Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko mielestänne kamala äiti kun pistin 4v ja 5v lapseni viikoksi leirille?

Vierailija
10.07.2009 |

Yöleiri kyseessä, noin 50 km meiltä.

Tarvitsin todella hengähdystaukoa! En ole itse lomalla vaan töissä olen viikot ahertanut ja iltaisin ottanut aikaa itselleni. Leiri kestää maanantai-iltaan ja nyt viikonloppunakin siis aikaa itselleni! Loma minulla alkaa ensi viikon jälkeen, sitä kestää kuukauden ja sen vietän yhdessä lasteni kanssa.

Olen todella negatiivista palautetta saanut kuulla tästä kun lapseni leirille "hylkäsin". Lapsilla kuitenkin kaikesta päätellen on ollut siellä tähän astikin kivaa! Yöleiri siis kyseessä, ovat siellä putkeen viikon. Tämä leiriryhmä, jossa lapseni ovat, on 4-6-vuotiaille tarkoitettu.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän muuten reipas vajaa 5.v ei ikinä jäisi viikoksi vieraiden ihmisten pariin, siis ei ikinä. Nyt olisi tarve laittaa hänet sekä vajaa 3.v veljensä viikoksi joko isovanhemmille (asuvat suht kaukana, eivät tapaa kuin muutamaan kuukauden välein, ja aina silloinkin me vanhemmat mukana), tai sitten vieraalle perhepäivähoitajalle mun työpäivien yli. Siitä jo hirvä tappelu, 5.v ei haluaisin millään mennä kumpaankaan. En voi siis ymmärtää, että kukaan 4.v ja 5.v suostuu iloisena jäämään VIIKOKSI vieraiden ihmisten pariin.

Vierailija
22/33 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieraiden ihmisten kanssa, kuulostaa ihan provolle, jos ei ole sellainen, niin kyllä olet huono äiti, mielestäni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on iso ikävä äitiä siellä.

varsinkin iltaisin itketään,kun haluaisi äidin luo,eikä pääse.

niin paljon surullisia lapsia olen leiriohjaajana hoitanut,ja ikää heillä on kuitenkin ollut jo n. 7v.

pakko sitten "valehdella" vanhemmille,että "hyvin meni,hieman ikävä,mutta hyvin meni".

TODELLA ihmettelen,että laitoit noin pienet!!!

häpeä.

hoida jotenkin toisin oma jaksamisesi,kuin laittamalla VIIKOKSI!!!! noin pienet pois kotoa.

Vierailija
24/33 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet järkevä, kun osaat ottaa omankin jaksamisesi huomioon. Ja lapsille tekee hyvää oppia olemaan muuallakin kuin äidin hyysättävänä. Kun ovat vielä kahdestaan, niin saavat kuitenkin tukea toisistaan. Itsekin toivoisin että saisin laitetuksi 4-vuotiaani jonnekin. No, nyt hoidatan hänet isommilla sisaruksilla (10 ja 14), mutta nämä eivät ole kamalan innoissaan kesäloman kulumisesta siihen...

Vierailija
25/33 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en itse laittaisi noin pieniä edes mummolaan viikoksi, jos ei olisi pakkotilanne. Olen aika tiukkis tässä asiassa, tiedän. Mutta öitä per ikävuosi -sääntö on toiminut meillä. Luulen, että itku ja ikävä tulisi meidän viisivuotiaalla, jos joutuisi olemaan vieraiden kanssa useamman päivän putkeen.

Vierailija
26/33 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurinosa äideistä ei laittaisi 4- ja 5-vuotiaita viikoksi leirille. Voihan sitä hankkia tukiperheen tms. mutta silloinkin lasten pitää tuntea henkilöt, joiden hoiviin annetaan yökylään. Ja miksei se viikonloppu riitä, äidin omaan aikaan?

Vierailija
27/33 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa muutama lapsen kehityspsykogiaa käsittelevä kirja.

Vierailija
28/33 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä siinä ei ole mitään paheksuttavaa laittaa lapset yöleirille, varsinkin kun ovat siellä kaksistaan.

pahempi olisi jos palaisit loppuun ja se vasta vaikuttaakin lapsiin! huonontuulinen huutava äiti ei ole kenellekään hyväksi. ja onhan se lapsillesikin "lomaa" jos kerta viihtyvät, muuta kuin samaa arkea kotona.

ja se että opetat lapsille pienestä pitäen että äiti ei ole KOKO AJAN paapomassa, niin on tulevaisuudenkin kannalta hyvä asia. Tuon ikäisille lapsille voi jo JOTAIN opettaakin. Mielestäni ei ole mitään pahaa jos lapsille opetetaan olemaan itsenäisiä jo varhain, pärjääväthän elämässä paremmin! nykyajan nuoret on sellasta pullamössökansaa että huh huh! äiti äiti äiti... välillä tuntuu että se on itse ÄIDILLE kovempi paikka antaa lapsen itsenäistyä kuin ite lapselle. Äiti joutuu tajuumaan sen et, hei, lapsi ei olekaan enään riippuvainen äitistä(vanhemmassa iässä siis)..mitä äiti sitten tekee? äidin helmoissa roikkuminen liian pitkään ei ole hyväksi kenellekään. äiti ei voi aina olla "suojelemassa lastaan tältä pahalta maailmalta" yms.

