HEINÄHATTUJEN ALKUVIIKKO 29
HEINÄHATUT 12.7 PÄIVITETTY LISTA
28.6. tanni84_______84/84_1.__________LUS
1.7. Emmi 75____________2.(04)
1.7. Frankie________32/42_3.(2xt05)____ Saksa
1.7. Nanni79_______79/79_2.(07)_______Kätilöopisto
1.7. Kamom1lla____ 28/26_1.__________SATKS
1.7. Lenni75_______ 75/78_2.__________Vaasan KS
1.7. 69emmi69 _____38/39_2.(07)
1.7. Taateliz________81/79_1.
1.7. Mirella_73___________ 2._________PHKS
2.7. miina1980_____ 80/75_3.(t06,t07)___ TYKS
3.7. amelia_82_____ 25/26_2.(05)
3.7. liinu75________ 75/75_3.(p04,t05)___ PKKS
3.7. Amanda81 _____27/30_2.(t06)______ P-KKS
3.7. PilviLii _____________ 1.__________K-S KS
4.7. Puunukke______81/79_1.__________PHKS
4.7. tiituli08________ 26/28_3.__________SatKs
4.7. Milli76_________76/76_3.(98,03)____ tyks
4.7. tikru85________ 85/84_1.__________ LPKS
5.7. Katja _________ 27/34_3.__________SatKs
5.7. Angie83_______ 25/25_1.__________Kätilöopisto
5.7. Suffeliisa____________4.(1.yht)
8.7. Linnea71______38/38_3.__________ TAYS
8.7. Emppu 74 __________ 3.
8-9.7. Miiza76 ___________4.
9.7. empunmami ___26/32_2.(03)_______ HYKS
9.7. Yksinäinen 83__ 26/32_1._______SATKS
10.7. Ritu79 _______29/28_1.__________ TAYS
11.7. Lokamamma _______4.(p97,p99,p02)_Nkl
12.7. Munmuru_____78/78_3.__________ Kätilöopisto
12.7. Vivi81________83/84_2.__________ Ekks
12.7. vapsula ___________ 3.__________ NKL
13.7. merimus _____80/84_2.(t06)_______Pkks
13.7. Ellura _______ 39/42_3.__________Tays
14.7. Suzan73 _____ 73/75_1.__________ K-S KS
14.7. Hepeliini _____ 79/78_2.(07)_______KOS
15.7. Isosmurffi_____83/81_1.__________Nkl
15.7. Agnetha ______27/26_2.(p07)______Lohjan sairaala
16.7. Nennuski_____79/84_2.__________ LKS
16.7. Keiju07 ______76/72_2.__________ NKL
16.7. upuna _______33/32_3.__________ TAYS
16.7. Miinnu _______82/79_3.(t00,p02)___ TAYS
16.7. Evinia________27/28_1.__________ Kätilöopisto
17.7. Ansqu_______ 27/29_2.__________ Kätilöopisto
17.7. Anita_________33/35_2.(1.yht)_____ Raahe
18.7. Rosina_______36/31_3.(1.yht)_____ TYKS
18.7. Pulputtaja__________1.__________ PHKS
18.7. Weera85______24/24.1.__________ Oulaskankaan sairaala
19.7. armasäiti __________ 2.
