Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko kohtuuton? mies ja hänen kännykkänsä...

Vierailija
12.07.2009 |

tuntuu ihan typerältä edes aloittaa selittämään, mutta avioliittomme ongelma on: työpuhelut.

Pidän miestäni hyvänä ihmisenä ja monin tavoin hyvänä aviomiehenä+isänä. Hän on tehnyt perheemme eteen monia uhrauksia, hoitaa lapsia paljon ja on kotona yhtä tehokas kotitöissä kuin minäkin. meillä on paljon kivoja ja romanttisiakin hetkiä... mutta mutta...

hänelle on aina ollut ongelmallista kontrolloida työaikojaan ja kieltäytyä esim ylitöistä... joitain vuosia sitten hän teki "korjausliikkeen" kun lapset syntyivät ja hänkin rupesi tajuamaan, ettei koko ajan voi olla töissä... asiat oli pitkään aika ihanasti. nyt ehkä parin vuoden ajan hän on ruvennut roikkumaan puhelimessa KOKO AJAN. työpuheluita vaan tulvii aamukuudesta yömyöhään. hän ei tunnu tajuavan, että se on jopa pahempaa kuin ylitöissä oleminen!! mies tulee töistä kännykkä korvalla ja lapset odottavat että pääsevät kertomaan päivästään.. noh minullakin olis joskus asiaa mutta olen jo jotenkin niin uupunut. puhelin soi pitkin iltaa, jotkut puhelut kestää tuntikausia, eikä hän peittele niitä mitenkään, ovat ihan työpuheluita... lapset kiskovat lahkeista ja joskus kun mun on ihan pakko sanoa joku asia niin saatan mennä korvanjuuren ja karjaista että "mun on ihan pakko puhua ja kello on jo yhdeksän illalla!!!".. mikä on tosi tylyä ja noloa ja varmaan hänen töissään ajatellaan että olen kamala.. viime keväänä aloin luovuttaa, tuntuu että jotenkin rupesin kuolemaan sisältä, kun hän ei vaan PYSTY, vaikka yrittää ja on jopa terapiassakin käyty asian tiimoilta.. rupesin heti illalla nappaamaan koneen eteeni ja uppoutumaan sinne enkä edes yritä puhua, lähteä lenkille, kauppaan tms..... pelkään sitä kännykkään, että se soi just kun aion sanoa jotain tärkeetä tai just kun aion halata tai suudella, joten uppoudun sit johonkin muuhun, en edes yritä... ja tavallaan loinkin itelleni toisen elämän ja uusien ihmisten verkoston jotka sitten huomioi mua.. no voitte päätellä.. :(

loma oli todella ihana, oltiin taas rakastavaiset, lapset tuntui olevan ihan eri ihmisiä ja kukoistavan... tiedän että se alkaa taas huomenna ja että se mun toinen elämä jolla pidän kivun poissa alkaa taas myös. mies sanoo että rakastaa ja, että kaikki on hyvin ja kysymyshän on herran jestas vaan parista työpuhelusta, pakkohan ne asiat on hoitaa... tunnen itseni kamalaksi, haluaisin antaa hänelle tukea hänen urallaan ja tuntuu, että kaikkien mielestä mä olen kamala narttu kun en ymmärrä, että mies tienaa meidän elantoa... miksi mä kuolen sisältä..?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oletko koskaan soittanut miehellesi siihen työkännykkään kun sulla on ollut asiaa? Soita viereisestä huoneesta ja kerro asiasi. Herättäisikö se miehesi huomaamaan tilantee?

Tämä on hyvä:)

Vierailija
2/9 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa hankkisit omia harrastuksia, ettei tarvitse olla miehen varassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kohtuus se on kaikessa. Kyllähän mieskin voisi tukea sua edes sadasosan verran äitiydessä.

Mulla joskus kilahti pahasti, kun niitä puheluja tuli miehelle aivan jatkuvasti, eikä mies katsonut kelloa, vaan vastasi vaikka yöllä. Joku kerta se iltayöllä vastaaminen (taas kerran) sai mut niin raivoihini, että piilotin miehen puhelimen. Virrat pois ja tungin pakastimeen, ettei varmasti löydä sitä.

Olihan se ukko ihan vihainen, mutta en antanut puhelinta vuorokauteen, ja sai hoidella työnsä muilla keinoin. Hengissä se selvisi siitä päivästä ja oppi myös, että sopimattomaan aikaan ei olekaan ihan pakko vastata.

Mieti mikä on sun keinosi ilmaista asia: puhumalla, kirjeellä, jollain pakastin-kikalla vai muulla. Mutta et ole kohtuuton, jos vaadit, että työpuhelut pysyvät vapaa-aikana kohtuudessa.

Vierailija
4/9 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sulla on uusi rakastaja?

ehkä miehen kanssa puhuminen olisi parempi tapa parantaa parisuhdetta mutta käyhän se niinkin

Vierailija
5/9 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut aika lähelle niin.

mies ei pysty muuttumaan puhumalla, yhdessä on oltu 10v, kaksi kertaa käyty terapiassa tän asian kanssa. hän ei vaan pysty rajoittamaan niitä työpuheluita ja työasioiden tuomista kotiin :(

mietin pystyisikö hän jos muuttaisin pois kotoa? puhuminen... been there, done that..

Vierailija
6/9 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että oletko koskaan soittanut miehellesi siihen työkännykkään kun sulla on ollut asiaa? Soita viereisestä huoneesta ja kerro asiasi. Herättäisikö se miehesi huomaamaan tilantee?

Vierailija
7/9 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin varmaan ootte tehneet ja vaikka monta kertaa. Mutta laita lipaston päälle rahalipas, ja miehen pitää laittaa sinne seteli jokaisesta työpuhelusta kotona. Jos raha motivoisi miestä pohtimaan tilannetta. Ainakin sulle ja lapsille työnnettäis siihen paljon ilonpitorahaa, jos ei muuta hyvää seuraisi.

Vierailija
8/9 |
12.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako hän ylityökorvausta siitä että hän hoitaa työasioita kotona?

Sano miehelle, että menee mieluummin ylitöihin palkalla työpaikalle kuin tekee ylitöitä ilmaiseksi kotona.

Vierailija
9/9 |
13.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai laita puhelin kiinni, sammuta kokonaan!

mitä töitä miehesi tekee, että on pakko olla kokoajan tavoiteltavissa?? ja eihän ihan oikeasti tee sitä ilmaiseksi?? eihän?!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän