auttaako Finrexin tms. oikeasti?
Kurkku on julmetun kipeä, koko muu perhe ollut jo kauheassa kurkkukivussa ja flunssassa. Nyt litkin täällä Finrexiniä ja mietin vain, että onko sillä oikeasti yhtään mitään virkaa? Lämmin olohan siitä tulee, mutta kai saman asian ajaisi lämmin vesi :D
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti paras flunssa lääke, sanokaa mitä sanotte. Apteekista tarjosivat vastaavaa paracetamol valmistetta, kauhea makea maku. Tätä vain hysteerisesti suositellaan kaikkea paracetamol tuotteita vaikka teho huonompi. Ei kukaan näitä niin paljon vissiin juo, että suolisto menis pilalle.
Voiko nyt olla influenssaa liikkeellä? Koko juhannus petipotilaana kuumehorkassa.
Sun kuumehorkkas johtui vain siitä kuuman nesteen lipittämisestä, ei mistään muusta.
Vierailija kirjoitti:
Vanha ketju, mut miksi kukaan flunssaisena kuumeessa kiskoo lisää lämmintä juotavaa kun pitäisi nimenomaan viilentää itseään?! En tajua enkä ole koskaan Finrexiniä käyttänyt edes. Itselläni menee flunssa sillä ohi että otan yhden Mynthonin ;)
Kuuma juoma helpottaa minulla aamulla kurkkukipua, paremmin kuin pelkkä tabletti. Nyt toista kuppia juon Finrexiniä kun taas alkoi tuntua.
Finrexin on ELÄIMILLE tarkoitettu... ÄLKÄÄ JUOKO
Losokyrpä kirjoitti:
Finrexin on ELÄIMILLE tarkoitettu... ÄLKÄÄ JUOKO
Perustele.
Kuuma vesi ja hunaja. Hunaja on myös ainoa toimiva yskänlääke - tai siis ainakin yhtä toimiva kuin sekä reseptivapaat että reseptilliset yskänlääkkeet. Lääkäritkin sen myöntävät, etteivät yskänlääkkeet paranna yskää vaan vaikuttavat vain yskänreflekseihin aina hetkellisesti. Särkyyn ja kuumeen laskemiseen mieluummin ibuprofeiinia kuin aspiriinia.
Oma peruskomboni flunssaan, jolla olon saa varsin siedettäväksi:
- Finrexin tai vastaava, sis. asetyylisalisyylihappoa joka lievittää kipua ja tulehdusta, sekä kofeiinia joka torjuu nuukahtanutta oloa. Mutta jos on kovia kipuja, jätän Finrexinin väliin koska sen kanssa ei saa ottaa tehokkaampaa kipulääkettä ja otan suoraan ibuprofeenia 400-800 mg ja energiat vaikka energiajuomasta. Useimmiten kuitenkin flunssa ei aiheuta kovia kipuja ja Finrexin käy.
- Otrivin Comp. nenäsumute. Tämä sekä pitää nenän auki että vähentää rään eritystä.
- Jos on lievää pahempaa kurkkukipua, flurbiprofeenia sisältävä kurkkukipulääke esim. Strefen 3-4 h välein
- Yskään paras on luonnonkeino: kupillisessa kuumaa vettä liotetaan kuivattua tai tuoretta timjamia 5 minuuttia. Puristetaan sekaan puolen sitruunan mehu, ruokalusikallinen hunajaa sekoitetaan mukaan. Juodaan hitaasti.
- sairaanhoitaja
FINREXIN NEO juomajauhe on ehdottomasti paras kipu- ja flunssalääke, mitä minä olen koskaan käyttänyt. Ei haittaa, vaikka tuotteessa on asetyylisalisyylihappoa, koska minulle lähes aina minun kiputiloihin tai flunssaoireisiin on riittänyt yksi annospussi ja joskus kaksi annospussia. Näin vatsa ei ole joutunut liiallisen hapon vaikutukselle alttiiksi. On siis aivan loistava lääke minulle! On todella harmittavaa, että lääkkeen tuotanto on vaikeuksissa tällä hetkellä. Sitä ei ole ollut saatavilla kuukausiin apteekeista.
Vierailija kirjoitti:
ja mulla finrexin auttaa lääkkeistä parhaiten menkkakipuihinkin
Hei hyvä vinkki täytyypä kokeilla!
Vanha ketju, mut miksi kukaan flunssaisena kuumeessa kiskoo lisää lämmintä juotavaa kun pitäisi nimenomaan viilentää itseään?! En tajua enkä ole koskaan Finrexiniä käyttänyt edes. Itselläni menee flunssa sillä ohi että otan yhden Mynthonin ;)