Mikä on sopiva paino 160 cm naiselle?
Pari muksuakin on tehty....laihdutustavoitetta mietin. Olisiko 60 kg ensalkuksi hyvä, ja sitten voisi katsoa omasta kropasta miltä näyttää? ei oikeastaan muista itseäni 60-kiloisena.
Kommentit (97)
Olen pari senttiä lyhyempi eli n. 158 cm, mutta ihannepaino on siinä 53-56 kg. Silloin ei tosiaan ollut yhtään ylimääräistä missään. Terveysongelmat alkoivat kun paino nousi lähemmäs 70 kg. Nyt painan 73 ja läski olen. Tavoite päästä takaisin tuonne ihannepainon tienoille.
Ihmiset ovat eri mallisia, ei kukaan voi määritellä vieraalle ihmiselle sopivaa painoa näkemättä. Minä olen aina painanut paljon enemmän kuin ystäväni, jotka käyttävät samankokoisia vaatteita. Minulla on lihaksia, enkä ole siro. Painoindeksien heikkoutena on juuri se etteivät ne ota huomioon kehon koostumusta. Lihaksikkaat miehet ovat auttamatta ylipainoisia WHO:n käyrillä.
Mulle paras paino on 48-52. Nyt painan 70 kiloa ja käytän 44 koon vaatteita. 60 kg on ihan ok treenatussa vartalossani, mutta mahaa löytyy silloin ihan liikaa.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:01"]
60kg on ihan liikaa, ellet ole joku rambo kropaltasi! Sanoisin, että jos haluat olla hoikka, hyvä paino tuolla pituudella on jotain 47-52kg väliltä.
[/quote]
Onko esim. tää susta rambo? http://www.mybodygallery.com/photos-40082-body-shape.htm#.VaYFnvntkSU
Vanhanaikainen tapa laskea sopiva paino: oma pituus sentteinä miinus 110. Eli 160-110 = 50 kg.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:05"]Vanhanaikainen tapa laskea sopiva paino: oma pituus sentteinä miinus 110. Eli 160-110 = 50 kg.
[/quote]
Aivan, vanhanaikainen tapa. Kaikki ihmiset eivät ole samasta puusta veistettyjä. Miten kaikki voisivat painaa saman verran?
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:03"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:01"]
60kg on ihan liikaa, ellet ole joku rambo kropaltasi! Sanoisin, että jos haluat olla hoikka, hyvä paino tuolla pituudella on jotain 47-52kg väliltä.
[/quote]
Onko esim. tää susta rambo? http://www.mybodygallery.com/photos-40082-body-shape.htm#.VaYFnvntkSU
[/quote]
Tuonnehan voi ilmoittaa mittansa miten vaan. En luotettavana lähteenä pitäisi. Esim. seuraavan llinkin naisella on ihan reilusti ylimääräistä läskiä alakropassa ja samat mitathttp://www.mybodygallery.com/photos-47702-body-shape.htm?StartAt=4#.VaYHcOjjHMI
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:05"]Vanhanaikainen tapa laskea sopiva paino: oma pituus sentteinä miinus 110. Eli 160-110 = 50 kg.
[/quote]
Aivan, vanhanaikainen tapa. Kaikki ihmiset eivät ole samasta puusta veistettyjä. Miten kaikki voisivat painaa saman verran?
[/quote]
Ennen tätä metodia pidettiin yleisesti ihan pätevänä ja toimi useimmilla naisilla. Nykyään kaikki naiset ovat niin...öhöm..."lihaksikkaita", että naisia miellyttävämpi kaava on muuttunut muotoon pituus-100 tai jopa 90.
162 cm normaali painon rajat on 47-64 kg. Pyri painamaan n. 59 niin näytät ihan normaalilta, ja nykyaikana jopa hyvältä kun moni on ylipainoinen. 50 ehdottomasti liian vähän. 55 kg jo aika laiha.
Nämä rajat sain kalorilaskuri-sivulta itseäni varten kun laihdutin.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:13"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:03"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:01"] 60kg on ihan liikaa, ellet ole joku rambo kropaltasi! Sanoisin, että jos haluat olla hoikka, hyvä paino tuolla pituudella on jotain 47-52kg väliltä. [/quote] Onko esim. tää susta rambo? http://www.mybodygallery.com/photos-40082-body-shape.htm#.VaYFnvntkSU [/quote] Tuonnehan voi ilmoittaa mittansa miten vaan. En luotettavana lähteenä pitäisi. Esim. seuraavan llinkin naisella on ihan reilusti ylimääräistä läskiä alakropassa ja samat mitathttp://www.mybodygallery.com/photos-47702-body-shape.htm?StartAt=4#.VaYHcOjjHMI
[/quote]
Huomasitko eri kehotyypit? Toinen päärynä, toinen tiimalasi, totta kai näyttää erilaiselta.
Mulla samat mitat ja kehotyyppi kuin ekalla ja melko samalta näyttää.
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:22"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:13"]
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:03"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 10:01"] 60kg on ihan liikaa, ellet ole joku rambo kropaltasi! Sanoisin, että jos haluat olla hoikka, hyvä paino tuolla pituudella on jotain 47-52kg väliltä. [/quote] Onko esim. tää susta rambo? http://www.mybodygallery.com/photos-40082-body-shape.htm#.VaYFnvntkSU [/quote] Tuonnehan voi ilmoittaa mittansa miten vaan. En luotettavana lähteenä pitäisi. Esim. seuraavan llinkin naisella on ihan reilusti ylimääräistä läskiä alakropassa ja samat mitathttp://www.mybodygallery.com/photos-47702-body-shape.htm?StartAt=4#.VaYHcOjjHMI
[/quote]
Huomasitko eri kehotyypit? Toinen päärynä, toinen tiimalasi, totta kai näyttää erilaiselta.
Mulla samat mitat ja kehotyyppi kuin ekalla ja melko samalta näyttää.
[/quote]
Ja nyt kun katson niin tokan painohan on 64kg, ekan 59kg. "Samat mitat", joopa joo.
Minä olen 164 tai 163 cm, mutta vastaan silti, koska olen aika lähellä kysyttyä pituutta. Olen kroppani mallilta valitettavasti kaikkein rumimmin lihava, eli omenakroppainen. En ole koskaan ollut ylipainoinen, mutta nyt, kun painan 55 kg, olen mielestäni keskivartalolihavan näköinen. Koko viime talvi meni niin pahassa flunssakierteessä, että liikkumiseni laskee suunnilleen kahden käden sormilla. Kroppani plösähti rumasti, ja ensi talvena aion liikkua kuten aiempina vuosinakin, olin kipeä tai en. Joku toinen mittaiseni taas painaa n. 60 kg, eikä näytä lihavalta lainkaan. Tosiaankin on siis kropan mallista kiinni, mikä on sopiva paino.
Ehkä ap voisi selata mybodygallerysta omaa kehotyyppiään ja katsoa, miltä muut sen tyyppiset näyttää missäkin painossa. Voisi antaa jotain osviittaa jos sellaista tarvitsee.
Onko 12 vuotias 160/46 lihava? Ei ainakaan ole menkkoja vielä ollut ja pituutta noussu 13 cm vuodessa ja painoa 9 kg. Kasvupyrähdys käynnissä.
Toi 60 kiloakin on vielä paljon lyhyelle. Itse yritän laihduttaa pari kiloa vaikka olen nyt 47 kiloa ja vähän pitempi kuin sinä.
Kropan malli merkkaa tässä paljon. Itse olen niin siro että jos painan yli 50 kiloa niin näytän "pursuilevalta"
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 09:40"]
n. 50kg. Kyllä 160cm/60kg on lihava
Eli toisin sanoen sulla ei ole mitään hajua asiasta. Mun veikataan painavan 50kg vaikka painan kymmenen kiloa enemmän. t. 160cm
Sama homma, olen 160cm ja suunnilleen 60kg. Kukaan ei ikinä usko että painan niin "paljon" :D En ole siis lihava, en pullea, en mössöinen, en laihaläski. Ihan täysin normaalivartaloinen, jopa hieman hoikan puoleinen.
Joo kyllä 7kg on ihan tarpeeksi tuon pituiselle, kaikki yli 10kg onkin sitten jo kauheita läskejä. Ihan tosi juttu hei.
Painan tällä hetkellä 55 kiloa, ja kevyt vararengas löytyy vyötäröltä. 52 kg on mulle just passeli luku, eli joko treeniä tai kalorien laskemista (parhaassa tapauksessa molempia), jotta pääsis ennen loman loppua taas tuohon normitilaan.
Ja siis 160 cm olen itsekin, rakenteeltani siro enkä mitenkään lihaksikas.