19.7. Suska74 _____ 34/42_2.(07)_______ Tyks
19.7. mamu77_____ 31/31_2.(07)_______ Irlanti/Suomi
19.7. Jonsku85_____23/25_2.(t07) ______ Oys
19.7. -mila-_____________ 2.(07)_______ NKL
19.7. murmelska
19.7. RituRanska___ 29/28_1.
19.7. Jurior09______ 26/26_1.__________ KOKS
20.7. Jempula______29/31_3.__________ Kätilöopisto
20.7. -Veruska83-___ 25/26_2.(07)_______ OYS
20.7. Piitu-Miina ____ 29/33_5.__________ Nkl tai Lohja
20.7. Emiliia _______ 27/29 1. _________ Kätilöopisto
21.7. Bejpi ________ 86/85_2.__________ K-HKS
21.7. Mardu_____________ 2.
22.7. nimba_____________ 3.(t04,t05)
23.7. aurinko02
25.7. Elomasu _____ 76/63_3.(1.yht)
25.7. skriikka_______75/86_5.(1.yht)_____ Salon sairaala
25.7. Pixelina ______ 31/32_6.__________ Hyvinkää
25.7. vee-lan_______30/32_1.__________ Ruotsi
26.7. Pötkö ________81/78_2.(t05 _______Kätilöopisto
27.7. Rachella______35/34_2.(05)
27.7. riitu78________78/71_1.__________ OYS
28.7. Indifani_______ 77/77_2.
29.7. Ikonka________77/71_3.__________KYS
29.7. Mariia_09_____ 77/77_1.__________NKL/Kättäri
30.7. astaliini_______87/82_1.__________Seinäjoki
31.7. miranna/cheryll_89/86_1.
JAKAUTUNEET HEINÄHATUT:
22.6. (38+2) Jeevi (2.)............POIKA 2924 g 51cm
24.6. (38+3) Vatsansisäinen .......TYTTÖ
25.6. (39+0) äiti-76 (2.)..........TYTTÖ 3640 g 51cm
25.6. (38+2) Jenniliini (1.).......TYTTÖ 4240 g 54cm
25.6. (39+4) Misti (6.)............TYTTÖ 3240 g 50cm 34cm
27.6. (38+6) mp_73 (3.)............POIKA 2690 g 48,5 cm
27.6. (39+3) Palle72 (3.)..........POIKA 4500 g 53 cm
28.6. (38+4) näppis84 (4.).........TYTTÖ 3140 g 48 cm
29.6. (39+4) Miksuliinu (4.).......POIKA 3690 g 51 cm
30.6. (39+4) Helga7607 (2.)........POIKA 2730 g 45,5 cm
1.7. (39+0) NapNap (2.) ...........POIKA 3430 g 48 cm
3.7. (39+2) Tatar (1.).............POIKA 3500 g 52 cm
4.7. (39+5) Mirable (1.)...........TYTTÖ 2890 g 47 cm
4.7. (39+2) Tai (3.)...............POIKA 3630 g 51 cm
5.7. (39+0) Wilma83................TYTTÖ 3340 g 51 cm
5.7 (39+5) La80ku (1.)............POIKA 3800 g52 cm
6.7. (37+0) Misti74 (2.)...........TYTTÖ 3056 g 48 cm
7.7. (39+3) --satu--(1.)...........TYTTÖ 3455 g 51 cm
8.7. (39+0) Athina.................POIKA 2814 g 49 cm
8.7. (41+2) AatuLiina (2.).........POIKA 4590 g 53 cm
8.7 (39+0) NiinaR (3.).............POIKA 3330 g 50 cm
9.7 (40+5) Anskur84 (3.)...........TYTTÖ 4170 g 53 cm
10.7. (40+0) AW_83 (1.)............POIKA 3434 g 51,5 cm
10.7 (39+1) Anne_72 (4.)...........POIKA 3370 g 50 cm
??????????????????????????????????????????
Yhteensä:
10 neiti Kesäheinää ? + 14 Heinähattusta ?
??????????????????????????????????????????
Kommentit (55)
..ja jälleen matkaamme uuteen viikkoon.Kiitos isosmurffille listan päivityksestä.
Joo, viime yö meni taas kahdesta eteenpäin valvomisen ja torkkumisen puolelle.Nyt sitten väsyttää armottomasti, mutta minkäs teet.Päikkärit täytyy koettaa ottaa tossa päivällä.
Juu, näinpä tossa sitten unta että oltiin porukalla kahvilla jossain kauppakeskuksessa :)
Närästystä pukkaa ihan kunnolla, syö tai on syömättä niin närästää silti.Vanha kansa sanoo, että mitä enemmän närästää sen enemmän vauvalla on hiuksia päässä.
Eipä tässä auta nitinät eikä natinat, pakko se taitaa olla olla odottaa se reilu pari vkoa viel.Miten tuolla yksiössä muka voi olla niin mukavaa?
Käynnistykseen meneville/oleville onnea koitokseen :) Ja supistuksia meille muille, eikö vaan?
