnollista. Uskontoon liittyy vielä voimakas painostus oikeasta elämästä (uskovaisuus) tai väärästä, tuhoon syöksevästä vaihtoehdosta, joten ei lienee kovin outoa, että suurin osa lapsista valitsee vanhempiaan miellyttääkseen ja pelkoa torjuakseen uskovaisuuden.

Jos vanhemmat sinisilmin joka päivä jostain Jumalasta puhuvat, kyllä lapsi uskoo. Uskoo lapsi useita muitakin asioita, joita sille toistellaan jatkuvasti.

Vierailija
22/27 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tultu siihen lopputulokseen että he ovat maailman onnelisimpia ja tasapoinoisimpia ihmisiä.

Minä taas uskon että harjoituksen meditaation rukouksen mietiskelyn (synonyymeja toisilleen)avulla saadaan aivoissa tietyt alueet aktivoitumaan/herkistymään tietylle tasolle. Mielihyvä, ilo, suru etc...

Kun nämä alueet herkistyvät ihmnen on helppo suggestion avulla saada hurmokseen. Tässä auttavat musiikki, äänenpainot puheissa...ja ain a mikä on tärkeintä vedotaan tunteisiin.

Helppoa kuin pläkki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska sattumahan se on, joka määrää. Jokainen valinta, mikä me tehdään, johtaa uuteen tulevaisuuteen, joka on ainakin vähän erilainen kuin se, mihin muuten olisi joutunut.

Vierailija
24/27 |
14.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska heitä ei voi manipuloida. Heitä ei saada myöskään hypnoosiin koska aivot ei ole kehittyneet riittävästi.

Eli päästä nämä asiat lähtee.

Vierailija
25/27 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on tosi vanha keskustelu mut vastaan: itse olen yrittänyt tull kanssa uskoon. Nyt kun Jeesuksen paluu lähellä niin pelottaa. Koska jos hän nyt tulisi niin jäisin tänne miljardejen muitten ihmisten tavoin, olen rukoillut, lukenut Raamattua, syntisen rukouksen jne

Alkaa oll voimat lopussa. Miksi jotkut tulee sormia napsauttamalla heti uskoon mut mä en? Miksi kaikki huume porukat, narkkarit alkoholistit jne löytää heti Jeesuksen mut mä en:( ( en halua vähätellä heitä ihmettelen vain) tahto on uskoa mut mitään ei tapahdu

Kuuntelen taannoin radio deitä, siellä sanottiin et uskoontulo hyvin yksinkertaista ja simppeliä, et rukoilee vaan esim, et jos sä oot Jeesus olemassa niin tule mun elämään. No mä yrittänyt monta kertaa tuota mut mitään ei oo tapahtunut

Miksi Jumala kiduttaa näin?? Jos ihminen haluaa tulla uskoon, saada syntinsä anteeksi jne niin miksi ei tapahdu mitään??

Vierailija
26/27 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinenetsijä kirjoitti:

Tuo on tosi vanha keskustelu mut vastaan: itse olen yrittänyt tull kanssa uskoon. Nyt kun Jeesuksen paluu lähellä niin pelottaa. Koska jos hän nyt tulisi niin jäisin tänne miljardejen muitten ihmisten tavoin, olen rukoillut, lukenut Raamattua, syntisen rukouksen jne

Alkaa oll voimat lopussa. Miksi jotkut tulee sormia napsauttamalla heti uskoon mut mä en? Miksi kaikki huume porukat, narkkarit alkoholistit jne löytää heti Jeesuksen mut mä en:( ( en halua vähätellä heitä ihmettelen vain) tahto on uskoa mut mitään ei tapahdu

Kuuntelen taannoin radio deitä, siellä sanottiin et uskoontulo hyvin yksinkertaista ja simppeliä, et rukoilee vaan esim, et jos sä oot Jeesus olemassa niin tule mun elämään. No mä yrittänyt monta kertaa tuota mut mitään ei oo tapahtunut

Miksi Jumala kiduttaa näin?? Jos ihminen haluaa tulla uskoon, saada syntinsä anteeksi jne niin miksi ei tapahdu mitään??

Uskot, että Jeesuksen paluu on lähellä, vaikka et usko Jeesukseen?

Vierailija
27/27 |
09.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa tulla uskoon, koska pelkää joutuvansa muuten helvettiin kuoltuaan, niin taitaa olla jo uskossa?

Jotenkin tuntuisi järkevältä