AP RENTOUDU ja LEPÄÄ! olet varmasti ansainnut sen! lapsesi ovat varmasti ammattilaisten hoidossa (eivät muuten järjestäisi tällaisia leirejä) ja saavat sieltä uusia kavereita!

Saatte sitten viettää YHDESSÄ rentoa lomaa kun palaavat!

Vierailija
29/33 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viittinyt edes kovin montaa lukea. Jos lapset viihtyy niin mikä tässä on ongelma. Jos tollanen leiri on järjestetty niin kyllä siihen täytyy voida luottaa että siellä myös lapsista huolehditaan.

Toivottavasti pystyt nauttimaanolostasi ja omasta ajastasi:)

Vierailija
30/33 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko sitten "valehdella" vanhemmille,että "hyvin meni,hieman ikävä,mutta hyvin meni".

Mistä ne vanhemmat sitten tietää miten on oikeesti mennyt jos ohjaaja vaalehtelee!!!

Vierailija
31/33 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli ihan kamalaa. Sitä ennen olin ollut jonkun kerran yökylässä, mutta aina tulin ekan yön jälkeen kotiin, vaikka pidemmästä ajasta olisi ollut sopimus. Voin vain kuvitella, miltä tuntuu 4 ja 5 -vuotiaista...

Vierailija
32/33 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luepa muutama lapsen kehityspsykogiaa käsittelevä kirja.

en tiennytkään että jotkut kasvattaa lapsensa kirjojen mukaan!

missä maalaisjärki?! jokainen lapsi on erilainen, jokainen perhe on erilainen!

mun oma äiti on varmaan ollut tosi huono äiti, kun antoi meidän (4 lasta) itsenäistyä ja kasvaa aikuisiksi ilman kirjan oppeja. ollaan oltu milloin missäkin leireillä ja sen sanon että mikään ei olisi ollut hienompaa!

ollaan kaikki menestytty elämässä loistavasti, vaikka äiti ja isi onkin välillä "hylännyt" meidät hoitoon...sanoisin kyllä että siitä on ollut enemmänkin hyötyä kuin haittaa.

Mutta niinkuin sanoin kaikki lapset on erilaisia ehkä me ollaan sitten joku poikkeus.

ja vaikuttaahan sekin jos äiti on alusta alkaen ollut hyvin ylisuojelevainen ja sitten yhtäkkiä 10 vuotiaana pikku kullannupun pitäisi lähteä luokkaretkelle ja ei pärjääkään kun äiti ei ole paikalla!(näitäkin tapauksia kuulluut ja nähnyt) sitten PAKOTETAAN se kullannuppu olemaan siellä luokkaretkellä, mitenköhän se vaikuttaa lapseen? tai sitten ei PAKOTETA ja se kullannuppu jää kotiin äitin kanssa kun kaverit on luokkaretkellä...mitenköhän sitten tulevaisuudessa?millainen aikuinen tästä kullannupusta kasvaa?

en nyt tarkoita että noin pieniä kuin 4v ja 5v väkipakolla pidetään leirillä, vaan sitä että "totutellaan ajatukseen" ja jos lapset sopeutuu niin mikäs siinä?

maalaisjärkeä voi käyttää...välillä sillä äitillä on kovempi ikävä lapsiaan kuin lapsilla äitiään..

Vierailija
33/33 |
11.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valehtelit vanhemmille? Itse leirien vetäjänä kuulosti tosi ammattitaidottomalta. Jos tulee kova koti-ikävä soitetaan kotiin ja pyydetään vanhempia hakemaan lapsi pois. Joskus koti-ikävää auttaa pelkästään se, että lapselle sekä leirinohjaaja ja vanhempi sanoo, että lapsi pääsee kotiin, jos on tarve. Sitten lapsi turvallisin mielin vanhempansa kanssa päättää, että haluaakin jäädä leirille.

Ap:lle: Viikko tuntuu pitkähköltä tuon ikäisille.Muutaman kerran olen ottanut leireilleni mukaan sisaruksen, joka on ollut nuorempi kuin 7-vuotias. Mutta nämäkin samoin ehdoin kuin muut, että jos suuri koti-ikävä vanhempien on haettava pois. Näillä ehdoin, en ymmärrä, miten olisit huono äiti. Itse varmasti tunnet lapsesi parhaiten. Voithan soittaa leirinvetäjille viikon aikana ja kysyä miten menee, jos tuo esim. 28:n kommentti laittaa Sinut epäilemään leirihenkilöstön taitoa.

Muuten, olisin minäkin kiinnostunut tietämään, missä tällaisia leirejä järjestetään näin nuorille; oma vilivilperi alkaisi kohta olla leiri-iässä ja itse olen nykyään jo ihan muussa työssä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kuusi