Miinnu ja Himpula 39+4 (tai LiisiPekka niinkon appiukko sanoo)
Suorastaan järkyttävän hyvä olo, joten tuskin tässä nyt ihan synnyttelemään pääsee ja onhan tuohon laskettuunkin aikaa. Jotenkin sitä vain odottelee jo, että tapahtuis jotain.
Tuon närästysjutun olen minäkin kuullut ja mua ei muuten närästä, paitsi raskausaikoina. Kaksi pientä peikkoa meille onkin syntynyt. Siis todella tukakkaita yksilöitä, joilla on edelleen sellainen tukka, että mietin välillä, että mistä ne on niin paksut tukat saaneet? Ensimmäiset hiusten leikkuut on suoritettu siinä 4-5 kk:n iässä, kun etutukka on mennyt liikaa silmille. Odotan siis taas, että tukkaa pukkaa tällekin. Ollaan kyllä miehen kanssa oltu molemmat myös ihan tukakkaita syntyessä.
Keskiviikkona taas neuvolaan ja vähän tuntuu, että nyt se reissu taitaa pitää tehdäkin (on tasan rv 39+0), kuopus syntyi siis tasan tuolloin, mutta mahtaako tämä nyt jättää em. päivän väliin... Ja tänään siis rv:t 38+5.
Elikkäs jo viime viikolla 8.7.09 meille syntyi pieni tyttö, 3730g ja 50cm. Synnytys oli nopeampi ja helpompi kuin luulin ja hyvin on jo palautuminen siitä alkanut. Kotiuduttiin perjantaina ja viikonloppua ollaan koko perheen + vieraiden voimin vietetty.. Lisää synnytysstooria myöhemmin...
Jaksamisia vielä masunsa kanssa kärvisteleville!
-Angie ja tyttö 5pvää
yhtenä kappaleena...
Onnea Angie vauvasta! :)
Olikohan Nimba, joka viime viikon pinossa ihmetteli mun lähetettä ä-polille sf-mitan samassa pysymisen vuoksi. Tosiaan, mun neuvolan th vaikuttaa aika "vihreältä", paljon ei kokemusta voikaan olla, kun on melko nuori. Mutta toisaalta ä-polilla lääkäri myös sanoi, että mikäli on sama mittaaja ja sf ei kasva, on hyvä seurata, että vauva kasvaa kuitenkin. Ja nyt siis taas perjantaina kontrolliin mikäli olen yhdessä kasassa (toivottavasti en!).
Nukuin viime yönä kuin tukki, heräämättä yhtä ainutta kertaa! Aamulla olikin sitten ihanan pirteä olo :) Aamusta asti ollut pientä menkkajomottelua, mutta tuskinpa tämä vielä mihinkään johtaa... Jossain vaiheessa täällä oli puhetta supistuksista ja mihin vuorokauden aikaan tulevat. Itsellä ei juuri öisin supistele vaan enemmänkin iltaisin, jos siis edes supistelee... Joinain päivinä saattaa tulla vaan yksi supistus.
Miten sitä onkin näin malttamaton mieli, vaikkei la ole vielä edes olut ja tietää, että viimeistään 3 viikon päästä on vauva sylissä. Silti ei jaksais yhtään odottaa. Onneks on tuo esikoinen tuossa hääräämässä, niin aikakin kuluu nopeammin eikä ole ihan vaan pelkkää odottelua.
Ansqu ja poju rv 39+3 ja tyttö 06/06
Ihanaa lisää vauvoja taas tullut maailmaan.
Mä täällä räkäpäänä ja nielu ihan tulehtuneena pyörin, ihme ja kumma sain viime yönä nukuttua paremmin kuin normaalisti! Vaikka kipeenä olenki..
Siirryin aamu yöstä sohvalle nii sain taas unta. On kyllä ihan erilainen olo!
Mä ainaki ihmettelin sitä sf juttua kun mullakin jo kolme viikkoa ollu sama mitta vaikka on ollu eri mittaajia, keskiviikkona uus neuvola saa nähä onko muuttunu.
Vauva alkaa painaa niin että selällään makaaminen tuntuu välillä pahalle, mutta silti herään joskus selältää eikä olo ole kummoinen..
Mulle on alkanu tulee hieman pelkoa tuosta koosta, neuvola lääkäri ei puhunu mitn mistään että se mahtuisi tulemaan alateitse ja jos se sielä loppuun asti on ja kasvaa että se varmasti mahtuu tuleen,
Kait ne sit loppuaikana kattoo sitäkin asiaa??????
Kun ite oon aika pieni...
Näin unta jo et vauva tuli mahasta pihalle nvan kautta huih, oli kyllä kamalaa..
Meen tästä keittään vadelmanlehti teetä, eipä oo ollu vaikutusta silläkää..
Chreryll 37+3
Ihanan paljon uusia heinähattusia! Onnea vaan paljon kaikille jo vauvan saaneille. Itse oon edelleen yhtenä kappaleena. Tosin jalat on irti lonkkakuopistaan. En voi enää kävellä. Hiivin vaan hitaasti. Hävettää oikein liikkua tuolla ihmisten ilmoilla. Tunnin päästä pitää lähteä taas neuvolaan miettimään että mitä tehdään jos tää ei ala tästä tulla. En viitsisi kauheasti S:säilläkään kun tulisin varmaan vaan entistä kipeämmäksi.
Voimia kaikille! Palaan asiaan sitten taas jossain vaiheessa.
T Sanna & Kivireki 40+4
*Syvä huokaus* Olipahan käynti... Vauvalla kaikki oli ok mutta veden määrä kai alkaa vähenemään näin yliaikaisena. Lisäksi synnärillä oli rauhallista joten ajattelivat että kokeillaanpa. Mutta kokeiluksi jäi. Yrittivät nimittäin laittaa mulle jotain sellaista vesi-ilmapalloa tuonne kohdunsuulle. Tarkoitus on mekaanisesti levittää kohdunsuuta ilman supistuksia. Tätä kuulemma käytetään kun sectio takana, ei ole yhtä raju menetelmä kuin tabletit tai tippa.
No, yhtä kaikki - eipä onnistunut. 50 min runnomisen jälkeen eivät saaneet katetria kohdunkaulan läpi vietyä. Olo on kuin olis raiskattu rautakangella. Yrittivät varmaan viidellä eri levittimellä, kaks lääkäriä kyynärpäitä myöten työntouhussa. Voitte kuvitella että on paikat vähä hellänä...
No, tarkoittaa siis sitä että jos ei synnytys nyt itseestään illan aikana käynnisty niin aamulla sitten mennään tabletin voimalla. Jos jotain positiivista, puhutaan enää korkeintaan parista päivästä. Johan tätä odotusta on sitten riittänytkin.
Toivottavasti Taatelizille on käynyt paremmin =).
Palaillaan taas!
Lenni 41+5
Onnea vauvautuneille!
Olen ollut hieman hiljaksiltaan kun ei ole mitään erikoista olotilassa. Viikonloppuna rehkin aikalailla mutta siitä ei seurannut kuin väsymystä, ei ensimmäistäkään supistusta. Tulevana lauantaina on la, joten saisi alkaa jotain jo tapahtumaan :)
Pulputtaja
Olipahan Lennillä ollu reisu :(
Juu ja onpahan itelläki ollu oikein päivä.Aamulla kaikki oli ihan ok, käytii kaupassa, imuroittin, tehtiin ruoka ja saatiin syötyä.Otin päikkärit ja poika lähti isänsä kanssa tien päälle, tulloo huomenissa kotio. Sit vaa mulla joteski naksahti ja tuli kyllä sellaset vollotukset ku olla ja voi..varmaan 1,5h putkeen itkin suoraan sanottuna silmät päästäni.Oli meinaan mieskin vähä ihmeissään ja tyttö kans.Eipä mulla erityisempää syytä, mutta kai se on tää unettomuus ja odottelu joka sai sitten tunteet valloilleen.Noo, nyt särkee sitten päätä ihan vaan ton itkun takia, mutta kyllä se kai vähä helpotti.
Vietiin äitelle keksit jotka leivoin pikkuveljeni rippijuhliin.Äite vaan totes että "on sulle toi kaula tohon tissien alle jo tullu, vauva vähä ainaki laskeutunu".Eihän se laskeutuminen kyl merkkaa sitten yhtään mitään.
