Mikä on sopiva paino 160 cm naiselle?
Pari muksuakin on tehty....laihdutustavoitetta mietin. Olisiko 60 kg ensalkuksi hyvä, ja sitten voisi katsoa omasta kropasta miltä näyttää? ei oikeastaan muista itseäni 60-kiloisena.
Kommentit (97)
Toi 50kg kuullostaa aika hurjalta, menee jo kukkakeppi ja anorektikko osastolle. Mun naisella 160cm jossain 60-65 välissä ja on ihan herkullisen syötävä, sellane just täydellisen sopiva. Vaikka mä itse hoikka olenkin, niin naisissa silti pitää olla naismaista pyöreyttä.
Selasin tuota mybodygallery-sivustoa. Tuntuu, että monet tosiaan ovat alhaisissakin kiloissa vielä pehmeitä. Piti laskea 50kg asti, että alkoi näyttää itseltä. Painan kyllä enemmän. Ja tämä ei ole mitään keulimista vaan havainto siitä, että tiettyyn kilomäärään mahtuu monenlaista kroppaa. Liikunta saa näyttämään tiivimmältä vaikka painaisi enemmänkin.
161cm paino 67kg nyt kun alkoi taas treenaamaan. Vyötärön ympärys 70cm, vaatteet S kokoa. En ole eläissäni painanut tämän pitusena vain 50kg. 😅 Katse peiliin, ei sinne vaakaan,itsellä auttoi tohon kiloneuroosiin että koko puntari sai lähteä
Paljon myös iästä kii: onko 10- vai 110-vuotias, kullanen kehonrakenne, minkäetninen; onko tuhti eskimo vai joku hottentotti
Minulla 55- 58 kg ja olen tiimalasivartaloinen. En yli 60 kg en näytä mitenkään läskiltä, koska se läsä menee oikeisiin paikkoihin. Omenavartalo voi näyttääkin aika pyöreältä jo siinä painossa siis isot tissit ja hoikat jalat, tasapaksu keskivartalo.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu paljon omasta rakenteestasi. Itse olen 160 cm ja painan 47 kg, mutta olen normaalilla tavalla hoikka enkä luuranko. Jollekin toiselle 60 kg saattaa olla normaalipaino ja se on varmaan ihan hyvä tavoite sinullekin ainakin ensialkuun :)
Mä painan tuon 60 kg ja olen 175 cm pitkä enkä yhtään laiha vaan ihan normaali. Painavampana olisin jo tosi iso, kun on leveät hartiat ja voimakkaat jalat.
Mä painan 68 kg, oon lihaksikas ja kurvikas. Tämä on mun vartalo ja tykkään itse. Saattavat tykätä muutkin ja monet tykkäävätkin, mutta sillä ei ole niin väliä, vaikka tietenkin se imartelee että saa kehuja ja huomiota.
Älkääpä käykö ulkopuolelta määrittelemään toisten ihannepainoja ja pituuksia. Terveys ja tyytyväisyys itseensä on tärkeintä. Jokaisen vartalo on hän oma kotinsa, hänen temppelinsä, annetaanpa siis kotirauha jokaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Toi 60 kiloakin on vielä paljon lyhyelle. Itse yritän laihduttaa pari kiloa vaikka olen nyt 47 kiloa ja vähän pitempi kuin sinä.
Kropan malli merkkaa tässä paljon. Itse olen niin siro että jos painan yli 50 kiloa niin näytän "pursuilevalta"
Jep. Olen 175cm ja ennen raskautta painoin 59-61kg välillä.
Tietenkään kaikki ei ole siroja ruumiinrakenteeltaan joten paha sanoa tietämättä miltä ap sen enempää näyttää. Kannattaa mielummin lääkärin kanssa katsoa ruumiinkoostumus ja muut mitat/arvot ennen kuin alkaa pohtimaan mikä olisi se "ihanne"paino
Riippuu siitä, miten suuri rintavarustus on.
Jos on lauta, 48 kg riittää.
En mä muista tiedä mutta mulle (161cm) sopivin paino on 52-55 kg. Tuon muutaman kilon se heittelee, mutta tämä on sellainen hyvänolonpaino jossa on helppo olla pysyvästi ja kroppa tuntuu omalta.
Hoikempana pysyminen on tosi hankalaa ja vaatii tosi tarkkaa kituuttamista ja sitten taas painavampana alkaa olo olla nopeasti hankala eikä peilikuvakaan näytä itseltä.
Kokemusta siis on muistakin painoista, mutta tämä on se hyvä ja sopiva mulle.
Täällä 163cm 55kg omena jonka rasvaprosentti on 17%. Lähempänä 50 kg olisin jo xs-ruikelo. Mulla on luonnostaan lihaksikas kroppa, joka pysyy jo hyötyliikunnalla timminä - olettaen, että syön perusruokaa enkä elä karkilla. Mulle ei koskaan tule kapeaa vyötäröä, kiitos leveiden kylkiluiden ja korkean lantion, mutta vatsalihakset näkyy hyvin. N. 54-55kg on paras paino mulle ja se mihin kroppa luonnostaan pyrkii.