Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Mistä mä tiedän mikä mun rasvanpolttosykkeeni/juoksusykkeeni on?????

Vierailija
10.07.2009 |

Olen 166 cm pitkä ja 40 vuotias.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä omista edes sykemittaria. Juoksepa niin hiljaista vauhtia kuin pystyt vaikkapa 40 minsaa, niin luulen, että rasvat palaa taatusti.

Vierailija
2/11 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

laskennallinen maksimisykkeesi on 220-ikä eli 40

niin se olisi 180.

Jos haluat kehittää peruskestävyyttäsi eli sellaista kestävyyttä, joka on tavallaan kaiken perusta, kivijalka. Tämä olisi silloin varmaan myös se alue, jolla sinun kannattaa aloittaa. Peruskestävyyttä kehitetään matalalla sykkeella Se lasketaan maksimisykkeestäsi 180 ja siitä n. 60-70% eli 108-126.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitääkö mun sykkeen olla koko ajan 180? Vai mikä on se syke jolla juoksen "järkevästi" pitmpiä matkoja?

ap

Vierailija
4/11 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietoa. Tuolla sykkeellä et kauaa juokse ;) Itse olen 34v ja omassa polar kellossani mun tulee juosta n. 139-149 sykkeen väliä ja saa mennä tosi hiljaa, muutoin syke nousee liian korkeaksi. Hankipa vaikka sellainen perusPolarin kello niin pääset alkuun. Maksaa n. 79e!

Vierailija
5/11 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google

Vierailija
6/11 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen harkinnut sykemittarin hankkimista.

Vierailija
7/11 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten polar tietää mun sykkeen????

ap

Vierailija
8/11 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

on se mihin saat sykkeesi nousemaan kun juokset niin kovaa kuin ikinä pääset. ethän sinä kai täysillä jaksa vitosta juosta? Sinun pitää siis juosta käytännössä niin hiljaa, että pysyisit puhumaan.

Sykemittareissa on ohjelmia, jotka laskevat harjoittelusykkeen iän ja kunnon mukaan.

Vierailija
9/11 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. 5

Vierailija
10/11 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä, miten se sen laskee. Tiedän vain, että rinnan alle laitetaan anturi ja kello kädessä tulkitsee lukemat.

Minäkin olen 40 v ja juoksen vain sykemittarin avustuksella. lenkillä syke on paljon korkeampi kuin jumppatunnilla.

miten polar tietää mun sykkeen???? ap

Vierailija
11/11 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siihen sykemittariin syötetään ikä, pituus, paino ym. tiedot, siitä se laskee sykkeen.

Mutta kestävyyttä kun harjoitellaan, kannattaa juosta mahdollisimman matalalla sykkeellä pitkää matkaa. Mulla esim. sykerajat n. 116-170 muistaakseni eli kun käyn lenkillä syke pysyy noiden lukeimien välillä. Jos juoksen syke on korkeampi ja palautumisaika pidempi jos teen kävelylenkin syke pysyy lähellä 120. Ja mielellään sellasia vähintään puolentoista tunnin lenkkejä, että niistä jotain hyötyä on. Siis jos ihan kestävyyttä harjoitat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan