Mikä on sopiva paino 160 cm naiselle?
Pari muksuakin on tehty....laihdutustavoitetta mietin. Olisiko 60 kg ensalkuksi hyvä, ja sitten voisi katsoa omasta kropasta miltä näyttää? ei oikeastaan muista itseäni 60-kiloisena.
Kommentit (97)
Se riippuu ihan lihasmassasta ja omasta rakenteesta. 50-60 kg in BMI-laskurin mukaan terveellinen, mutta harva sen verran on varsinkaan lasten saannin jälkeen. Tärkeintä on oma terveys ja hyvinvointi, sekä fyysinen että psyykkinen.
Mä ainaki oon 48 eli about 50 ja mun mielestä 60 kg on sopiva paino jos on lihaksia
Satakiloinen läski huohottaa päällä.
Jos on lihaksia niin 60kg. Se näyttääkin huomattavasti paremmalta kuin 55kg laihaläski.
20kg, mieluummin 15kg. Laiha pitää olla!!! Kyllä se jämpti on niin!!!11;!
Pituudesta metri pois =60 ja tuohon plusmiinus 10
Eli joku 50-70kg on hyvä.
Oma pituus on 160 cm ja painan 76 kiloa. Kuulostaa paljolta ja BMI sanoo myös, että olen ylipainoinen. Vaakaa ei kuitenkaan kannata tuijottaa maaninsesti. Itselle paras mittari on lempi farkut. Jos ne alkavat kiristää niin tietää, että voi kiinnittää hieman enemmän huomiota liikkeeseen ja ruokaan.
Kolme fyysistä työtä sekä lenkkeily, kuntosali, ratsastus ja muut aktiiviset lajit ovat muokanneet kehon mikä tällä hetkellä on. Itse olen todella tyytyväinen ja kroppa tuntuu todella hyvältä. Aina on jotain mistä voisi nipistää, mutta toisaalta naisen kehossa kuuluu olla hieman rasvaa, jotta mm. hormonitoiminta pysyy normaalina.
Vierailija kirjoitti:
161cm paino 67kg nyt kun alkoi taas treenaamaan. Vyötärön ympärys 70cm, vaatteet S kokoa. En ole eläissäni painanut tämän pitusena vain 50kg. 😅 Katse peiliin, ei sinne vaakaan,itsellä auttoi tohon kiloneuroosiin että koko puntari sai lähteä
En tajua, miten vyötäröstä saa noin pienen. 😭 Painan melkein 10 kg vähemmän. Teen fyysisesti raskasta ja monipuolisesti kroppaa kuormittavaa työtä. Mikään lihasryhmä ei pääse laiskottelemaan, eli lihasta löytyy, ja mun vy on 77 cm. Illalla usein 84 cm... 😔 Olen sellainen pönäkkä. Maha paksumpi kuin takapuoli ja rinta, eikä mulla silti ole mitään hirveää makkaramahaa. Navan yläpuolella ja kyljissä vähän rasvaa, alavatsa on kyllä löllö.
Iltapulussa oli joskus 10v sitten naisen ikään sovitetut ihannepainot. Se huomioi ostoporoosiriskin ym. En löytänyt enää sitä, mutta tässä blogissa taitaa olla se sama kuvana: https://luovataito.wordpress.com/2010/08/14/laihdutusta-ja-jojo-liikunt…
Vierailija kirjoitti:
Iltapulussa oli joskus 10v sitten naisen ikään sovitetut ihannepainot. Se huomioi ostoporoosiriskin ym. En löytänyt enää sitä, mutta tässä blogissa taitaa olla se sama kuvana: https://luovataito.wordpress.com/2010/08/14/laihdutusta-ja-jojo-liikunt…
Miksiköhän vanhana on ok painaa 20 kg enemmän kuin nuorempana? Eihän tässä ole logiikkaa. Vanhempana nivelet ovat jo heikommat, liikkuminen kömpelömpää ja sitten vielä ylipainoa rasittamassa kroppaa.
Osteoporoosi on hoikilla iän myötä suurempi riski, eli ennemmin sinne BMI normaalin ylärajalle tai lievä ylipaino
Oon 160/55, ihan okei paino, näytän ulospäin hoikalta mutta on mussa vähän hyllyvää läskiäkin. Lihasta mussa on vain niukasti.