Kauanko pystyt kävelemään ilman normaalivauhtia, ilman että jalkojasi alkaa särkemään?
Kerro myös ikäsi ja mitä liikuntaa muuten harrastat.
Kommentit (28)
Varmaan 20 kilometriä. Olen kävellyt keskimäärin vähän yli 20.000 askelta päivässä jo viimeiset 15 vuotta, kun olen asiaa mitannut.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan 20 kilometriä. Olen kävellyt keskimäärin vähän yli 20.000 askelta päivässä jo viimeiset 15 vuotta, kun olen asiaa mitannut. Ai niin, unohtui sanoa, että olen 53-vuotias, enkä harrasta muuta liikuntaa kuin tuota kävelyä.
Mitä kysymyksesi tarkoittaa? Ilman normaalivauhtia, siis madellen vai mitä?
En yhtään, koska olen ylittänyt sen kultaisen rajapyykin jonka jälkeen kehossa on aina jotain särkyjä ja kolotuksia.
Juhannuksena kiersin 23 kilometrin päiväpatikan ja tuolloin ei ilmestynyt uusia särkyjä. Seuraavana päivänä jalat kyllä tuntuivat väsyneiltä.
N37, entinen kestävyysjuoksun harrastaja, nykyinen polvivammainen kävelijä.
Ei ole 16 kilsaa pidempää tullut kokeiltua. Jalat tulivat kipeiksi vasta lenkin jälkeen.
Juoksu / hölkkälenkillä eka kilometri pahin ja sitten helpottaa. Olen huomannut ettei pidä aloittaa liian kovalla tahdilla
M32
Riippuu päivästä. Alle minuutista jopa puoleen tuntiin. Muuta liikuntaa en ole harrastanut enää vuosiin. Nuorempana lenkkeilyä ja punttisalia, raksatyön ohessa.
M54
En tiedä kuinka pitkään pystyisin mutta mun normilenkki kestää sen 1 1/2 tuntia. En viitsi kodin ohi sen jälkeen jatkaa. Olen 55v. Näin helteellä olen kokonaisvaltaisesti naatti sen jälkeen jonkun aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Matelu ei mielestäni ole normaalitahti. Tarkoitin siis sellaista keskivauhtia millä yleensä kävellään. Kysyin siis siksi, kun itselläni alkaa tulemaan jo tunnin kävelyn jälkeen todella kipeäksi jalat vaikka joka päivä kävelenkin ja olen normaalipainoinen.
T. AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matelu ei mielestäni ole normaalitahti. Tarkoitin siis sellaista keskivauhtia millä yleensä kävellään. Kysyin siis siksi, kun itselläni alkaa tulemaan jo tunnin kävelyn jälkeen todella kipeäksi jalat vaikka joka päivä kävelenkin ja olen normaalipainoinen.
T. AP
Millaiset kengät sinulla on?
Minä kävelen 6 km/h vauhtia. Pystyisin minä 15-20 km kävelee.
Turistina esim pariisissa käveltiin ns. aamusta iltaan 5 päivää.
Keski-ikäinen ylipainoinen, liikuntaa harrastamaton eukko olen.
Sohvalta jääkaapille. Takaisin tullessa särkee ja hengästyttää jo kovasti.
15 km on semmoinen maksimilenkki jonka voin vetää rentoa normaalitahtia ja ilman jalkojenlepuuttelutaukoja, menee semmoinen 3 tuntia. Siinä rajalla ei jalkoihin vielä satu mutta alkaa turvottaa. 30v nainen. En harrasta oikeastaan muuta liikuntaa kuin just kävelyä, ja yleiskunto mihinkään sitä raskaampaan on tosi huono, esimerkiksi hölkkäämistä en jaksa kuin pienen pätkän.
Semmonen 7 km menee vielä, mutta sen jälkeen alkaa ylipaino tuntua jaloissa.
N58.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. AP
Eli kirjoitusvirhe?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. AP
Itse olen 6-kymppinen, enkä harrasta lainkaan kuntoilua, mutta kyllähän nyt ainakin tunnin pystyy kävelemään rivakkaa vauhtia, ilman että tulee mitään jalkakipua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. AP
Millaiset kengät sinulla on?
Olen kokeillut vaikka minkälaisia kenkiä. Kaikissa särkee ja särkee siis sekä jalkateriä, mutta myös sääriä ja polvia. Harrastan myös joogaa, joten siinä kyllä tulee jonkinmoista lihashuoltoa. Kaikki tuota raskaampi liikunta tekee mulle jalat myös aivan älyttömän kipeäksi.
Vierailija kirjoitti:
Turistina esim pariisissa käveltiin ns. aamusta iltaan 5 päivää.
Keski-ikäinen ylipainoinen, liikuntaa harrastamaton eukko olen.
Eli tuliko jalat kipeiksi vai ei, ja jos niin missä vaiheessa?
Asfaltilla ei juuri mitään, pehmoisilla metsäpoluilla kymmeniä kilometrejä.
Kyllä minä 15 km pystyn kävelee helposti ja olen pian 49 v mies.