Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten ihmiset ovat jouluna niin tyhmiä että maksavat valmiiksi graavatusta irtomyyntilohesta 37 euroa / kilo?

Vierailija
19.12.2024 |

Ja mädistä vieläkin enemmän.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oletat että he ovat tyhmiä? Eikö todennäköisin selitys olisi, että he haluavat ostaa niitä? Ostaa ihmiset viiden tuhannen euron käsilaukkuja ja sadan tonnin autojakin, mutta tyhmää on ostaa graavilohta?

Vierailija
2/20 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän mielelläni vähän enemmän rahaa siihen että ostan jotain juttuja valmiina, kun näin saan myös viettää aikaa muualla kuin keittiössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en tarvitse sitä kiloa vaan pieni paketti riittää. Valmis tuote pienessä paketissa on minun tarpeeseeni sopiva.

Vierailija
4/20 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että olet vähävarainen tai se ettet ole kulinaristi ei tee muista tyhmiä, vaikkeivät he olisi kuten sinä.

Vierailija
5/20 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP sitten varmaan ostaa elävän sian, kun kilohinta on pienempi kuin kinkulla?

Vierailija
6/20 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse viitsi välillä nähdä valmisteluun liittyvää ylimääräistä vaivaa, jos vaikka haluan 100 g graavilohta.

Vierailija
7/20 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne piirtää kenellä on liitua.

Kunnon kotimainen villilohi on niin paljon parempaa kuin norjalainen kasvatettu markettilohi. Ja kalamestari hoitaa graavauksen ammattitaidolla.

Vierailija
8/20 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse käytän mielelläni vähän enemmän rahaa siihen että ostan jotain juttuja valmiina, kun näin saan myös viettää aikaa muualla kuin keittiössä.

Kauanko menee aikaa lohen graavaukseen? 5 minuuttia.

Vierailija
9/20 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

- ei ole aikaa

- ei ole kiinnostusta

- ei ole pulaa rahasta

Simppeliä, eikös

Vierailija
10/20 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilohinta tuplaantuu kun kauppias ripottelee lohifileen päälle suolaa ja tupsun tilliä.

Ei se ole tyhmä joka pyytää...

Vierailija
11/20 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjetöntä, kerrassaan järjetöntä.

Ei niin kovin kauan aikaa sitten sai uunivuoallisen lohifilettä hintaan 15e.

Vierailija
12/20 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä graavaan itse, ostan lohifileen josta osan graavaan ja loput pakkaseen seuraavaa ruokalajia varten.

Vierailija
13/20 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP sitten varmaan ostaa elävän sian, kun kilohinta on pienempi kuin kinkulla?

Kuka hullu ostaa valmista makkaraa kun halvalla saa tuoreita suolia ja lihanriekaleita!

Vierailija
14/20 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät he pelkästään jouluna ole tyhmiä vaan ympäri vuoden.

Vierailija
15/20 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokonainen lohi maksaa 10 euroa. Minä graavaan itse. Menen viikonloppuna siikaa onkimaan ja teen myös graavi siikaa

Vierailija
16/20 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi nähdä kaikki se vaiva, jos on rahaa maksaa ja valmiin makukin kelpaa? Tykkään graavata itse ja muutenkin tehdä kaiken oman maun mukaan mitä ruokiin tulee, mutta olen valmis maksamaan muista asioista, jotta pääsen vähemmällä. En esimerkiksi enää mene ruokaostoksille itse, jos en sitten tarvitse vaikkapa jotain tuoretta palvelutiskiltä, aika jonka säästän on minulle arvokkaampaa kuin raha, jonka maksan siitä että joku tekee sen puolestani. Jos olisin parempituloinen, ulkoistaisin myös siivouksen enkä pitäisi itseäni tyhmänä, vaikka itse siivoaminen on ilmaista.

Vierailija
17/20 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- ei ole aikaa

- ei ole kiinnostusta

- ei ole pulaa rahasta

Simppeliä, eikös

Lohen grraavaamiseen menee aktiivista työaikaa 5 min. Kyllä on ihminen luonut itselleen kiireen jos ei tuon vertaa ole aikaa.

Vierailija
18/20 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne piirtää kenellä on liitua.

Kunnon kotimainen villilohi on niin paljon parempaa kuin norjalainen kasvatettu markettilohi. Ja kalamestari hoitaa graavauksen ammattitaidolla.

Niin missä? On siis tämä kalamestari? 

Kysyy autoton rouva, pyörätuolissa, Tampereelta. Plus en osaa graavata siihen saan kyllä jatkossa apuja! Vaan missä on ihme kalamestari?! 

Täällä on olemassa joku fb-ryhmä, mutta juuri nyt en saanut avustajan kanssa aikatauluja sopimaan. Eikä siellä ennen ole ollut kalaa... Sen sijaan kiinnostaa mm. hirvenpaisti. Yleensä ulkona laiduntanen eläimen liha. Eettisistäkin syistä! 

Re lohi: Ostin kiitos graavattua valmiina, ja laitoin pikkupaketit heti pakkaseen. Otan sieltä jääkaappiin sulamaan... Kun joulu on, kun joulu on.... 🤶🎅🎄

Vierailija
19/20 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauanko menee aikaa lohen graavaukseen? 5 minuuttia.

En osaa! 

Ei ole välineitä! 

- Kai siihen hommaan veitsi tarvitaan, ihan muu kuin ns. emännän veitsi? Siis semmoinen tavallinen, jolla kasviksia ja lihaa kuutioidaan. 

Mutta pääasia, että olet itse graavaamastasi lohesta iloinen! Joulumieli, Joulumieli, vai mitä! 🎄🎅

Vierailija
20/20 |
19.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saa noin edullisesti? Meidän supermarketista eilen oli 52 euroa kilo ja hyvää oli.  Ostan ja maksan ihan mielelläni melkein mitä vain niistä muutamasta siivusta, mitä tarvitsen.  Jos on isommat juhlat tiedossa voidaan kyllä graavata itsekin, mutta muutaman siivun takia en jaksa nähdä vaivaa.