Torstaina ois sitten laskettu ja neuvolakin, josta tilaillaan ä-polille aikaa ultraa varten.
Sellasta..jos jotain iltapalaa koettas.
Miinnu ja Himpula 39+4
lenni, saat kaikki sympatiani !!! itsellä ultran mukaan rv-42+0 kierron mukaan rv-41+5. ja ei tunnu missään, hitsi vie. tänään oli nla-ja siellä kaikki mitä parhain päin. th-yritti hieman kovakouraisemmin masua koetella, sanoi, jos vaikka käynnistyisi, mutta katin kontit .. limatulppaa mulla on tullut ainakin 3vk ajan, edelleen.. miten paljon sitä oikein tulee ??? vauva on laskeutunut ja vatsa jotenkin pienentynyt silmissä.
itselläni on kättärille aika torstaina, ja kätilö kehoitti ottamaan hammasharjaa ja muutakin omaa mukaan, jos vaikka käynnistävät jo silloin. mutta viimeistään käynnistys ensi viikon ma tai ti, eli aika pitkä odotus saattaa vielä olla edessä. meinaan kyllä vaatia torstaina, että jotakin tehtäisiin, on tämä hullua, jos ei torstaina voi käynnistää ja kuitenkin pari pvää myöhemmin se tehdään. ajattelisivat hiukan äidinkin olotilaa.
lennin kokemus oli muutenkin kamala. hirveää joutua näillä viikoilla koekaniiniksi, ja vielä, että alapäätä tyrkitään jos milläkin, hui. aika kauhelta kuullosti. huomiselle paljon tsemppiä, ja toivotaan, että vauva on pian sylkyssä.
aw:lle onnittelut vauvasta, sinä se sitten pääsit tositoimniin nopeammin kuin minä :-)) arvasin, että kyseessä oli sijainen/harjoittelija niin erikoiselta nämä tutkimukset tuntuivat. toivottavasti synnytykseen saan ihan oikean kätilön ja oikean lääkärin, jos tarvitsee puudutteita :-//
+++kaikille muillekin vauvan saanneille onnittelut+++
paino oli pudonnut reilun kilon viikossa ja th-oli sitä mieltä, että enteilee synnytystä. voi kun alkaisi itsekseen, mutta en jaksa siihen uskoa, kun mua ei supistele, oikeastaan ollenkaan viikonlopunkaan aikana. painoa kertynyt koko raskauden aikana 18kg, aikas paljon, mutta 22kg vähemmän kuin esikosta.
kaikille jaksamista loppumetreille .. pian saamme nähdä nämä sitkeät masu-asukkaat !!!
t. emmi rv-42+0 ultra, rv-41+5 kierto
Emmi69:lle tsemppiä ja jaksuja loppumetreille! Tosi kummallista että päästävät noin paljon yli. Tosín oon kuullut sieltä pääkaupunkiseudulta monta vastaavaa juttua. Mulla lapsiveden määrä oli ilmeisesti vähentynyt, siksi halusivat myös käynnistää.
Olo on onneksi parin panadolin ja päiväunien jälkeen huomattavasti parempi, mutta aamuun saadaan varmasti mennä. Ei puhettakaan että tämä typy täältä lähtisi tulemaan vapaaehtoisesti =(.
Tsemppiä kaikille "eräpäivänsä" ohittaneille!! Ja muille myös. Tämä tyttö lähtee nyt saunaan =).
Lenni
Onnittelut Angielle!
Jaksuja Cherylille flunssan kanssa.
Lennin käynnistysyritys kuulosti aika kauheelta! Onneks oot jo "toipunut" koitoksesta.
Närästyksestä oli myös puhetta. Mua närästi esikosta ihan järkyttävästi. Siis se oli eka raskausoire ja Renniet tuli lopulta jo korvista ulos. Sain sitte kärrätiltä jo vahvempaakin troppia. Mut siis tässä raskaudessa ei oo juurikaan närästäny, ehkä 10 krt koko raskausaikana. Esikolla oli paksu, pitkä tukka. Saas nähdä kuin nyt käy =)
Muutaman tunnin päästä olisi la, eikä mitään tuntemuksia....huoh! S:t kokeiltu, imuroinnista sain kivuttomia kovettumisia, siinä se! Viime yönä oli muutaman tunnin tooooosi heikkoa menkkajomotusta ja ehdin jo aatella, et no NYTKÖ! Kilin kellit, siihen nukahdin, eikä tänään mitään. Limatulppaa tässä odottelen, ihan ku olis joku auvoiseksi tekevä asia. Mut jos nyt kumminki lähtis samalla tavalla ku esikosta eli tulpalla liikkeelle...
Huomenna neuvola ja oma neuvolan terkka palannu lomalta. Ihan kiva.
Eipä tässä kummempia, jatketaan harjoituksia
Hepe ja möttönen rv 39+6
Ja heti alkuun isot onnittelut kaikille nyyttinsä noutaneille! Olen aina välillä käynyt kurkkimassa teidän tilanteitanne ja mukavan tasaiseen tahtiin on heinahattuja tullut :)
Meillä on täällä jo "iso" neiti, ikää huimat 2,5vkoa :) Vauva-arki rullaa mukavasti, vaikkakin toistaiseksi on tuo mies ollut lomalla ja isona apuna kaikessa.
Avasin meille tuonne vauva-puolelle oman pinon, siellä omia kuulumisianikin vähän enemmän, tulkaa toki sinnekin puolelle kirjoittamaan :)
Nyt ei muuta kuin hirmusti jaksamista kaikille vielä odottaville - osalla on jo aika komeat viikotkin - ja paljon onnea loppurutistukseen!
M
täällä sitä valvotaa taas.. Kaks ja puol tuntia jaksoin pyöriä tuola sängyssä ja taas ajattelin siirtyä tuohon sohvalle.. Miks ei se uni tuu?????
Alkaa jo hermot kiristyä!
Edellee kurkku kipee ja sellasta räkää ettei pihalle tuu vaikka kui niistää :/
Mut on musta vaikeeta mennä sohvalle nukkuun ja jättää kulta sänkyy vaikka melkei sen takia joudunki sieltä lähtee kun kuorsailee vain... :>
Tää on ihan peestä kyl..!!!!! Sitku unta saa nii särkee lonkkia tai ei oo asentoo nukkuu nii sit siihe täytyy herää... Ja nytkun olis viel aikaa nukkuu...
No ompaha masukki ainaki nyt ruokittu!
cheryll 37+4
itseäni olisi väsyttänyt, mutta nyt täytyy vähän aikaa ootella tässä valveilla. täällä taitaa vihdoinkin tapahtua jotakin ... jeeee... eli tunti sitten kävin veskissä, ja paperiin jäi sellaista veren ja limansekaista vuotoa runsaasti, ja kättärillekin soitin, ja taitaapi tarkoittaa synnytyksen alkamista. ei juurikaan nyt suppaa, mutta illalla oli ihan kivasti sellaista kovettumista ja jomottelua. vuodossa oli myös makeahko tuoksu, joten täällä taas talouspaperi housuissa odottelen ja tsekkaan, onko kyseessä lapsivesi. ehkäpä tämä tästä :-))
emmi rv-42+1(ultra) 41+6(kierto)
jännää, toivottavasti nyt jotn tapahtuis!
Emmille nyt stemppiä, että synnytys lähtisi itellää käyntiin!
Eilen illalla tosiaan särki päätä siihen malliin, että olin jo ysin aikaa pedissä kera särkylääkkeiden..Nyt sitten kahdesta eteenpäin pyöriny hyöriny ja valvonu.Tulee meinaan todella pitkät reilu kaksi viikkoa, jos joka yön valvoo.Jonkin verran väsyny kun vauva syntyy.
Ei muakaan kahdesta edellisestä närästäny ku muutaman hassun kerran ja molemmilla oli hiuksia.Mutta tästä nyt sitten senkin edestä.
Mää heitän kohta pyyhkeen kehään ja sanon että olkoot yksiössään, ei oo pakko tulla pois!!Vaikka eipä tässä kiire oo jos ottaa sisaruksistaan mallia.
Tää nyt oli tällänen valivali-huomen.
Miinnu ja Himpula 39+5
Ehkä olet jo matkalla kättärille! Mulle sanottiin ennen kuopuksen syntymää, että eivät välttämättä käynnistä (jos ei siis syytä) ennenkuin jotain 42+2-3, jos kaikki ok eli varmaan sitten ovat ajatelleet sun kohdallasi noin. Mutta on se kyllä rasittavaa, kun aika vain kuluu... Mulla on sellainen tunne jotenkin nyt, että kkäkin täällä vielä elokuun alussa :-) Kuvittelin jotenkin, että jos tämäkin tajuaisi tulla suht ajoissa ulos, kun kuopuskin sitten ymmärsi (vaikkei esikoinen tajunnutkaan), mutta eipä tuo mitään takaa! Minua melkein ärsyttää, kun yritän olla muka järkevä ja ajatella, että tässähän aika sitten kuluu ja kyllä se joskus syntyy. Ja silti on välillä metrin sarvi päässä ja Miinnu(ko se oli?)n lailla itkeä vollotan, kun olen väsynyt yövalvomisista ja turhautumisesta!
Nyt on kyllä ollut poikkeuksellisesti parit kohtuulliset yöt (herännyt kyllä jo jotain klo 5, mutta onneksi voi nukkua päikkärit), joten vähän helpottanut senkin puolesta. Huomenna neuvolaan sitten! Rv:t 38+6, ikäänkuin huomenna syntyi kuopus, tämä tuskin? Tosin ei tuosta kuopuksestakaan merkkejä etukäteen tullut. No, ei parane liikoja toivoa, ettei pety ;-)
Lennille myöskin paljon supistuksia ja aika rajulta kuulosti kohtelusi...
Onpas täällä ollut yökukkujia! Itse olisin voinut liittyä seuraan, risainen yö takana siis täälläkin. Toivottavasti emmi on vauvan hakumatkalla!!!
Ja hui miten rajulta kuullosti lennin sairaalakeikka :o
Cheryll: mulla on myös ollut nenätukossa joitain päiviä, lähinnä alkaa vaivaamaan kun menee makuulleen. Ja niistämällä ei tule sitten mitään. Yskähän mulla on ollut jo 7 viikkoa, helpottanut onneksi tosi paljon parin viime viikon aikana. Lääkäri vaan sanoi, että sitkeetä yskää liikkeellä...
Närästyksestä: esikoista odottaessa närästi vain pari kertaa ja tytöllä oli syntyessään ihan kivasti tukkaa päässä. Sittemmin vauvatukka lähti ja hiukset on edelleen tosi hentoiset. Nyt tässä raskaudessa on närästänyt vähän enemmän.
ON: eilen illalla sain kokea jo KIPEITÄ supistuksia, yhteensä tuli ehkä kymmenkunta ja aivan epäsäännöllisesti. Mutta ehkäpä ne jotain saa aikaan... Nyt aamuyöstä asti alavatsalla ollut sellaista menkkäsärkyä, ei siis pelkkää jomottelua kuten eilen aamulla. Nyt särky kyllä jo vähän hellittänyt... Mutta toivossa on hyvä elää, mua kun ei tässä raskaudessa ole muuten pahemmin jomotellut tai särkenyt! :) Esikoista odottaessa alkoi kyllä just tällä rv:lla veren ja liman sekainen vuoto, jota kesti synnytykseen asti, nyt ei kuitenkaan mitään...
Jaksamista ja supistuksia kaikille meille vielä nyyttiään odottaville heiniksille!!!
Ansqu ja poju rv 39+4 ja tyttö 06/06
puoli tuntia etuajassa uuden viikon. Oli helpompi näin ku päivitin ton listan. Niitten kaa meinaa mennä sekaisin et mikä on se viimisin lista ku niitä muokkaa..
Mua huvitti ku anskur kirjoitti tossa ed. ketjussa et lohdutusta muffinille, no siltä musta tuntuukin. Jättimuffinsilta.
Täällä ei mitää uutta, hikeä pukkaa ja närästystä. Unta en oo ees vielä kokeillu vaiks väsyttääkin.
lennille ja taatelizille tsemiä käynnistykseen. Toivottavasti saatte ne huomenna. Jos ny ees luette enää tätä ennen vauvautumista.
Synnytystä odotellessa IS ja Papunen 39+4