Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko oman hevosen ylläpitäminen maksaa kuussa?

11.07.2009 |

Tai vaikka maassa ;-)

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuodessa. omalleni riittä se 3kk pisimmillää.

Vierailija
22/38 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asuta pk-sudulla. Ja ihan kuitin saa kouraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan Lapista pk-seudulle ja pohjanmaalta pohjoiskarjalaan mut tollasta kengittäjää en oo tavannu!

Saanko kysyy et mistä päin tää tyyppi on?

Ja en mä millään pahalla meinaa, jos joku niin luulee, mä vaan todella ihmettelen. :)

Tosin mä en oo asioinu koskaan veroja maksavan kengittäjän kans ja mieheni tavattuani tietty se on laittanu mun pollet et ei oo enää tarvinnu niitä kengittäjiä metsästää.

Halvin kuka mulle on kengittäny oli opiskelijapoika joka toi ite naulat ja mä hommasin kengät ja se otti pimeenä 20e.

Vierailija
24/38 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan Lapista pk-seudulle ja pohjanmaalta pohjoiskarjalaan mut tollasta kengittäjää en oo tavannu!

Tosin mä en oo asioinu koskaan veroja maksavan kengittäjän kans ja mieheni tavattuani tietty se on laittanu mun pollet et ei oo enää tarvinnu niitä kengittäjiä metsästää.

Halvin kuka mulle on kengittäny oli opiskelijapoika joka toi ite naulat ja mä hommasin kengät ja se otti pimeenä 20e.

Pimeää palkanmaksua, verojen ja muiden maksujen kiertoa?!

Vierailija
25/38 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mulle kuulu jos joku ei maksa verojaan, yrittäjiä ne on, ei mun palkollisia. :D Saa ne mun puolesta ilmottaa tai olla ilmottamatta verottajalle tulonsa. :D

Ja en mä nyt koe kovin julkiseksi tätä palstaa, kun en niiden kengittäjien nimiä tänne ole laittanut kuitenkaan, enkä tietenkään laita, nehän on mun kavereita. :)

Vierailija
26/38 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa ihmettelin, että kärpäsen kakka Atlantissa se kengityksen hinta hevosen kokonaishoidossa...

Vierailija
27/38 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mulle kuulu jos joku ei maksa verojaan, yrittäjiä ne on, ei mun palkollisia. :D Saa ne mun puolesta ilmottaa tai olla ilmottamatta verottajalle tulonsa. :D

Ja en mä nyt koe kovin julkiseksi tätä palstaa, kun en niiden kengittäjien nimiä tänne ole laittanut kuitenkaan, enkä tietenkään laita, nehän on mun kavereita. :)

Ihan samalla tavalla kuin kellekään ei kuulu mikään muukaan yhteiskunnallinen asia, joka on kaikkien pussista pois..

Vierailija
28/38 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mulle kuulu jos joku ei maksa verojaan, yrittäjiä ne on, ei mun palkollisia. :D Saa ne mun puolesta ilmottaa tai olla ilmottamatta verottajalle tulonsa. :D Ja en mä nyt koe kovin julkiseksi tätä palstaa, kun en niiden kengittäjien nimiä tänne ole laittanut kuitenkaan, enkä tietenkään laita, nehän on mun kavereita. :)

Ihan samalla tavalla kuin kellekään ei kuulu mikään muukaan yhteiskunnallinen asia, joka on kaikkien pussista pois..

mut hevoshommat nyt on tätä, ei vaan kengitys, enkä mä oo sitä päättäny. :)

Ja sori jos tää nyt osaltaan mun takia meni offtopic, kengitysjutut nyt sattuu oleen lähellä sydäntä kun sieltä se leipä meidän pöytään tulee.:)

Vierailija
29/38 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut hevoshommat nyt on tätä, ei vaan kengitys, enkä mä oo sitä päättäny. :)

Ja sori jos tää nyt osaltaan mun takia meni offtopic, kengitysjutut nyt sattuu oleen lähellä sydäntä kun sieltä se leipä meidän pöytään tulee.:)

pyytäkö sen kuitin vai ei. Kaikista palveluistakin on asiakkaalle lain mukaan annettava kuitti asiakkaan sitä pyytäessä.

Vierailija
30/38 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mulle kuulu jos joku ei maksa verojaan, yrittäjiä ne on, ei mun palkollisia. :D Saa ne mun puolesta ilmottaa tai olla ilmottamatta verottajalle tulonsa. :D Ja en mä nyt koe kovin julkiseksi tätä palstaa, kun en niiden kengittäjien nimiä tänne ole laittanut kuitenkaan, enkä tietenkään laita, nehän on mun kavereita. :)

mut hevoshommat nyt on tätä, ei vaan kengitys, enkä mä oo sitä päättäny. :) Ja sori jos tää nyt osaltaan mun takia meni offtopic, kengitysjutut nyt sattuu oleen lähellä sydäntä kun sieltä se leipä meidän pöytään tulee.:)

Vierailija
31/38 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

josta maksaa verot. Joskus sit saattaa kavereita käydä autteleen...

