Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten miesten päänuppi kestää armeijassa?

Vierailija
13.07.2009 |

Itse ahdistuisin suunnattomasti jos sellaiseen laitokseen joutuisi.

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosi ja suljetulle RUK:ista :( Toipunu hyvin, mutta kuitenki. Ei se kaikkien paikka ole.

Mua ärsyttää tuo sotien "ihailu". Hirveetä se on ollu, tappamista, pelkoa ja kuolemaa.

Vierailija
22/113 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on selkeästi jäänyt Tuntematon sotilas ymmärtämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOTAAN menee jokanen mies joka on aikuinen, ei liian vanha tai sairas. SIVARI ei tarkoita että olisi VAPAUTETTU maanpuolustusVELVOLLISUUDESTA!

Mistä ihmeen "eri tehtävistä" edes kirjoitat? Ase käteen ja ammut tai sut ammutaan. Rauhan aikana sivaritoimintavoi olla jotain sälää, mutta pakko maata on puolustaa!

Just luin Petri Sarjasen kirjottaman kirjan Valkoinen kuolema, kertoo tarlvisodan tarkka-ampujan Simo Häyhän tarinasta.

"PARAS" KOHTAUS KIRJOTUS: juutilaisen kertoessa ajoiltaan legioonassa Afrikassa telttaan tuotiin kaksi aseistakieltäytyjää.

Nooo-o- Juutilainen sanoi, Ei täällä asetta ole pakko kantaa, se on vapaaehtoista mutta vartiovuorot jaetaan tasan, se on pakko.

Te kun olette hyvin levänneitä niin saatte mennä heti eteen, sielä on väsyneitä miehiä.

Jos ryssä tulee päin, heittäkää niitä vaikka lumipalloilla. Pääasia ettette päästä niitä läpi.

Täydennysmiehet katsoivat ensin toisiinsa, luutnanttia, taas toisiaan

-Herra luutnantti, jos minä kuitenkin sen kiväärin.

..Koska Juutilaisen komppanian henki oli erinomainen, lähetettiin rykmentin esikunnasta mielellään äskeisen kaltaisia hankalia tapauksia.

-Ja kirja on paremmin kirjotettu, vähän oikasin tarinaa. Suosittelen kirjan lukemista!

Innostuin näin kolmen lapsen äitinä niin että aion lukea seuraavaksi Mäkelä Jukan kirjan Marokon kauhusta!

2

Luuletko että rintamalle lähetetään ihmisiä talikko kädessä kun aseet loppuu? Sivareita koulutetaan mm. terveydenhuolto- ja kriisinhallintatehtäviin, saa olla aika paha paikka että ne kaikki 400 000 (mikä on siis reservin vahvuus) menetetään ja sotataidoista tietämättömät lähetetään rintamalle.

Talvisodan ihme ei myöskään tule enää koskaan toistumaan (vaikka kuinka istuttaisiin avannossa ja oltaisiin 'miehekkäitä'), Suomen puolustusvoimien tehtävä on tehdä tänne hyökkäämisestä ja miehitysyrityksestä niin kallista, hankalaa ja aikaavievää ettei se kannata. Mihinkään 'ryssän työntämiseen takaisin trajan yli' ei enää (ilman jonkun suurvallan apua) kyetä.

Vierailija
24/113 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla tyhmä, mutta ketä/mitä tarkoitetaan?

se ketju missä kysyttiin millaisia tuntemuksia tulee kun törmää itseään tyhmempään ihmiseen.

Koomista miten jonkun ajatusmaailma voi olla tuollainen.

Vierailija
25/113 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta sauvakävelyjutusta! Huhhuh... Aivan NAURETTAVAA!!!! Siis mihin tämä on menossa, kohta mennään rollaattoreilla kun parikymppisillä on jo niin isot mahat ettei nivelet kestä! :D:D

onko parempi että keskeyttäjien määrä sitten vain kasvaa? Intti alkaa niin kovalla rääkillä ettei siellä (nykyinen) keskivertokunnossa oleva nuori jaksa.

Sauvakävely nostaa kuntoa tosi nopeasti, vaikka se ehkä vähän koomiselta näyttääkin.

Vierailija
26/113 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sodassa aina kuolee.

Lue toi kirja Häyhästä. Häyhä oli talvisodassa tarkka-ampuja, maailman paras ampuja!

Ei sotaa tartte ihailla: mutta minusta se on ollut ihan mahtavaa että tällänen pieni kanssa pisti Venäjälle vastaan, niillä oli enempi sotilaita ja aseita. Se on käsittämätöntä. Tietty taustalla on se että vihollisen joukot oli tosi sekalainen joukko.

Mutta minä olen liikuttunut että ei siitä ole niin kovinkaan kauaa kun sotivat; koti, uskonto ja isänmaa. Se kaikki olis menetetty!

Entisistä ruottalaisista, me oltais venäläisiä..

Kyllä sodassakin ihmiset sekoaa, ei armeija ole rauhanaikana helppo muutenkaan -ei ainakaan saisi olla! Ja minäkin ihmettelen sauvakävelyä ja muuta: mutta se taitaa kuulua tähän viimeaikaseen yritykseen että armeija voisi olla vähän "hellempi".

Varmasti sivaritkin ampuu tosipaikan tullen, en ainakaan itse jäisi vangiksi tai ottaisi kuulaa kalloon vaan huvikseni!

2

Vierailija
27/113 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mikään talvisodan ihme -sinänsä etteikö sitä voisi tehdä. Ihme se on koska se tehtiin. Ylivoimanen vihollinen hävisi.

Ja kyllä jokanen kotiaan perkele puolustaa jos sitä uudestaan vaaditaan!

Sää luovuttaisit sotimatta?

2

Vierailija
28/113 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rukoilivat valtiojohtoa myöten, muutenkin ihmiset uskoivat Jumalaan

Vierailija
29/113 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niistä mitään kilpiä tehdä! :D

Mutta pikakoulutusta annetaan ja rintamalle. Samaten voidaan laittaa esim. kuljettamaan verusteita, vahtiin siltoja?

2

Vierailija
30/113 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on nimittäin ottanut kuonoonsa joka mittelössä, jonka on käynyt, joko Ruotsi-Suomena, Venäjän suuruhtinaskuntana tai itsenäisenä valtiona.

Mites se nyt meni: "Sosialististen Neuvostotasavaltojen Liitto voitti, mutta hyvänä kakkosena tuli maaliin pieni sisukas Suomi."

Itse intin käyneenä olen sitä mieltä, että lähes jokaisella sivarilla on henkisesti enemmän munaa seistä vakaumuksensa takana kuin konformistisesti armeijan käyneillä.

Mutta onhan se hyvä, että valtiovalta opettaa miehet tappamaan, niin saa sitten tarvittaessa sen vaimonkin helpommin hengiltä.

Ei se ole mikään talvisodan ihme -sinänsä etteikö sitä voisi tehdä. Ihme se on koska se tehtiin. Ylivoimanen vihollinen hävisi.

Vierailija
31/113 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihminen tappaa jos siihen pisteeseen menee. Oli sitten kouluja käynyt tai armeijassa ollut tai miten vaan!

Mutta faktaa on että sodassa parempi kaveri on se joka osaa ampua!

Ottasikko itte naulan kalloosi vaan jos oma vakaamus sanoo: älä ammu miehittäjää? Vaikka vakaamus olisi mitä vaan rauhan aikana, niin sota on eri asia. Vankilaan sitten. Se on isänmaan pettämistä mun kirjoissa jos ei omaa puolusta.

Suomi seiso rajalla. Periksi ei saatana antaneet.

Ja se on upea asia.

Ei minulla ole tarvetta lähteä vallottamaan maa-alueita takasin, minusta Venäjän tarttis ne luovuttaa ihan hyväneleen merkkinä. ;)

Mitä historiaa kirjoitan väärin? Hävittiinkö me sota? Voitto se on jos on koti, uskonto ja isänmaa. Sano toi että hävittiin semmoselle joka ollu mukana sodassa.

Aatteilla voittamiset on ihan yhtä sontaa: siinä sää istut vapaa ihminen ja kirjotat omassa kodissa jonninjoutavia. Sydämessäsi sää tajuat että sota on joko tai.

Lue se kirja: tiedät mitä se on istua kylmässä tähtäämässä ihmisiä. Tai no, ei sitä tiedä siltikään.

2

Vierailija
32/113 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko laittaa kaikille isäm maan puollustajille viesti että on tämä armeija yhenlainen sirkus :D terveisiä sodankylän jääkäriprikaatista 1/14.

Ainiin, jos sota syttyisi itsehän en jäisi sotimaan vaan luikkisin johonkin lämpimään maahan loppuiäksi!

Vierailija
33/113 |
04.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.07.2009 klo 19:12"]Itse ahdistuisin suunnattomasti jos sellaiseen laitokseen joutuisi.

[/quote]eihän se kaikilla kestäkkää, heikot lähetetään pois.

Vierailija
34/113 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäukko oli sodassa kk-miehenä mm maanselän kannaksella. Lisäksi kuskasi hevosella haavottuneita. Sanoi, että oli järkyttäviä tapauksia. Monet pahasti haavoittuneet pyysivät ja rukoilivat, että isä ampusi ne. Suurin osa oli niin pahasti haavoittuneet, että osina piti mies tuoda. Oli karmeaa kuultavaa silloiselle 20v:lle isälleni, vaikka elämä oli jo koulinutkin isää tuohon ikään. Kaikista pahimmista tapauksista ei isäkään silti puhunut. Rauha hänelle ja muille.

Vierailija
35/113 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon miettinyt samaa. Itteeni ahdistaa älyttömästi kaikki laitosmaisuus.

Vierailija
36/113 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankinta intissä on pahimmillaan yli kymmenen päivän selibaatti.

Vierailija
37/113 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Armeija on kuin pikkupoikien pyssyleikit leikkipyssyillä.

Täysiä pellejä koko porukka.

Sinkkumies

Vierailija
38/113 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rankinta intissä on pahimmillaan yli kymmenen päivän selibaatti.

Tämä! Rumakin eukko alkaa näyttämään siellä hyvältä ja pantavalta, pyllistellessään bunkkerissa.

Sinkkumies

Vierailija
39/113 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sen leikkikoulun normaali tervejärkinen kestä. Itse en käynyt, vaan hyvinpä olen elämässä silti pärjännyt. 

Vierailija
40/113 |
19.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siellä aivan jokaisen pää kestäkkään, mutta kyllä se on kuitenkin yhä suhteellisen pieni prosentti, jotka keskeyttävät armeijan.

Eihän siellä mitään miehiä tehdä, vaan opitaan toimimaan erilaisten ihmisten kanssa yhdessä hallittuna joukkona. Koska yhdessä on vaikeatkin asiat mahdollista suorittaa.

Ei kaikkia tarvita eturintamassa ase kourassa, vaan kyllä siellä huoltojoukoissakin tarvitaan tekijöitä ja käsipareja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi