raskaus->keskenmonon vaaraa
testailin kesäkuussa, sain miinusta ja plussaa... testailin siitä sitten aikavälein ja plussaa oli enemmän, kuiteskin välillä näytti etten ole raskaana.
Itse kyllä tunnistin kaikki raskausoireet ja huomasin olotilani olevan ihan samanmoinen kuin ootin muita lapsiani.
No EILEN YÖLLÄ TULI PAINAJAISTA kun heräsin siihen että VERTA LORISI oikeen pikkuhousullinen... (edellisenä iltana oli maha kun jalkapallo ja veren tulo helpotti kipua)
Nyt aamusta tihkuttelee vielä verta.. mietin vaan onko tämä sitä kesken menoa?vai mitä tämä kumma on?
kipua ei sen koommin ole. mietin vain voisinko maanantaina ottaa vasta yhteyttä tuonne terveyskeskukseen nyt pikkasen hankalaa...
asiallisia vastauksia kiitos!
Kommentit (4)
Ollut tästä aamusta lähtie, ihan vähästä kylläkin mutta edellinen keskeytynyt keskenmeno viime maaliskuussa, jossa ei ollut mitään oireita ja senkin sain tietää vasta kuukauden myöhemmin kun menin ekaan ultraan. Vähän nyt pelottaa mutta toivon ja odotan että tämä pieni vuoto menee itekseen ohi, muuten kyllä otan pikaisesti yhteyttä terkkariin tai äitipolille.Olen käsittänytkin että vähäinen vuoto raskauden alussa normaalia??Sinuna kyllä menisin lääkäriin heti että saisi varmuuden. Toivotaan että molemmilla raskaudet jatkuisi.
rv 8+3 (edellinen keskenmeno sattui juuri rv 8+3 :( )
Jos olet plussannut jo KESÄkuussa? Raskaushan olisi jo neljännellä (?) kuulla. Johan ensimmäinen neuvolakäyntikin pitäisi olla takana. JA sydänäänet kuunneltuna? Miten olet jaksanut epätietoisena odottaa kuukausia?
Toivottavasti sinulla on kaikki hyvin. Tuohon edelliseen viestiin lisäisin, ettei ne sydänäänet välttämättä kuulu neuvolan dobblerilla vielä viikoilla 14+, itselläni (kaksi raskautta) ekassa saatiin kuuluviin vasta viikolla 15 ja tästä tokasta ei vielä olla saatu kuulumaan rv 12. Eri asia on, jos on ultra käytössä, mutta dobblerin kuuluvuuteen vaikuttaa niin monet asiat.
Hei Sinulle! Kuulostaa kyllä aika pelottavalta tilanteelta. Silti en usko, että kukaan voi antaa sinulle varmaa vastausta kysymykseesi. Itselläni on kolme keskenmenoa takana, ja kaikki ovat alkaneet pienestä tihuttelusta, joka on melko nopeasti voimistunut kunnon vuodoksi. Sinulla olevat oireet ovat siis ihan erilaisia kuin omani noiden keskenmenojen yhteydessä. olen kuullut monelta odottajaleta, että kuvailemasi kunnon lorahdus verta on tullut. Siltikin heillä tutkimuksissa on kaikki hyvin eikä veren tulon syytä ole kyetty selvittämään tai sitten se on johtunut istukan sijainnista tms.
Varmuuden saat tietysti äippäpolilla tms. Mutta eivät hekään välttämättä kykene tekemään mitään asialle. Oman mielenrauhasi takia neuvoisin menemään mahd. pian lääkäriin. Mutta jos pääset vasta maanantaina, niin en usko että siitäkään on välttämättä haittaa (usein jos keskenmeno alkaa niin sitä ei voida pysäyttää, jos taas ei keskenmenoa niin sittenhän aisa on hyvin!). Olet plussannut kesäkuussa?? Kuinka paljon sinulla on viikkoja? Olen huono matikassa. Jos viikkoja on yli 12, niin soita ainakin heti äippäpolille ja kysy heidän kantaansa!!!
Toivottavasti pääset säikähdyksellä!!!!! Jaksamista, t. Maituliini rv 27+6