Tuli muuten mieleen tuosta yhdestä jutusta kun sanoi kengitysväliksi 6kk niin siis jos sillä hevosella ei oo kenkiä jalassa niin tietysti kaviot kuluu ja on ihan mahdollista ettei kengittäjää tarvi kun 2krt vuodessa. Mut jos on kengät niin sitten se ei oo mahdollista, kavio kun ei kulu silloin ollenkaan mut kenkä kuluu ja väistämättä tippuu jossain vaiheessa.

Ku jos sanot et kengitetään 2krt vuodessa niin mun korvaan hevosella on tällöin kengät jalassa, mut ajattelin et sä voit kutsuu myös pelkkää vuolua kengittämiseksi ja jos tästä syntyi pieni väärinkäsitys?

Vierailija
32/38 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Kengitys pitää tehdä 8 - 10 viikon välein. Eli kuusi kertaa vuodessa. Kengitys maksaa pääkaupunkiseudella 100 - 140 eur kerta. Halvimmissa talleissa karsinahinta on 350 - 450 eur kuukaudessa. Siihen lisäksi pitää itse ostaa väkirehut. Joissakin paikoissa kaura ja kivennäiset kuuluvat hintaan. Hevonen tarvitsee kaksin kappalein sadeloimet, sisäloimet ja paksut toppaloimet. Jos siis ei halua, että hevosen lihaksisto menee jumiin kylmän takia.

Näin, kun minulla on oma talli, hinnaksi tulee noin 200 eur kuukaudessa. Siinä on heinät, kuivikkeet, tarvikkeet (aina jotain joutuu uusimaan), väkirehut, kengitykset, raspaukset (1 - 2 kertaa vuodessa) ja rokotukset. Eli ihan perusasiat.

Vierailija
33/38 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä arvio hankintaa harkitsevalle on että hevonen maksaa joka vuosi enemmän kuin ostohintansa.

Halvan kanssa saa menot loppumaan makkaratehtaalla, kallis tulee kalliiksi jos ongelmia ilmenee.

"Maalla" on jopa 80% halvempaa kuin stadissa.

Vierailija
34/38 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravureita on meillä ja aika paljon vaihtelee hinta eri talleille.

Varsat on maalla ja siellä edullista. Jos menestyneellä ammattitreenarilla,niin hinta pitkälle yli 1000 euroa+ kengitys,kuljetusmatkat,eläinlääkärikulut,varusteet yms.

Vierailija
35/38 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri laskeskeli, että normi ratsastus kaakkin ylläpito maksaa n. 1000€/kk. Harrastukset maksaa aina. Ja jos se harrastus ei vie kaikkia rahojasi, et harrasta sitä kunnolla.

Vierailija
36/38 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heppatyttö:) kirjoitti:

Hei,

Kengitys pitää tehdä 8 - 10 viikon välein. Eli kuusi kertaa vuodessa. Kengitys maksaa pääkaupunkiseudella 100 - 140 eur kerta. Halvimmissa talleissa karsinahinta on 350 - 450 eur kuukaudessa. Siihen lisäksi pitää itse ostaa väkirehut. Joissakin paikoissa kaura ja kivennäiset kuuluvat hintaan. Hevonen tarvitsee kaksin kappalein sadeloimet, sisäloimet ja paksut toppaloimet. Jos siis ei halua, että hevosen lihaksisto menee jumiin kylmän takia.

Näin, kun minulla on oma talli, hinnaksi tulee noin 200 eur kuukaudessa. Siinä on heinät, kuivikkeet, tarvikkeet (aina jotain joutuu uusimaan), väkirehut, kengitykset, raspaukset (1 - 2 kertaa vuodessa) ja rokotukset. Eli ihan perusasiat.

Höoö höpö. No, ehkä kokemus opettaa sua vielä.

Vierailija
37/38 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveri laskeskeli, että normi ratsastus kaakkin ylläpito maksaa n. 1000€/kk. Harrastukset maksaa aina. Ja jos se harrastus ei vie kaikkia rahojasi, et harrasta sitä kunnolla.

Eikä maksa. Mulla kaks hevosta omassa tallissa, n. 400e kuussa.

Vierailija
38/38 |
27.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä maksa. Mulla kaks hevosta omassa tallissa, n. 400e kuussa.

Niin, sulla on kaksi hevosta omassa tallissa, mutta jos on pk-seudulla täyshoitotallilla ja laskee tallivuokran hinnan lisäksi myös kaikki muut kulut, niin kyllä se tonni on ihan realistinen arvio, tai jopa alakanttiin. Käsittääkseni Rusalla tallivuokra on lähemmäs 900 e, joten kun ynnää siihen kaiken muun päälle, niin huomattavasti yli tonnin menee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi