Miten ihmiset ovat jouluna niin tyhmiä että maksavat valmiiksi graavatusta irtomyyntilohesta 37 euroa / kilo?
Kommentit (20)
Itse käytän mielelläni vähän enemmän rahaa siihen että ostan jotain juttuja valmiina, kun näin saan myös viettää aikaa muualla kuin keittiössä.
Koska en tarvitse sitä kiloa vaan pieni paketti riittää. Valmis tuote pienessä paketissa on minun tarpeeseeni sopiva.
Se että olet vähävarainen tai se ettet ole kulinaristi ei tee muista tyhmiä, vaikkeivät he olisi kuten sinä.
AP sitten varmaan ostaa elävän sian, kun kilohinta on pienempi kuin kinkulla?
En itse viitsi välillä nähdä valmisteluun liittyvää ylimääräistä vaivaa, jos vaikka haluan 100 g graavilohta.
Ne piirtää kenellä on liitua.
Kunnon kotimainen villilohi on niin paljon parempaa kuin norjalainen kasvatettu markettilohi. Ja kalamestari hoitaa graavauksen ammattitaidolla.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän mielelläni vähän enemmän rahaa siihen että ostan jotain juttuja valmiina, kun näin saan myös viettää aikaa muualla kuin keittiössä.
Kauanko menee aikaa lohen graavaukseen? 5 minuuttia.
- ei ole aikaa
- ei ole kiinnostusta
- ei ole pulaa rahasta
Simppeliä, eikös
Kilohinta tuplaantuu kun kauppias ripottelee lohifileen päälle suolaa ja tupsun tilliä.
Ei se ole tyhmä joka pyytää...
Järjetöntä, kerrassaan järjetöntä.
Ei niin kovin kauan aikaa sitten sai uunivuoallisen lohifilettä hintaan 15e.
Minä graavaan itse, ostan lohifileen josta osan graavaan ja loput pakkaseen seuraavaa ruokalajia varten.
Vierailija kirjoitti:
AP sitten varmaan ostaa elävän sian, kun kilohinta on pienempi kuin kinkulla?
Kuka hullu ostaa valmista makkaraa kun halvalla saa tuoreita suolia ja lihanriekaleita!
Eivät he pelkästään jouluna ole tyhmiä vaan ympäri vuoden.
Kokonainen lohi maksaa 10 euroa. Minä graavaan itse. Menen viikonloppuna siikaa onkimaan ja teen myös graavi siikaa
Miksi pitäisi nähdä kaikki se vaiva, jos on rahaa maksaa ja valmiin makukin kelpaa? Tykkään graavata itse ja muutenkin tehdä kaiken oman maun mukaan mitä ruokiin tulee, mutta olen valmis maksamaan muista asioista, jotta pääsen vähemmällä. En esimerkiksi enää mene ruokaostoksille itse, jos en sitten tarvitse vaikkapa jotain tuoretta palvelutiskiltä, aika jonka säästän on minulle arvokkaampaa kuin raha, jonka maksan siitä että joku tekee sen puolestani. Jos olisin parempituloinen, ulkoistaisin myös siivouksen enkä pitäisi itseäni tyhmänä, vaikka itse siivoaminen on ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
- ei ole aikaa
- ei ole kiinnostusta
- ei ole pulaa rahasta
Simppeliä, eikös
Lohen grraavaamiseen menee aktiivista työaikaa 5 min. Kyllä on ihminen luonut itselleen kiireen jos ei tuon vertaa ole aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Ne piirtää kenellä on liitua.
Kunnon kotimainen villilohi on niin paljon parempaa kuin norjalainen kasvatettu markettilohi. Ja kalamestari hoitaa graavauksen ammattitaidolla.
Niin missä? On siis tämä kalamestari?
Kysyy autoton rouva, pyörätuolissa, Tampereelta. Plus en osaa graavata siihen saan kyllä jatkossa apuja! Vaan missä on ihme kalamestari?!
Täällä on olemassa joku fb-ryhmä, mutta juuri nyt en saanut avustajan kanssa aikatauluja sopimaan. Eikä siellä ennen ole ollut kalaa... Sen sijaan kiinnostaa mm. hirvenpaisti. Yleensä ulkona laiduntanen eläimen liha. Eettisistäkin syistä!
Re lohi: Ostin kiitos graavattua valmiina, ja laitoin pikkupaketit heti pakkaseen. Otan sieltä jääkaappiin sulamaan... Kun joulu on, kun joulu on.... 🤶🎅🎄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauanko menee aikaa lohen graavaukseen? 5 minuuttia.
En osaa!
Ei ole välineitä!
- Kai siihen hommaan veitsi tarvitaan, ihan muu kuin ns. emännän veitsi? Siis semmoinen tavallinen, jolla kasviksia ja lihaa kuutioidaan.
Mutta pääasia, että olet itse graavaamastasi lohesta iloinen! Joulumieli, Joulumieli, vai mitä! 🎄🎅
Mistä saa noin edullisesti? Meidän supermarketista eilen oli 52 euroa kilo ja hyvää oli. Ostan ja maksan ihan mielelläni melkein mitä vain niistä muutamasta siivusta, mitä tarvitsen. Jos on isommat juhlat tiedossa voidaan kyllä graavata itsekin, mutta muutaman siivun takia en jaksa nähdä vaivaa.
Miksi oletat että he ovat tyhmiä? Eikö todennäköisin selitys olisi, että he haluavat ostaa niitä? Ostaa ihmiset viiden tuhannen euron käsilaukkuja ja sadan tonnin autojakin, mutta tyhmää on ostaa graavilohta?