Varokaa Elegia Day Spa:ta
Sain tasavuosilahjaksi ison lahjakortin kyseiseen paikkaan. En huomannut lahjakortissa ollutta mainintaa siitä, että lahjakortti oli voimassa vain 3 kk ja nyt kortti oli kesäloman aikana mennyt vanhaksi. Soitin paikan omistajalle (kun uudet kortit on nykyisin voimassa 6 kk) ja hän oli tylyin tyyppi mitä voi kuvitella. Ei mitään hyvitystä eikä edes pahoitteluja! Lopuksi hän löi vielä luurin korvaani!
Luulisi tuollaisen pienen firman pitävän kiinni asiakkaistaan hinnalla millä hyvänsä! Anoppi on maksanut heille pitkän pennin ja he pitävät rahansa antamatta mitään vastinetta!
Kommentit (53)
yrittäjälle kalastaa muutama uusi asiakas: tarjotkaa ko. firman vanhaksi menneiden lahjakorttien haltijoille vastaavat hoidot nimelliseen hintaan ;) Saatte todennäköisesti iloisia ja uskollisia ihmisiä asiakkaaksenne, toisin kuin Elegia Day Spa.
P.S. Sinä Elegia Day Spa:n omistaja, jos käyt täällä: olen varmaan aika keskiverto kosmetologipalveluiden käyttäjä ja olen käynyt samalla kosmetologilla säännöllisesti nyt jo pari vuotta - vain sen takia, että hän on ystävällinen, joustava ja reilu. Ne palvelut sinänsä eivät paljon poikkea toisistaan. Taisit menettää tässä aika monta asiakasta: pettyneet ihmiset, 5-10 ihmistä heidän tuttavapiiristään ja edelleen kertautuvasti ihmisiä heidän tuttavistaan. Hieman tosiaan voisi sitä bisnesälyä koittaa käyttää.
Ja tietenkin ne sadat ihmiset jotka tätä ketjua lukevat ja heidän tuttavansa.
Voisin ymmärtää, jos ehtisi esimerkiksi vuosi vaihtua ja maksettu summa jäisi edellisen vuoden kirjanpitoon ja seuraavana vuonna pitäisi alkaa hoitoa antamaan, mutta 2 viikkoa? Tuohan olisi voinut olla palveluntarjoajastakin johtuva viivästys - siis jos olisi soittanut ajoissa, mutta ei olisi löytynyt sopivaa aikaa...
Eihän tuo ole kuin kiusantekoa! Sellaista lapsellista jalanpolkemista, että "KUN MEILLÄ ON NÄMÄ SÄÄNNÖT". "Minä, minä, minä olen oikeassa!"
Joku lahjakortin käyttöaika pitäisi olla siinä mielessä joustava, että se päivämäärä kortissa ohjaa 99,9% asikkaista käyttämään kortin kohtuullisen ajan sisällä ja sitten sen 0,01% kanssa joustetaan. Jos ei ole päivämäärää ollenkaan niin voisi käydä niin, että 50% käyttäisi kortin joskus hamassa tulevaisuudessa...
Yrittäjä on todellakin saanut rahansa ja on törkeää kieltäytyä antamasta palvelua!! Etukäteismaksua perskele...
Itse en pääkaupunkiseudulla asu, joten tulee boikotoitua kys. firmaa ihan automaattisesti, mutta jos asuisin, niin ikävä kello kuuluisi kyllä tosi kauas...
onko tuo firman toiminta edes "laillista". Meinaan jos syy lahjakortin vanhaksi menemiseen on esimerkiksi sairaus tai joku muu "lieventävä asianhaara", niin luultavasti on olemassa ihan pykäläkin siihen, että yrityksen pitää korvata jollakin tavalla käyttämättä jäänyt, maksettu hoito. Ja kuluttajaneuvojallehan asian voi aina esittää niin, että "koko perhe oli influenssassa lomakuukauden ajan, kun hoitoa olin ajatellut sinne" tms. En nyt kannusta suoranaisesti valehtelemaan aina, mutta tässä tilanteessa tekisi mieli sellaiseen patistaa!
Veertailun vuoksi; pääkaupunkiseudulla toimiva eräs kauneushoitola otti vastaan lahjakortin, joka oli ostettu 2-3 vuotta sitten... se oli unohtunut kaapin pohjalle, eikä firmassa enää ollut pitkään aikaan sitä kasvohoitoa, jonka kortilla olisi saanut. Mutta firmapa antoi mukisematta muita hoitoja melkein samasta arvosta...!! No, viimeistä voimassaoloaikaa korttiin ei ollut merkitty, mutta tokkopa sen oli määrä olla voimassa 3 vuotta...
Mutta varmasti me kaikki nyt boikotoimme ap:n mainitsemaa firmaa ja pistämme sanan kiertämään sieltä saadusta, huonosta palvelusta. Kuluttaja voi aina äänestää jaloillaan - se kannattaisi ylimielisimpien yrityspomojen muistaa!
tosin en silloin maininnut paikan nimeä. Olivat ylibuukanneet ja hoito piti suorittaa lyhyemmässä ajassa, muutenkin kaikki meni todella surkeasti. Laitoin sähköpostilla asiallista palautetta, mutta en saanut siihen koskaan vastausta. Seuraavaksi soitin ja kerroin samat jutut, mitä sähköpostissakin. Todella nihkeästi suhtauduttiin ja luvattiin soittaa takaisin. Sitten soittivat ja tarjosivat pienen tuotelahjakortin 3kk voimassaoloajalla. En koskaan käyttänyt sitä.
ja voin kertoa että paikan omistaja ei tiedä mitään kosmetologin työstä eikä yrittäjyydestä. Paikassa sorretaan työntekijöitä pahasti, hoitoaikoja lyhennetään, jotta saadaan enemmän rahaa taloon, työaikoja pidennetään, uusia työntekijöitä palkataan jatkuvasti (katsokaa vaikka MOL:in sivuilta), vanhoja hyviä kosmetologeja haukutaan ja sorsitaan jopa asiakkaiden edessä. Minkäänlaista arvostusta ei anneta työntekijöille eikä asiakkaille. Sieltähän on kesän aikana lähtenyt monta ammattitaitoista hoitajaakin, tästäkin voi päätellä jotakin.. Menisi vaan konkkaan niin saisi omistajan vähän ajattelemaan!! Itse lakkasin käymästä siellä jo aikaa sitten, olin ennen ns vakituinen asiakas. :(
Olimme juuri mieheni kanssa Fredan Elegiassa ja minulla ei kyllä ole mitään valittamista. Palvelu oli hyvää, samoin kaikki hoidot. Olimme itse hieman myöhässä, ja silti meidät toivotettiin tervetulleeksi. En voi muuta kun suositella, kasarmitorin elegiasta en osaa sanoa, mutta freda oli ainakin todella hyvä!!!
Onko kokemuksia Helsinki Day Spasta? Haluaisin ostaa äidilleni lahjakortin johonkin hyvään Day Spahan keskustassa. Mitä suosittelette?
eli kollegalleni tapahtui sama tässä paikassa kuin ap:lle toisaalla. Lahjakortti oli mennyt viikolla yli eivätkä joustaneet yhtään.
Kyllä tosiaan itse on pidettävä huolta, että ajallaan käyttää lahjakortit. Olen juuri valinnut ekan hoidon ko. paiksta Saapa nähdä millaista on. Minä olen asioinut sähköpostitse. Sehän on hvä tapa, jää dokumentti,jos joku liian pahasti "sanoo". Minä kyllä ko. johtajana olisin antanut käyttää vielä korttia.-Ja parasta tosiaan on asioida suoraan tuon firman kanssa eikä yksittäistä tapahtumaa täällä levitellä.
Käytän satunnaisesti spa-palveluita pääkaupunkiseudulla. Koska valinnanvaraa on, niin en tosiaankaan mene kokeilemaan onneani tähän Elegia Day Spa:han. Kiitos vinkistä.
Omistaja olisi voinut hyväksyä kortin sen voimassaoloajan umpeuduttua, tai sitten ei. Ei hän todellakaan mitään väärää tehnyt. Ei niissä korteissa huvin vuoksi ole voimassaoloaikaa.
En ole Elegia Day Spa:ssa koskaan käynyt, mutta voin kuvitella sinne joskus meneväni, ap:n tyhmyydestä huolimatta.
on kyllä ihan puhdasta hölmöyttä pienyrittäjältä ja osoittaa myös surkeaa markkinointipsykologiaa. Kuinka hyvää mainosta olisikaan kun tyytyväinen asiakas kertoo ystäväpiirilleen ohimennen, että pääsi hoitoihin vaikka lahjakortti oli mennyt umpeen.
Hesassa TOSI miellyttävällä kosmetologilla lahjaksi saamani lahjakortin 3 kk (!!!) umpeutumisen jälkeen. Ja menen toistekin, eikä vähiten tällaisen joustavan palvelun takia. Sain lk:n lahjaksi vauva-aikana ja kesälomien ym. kiireiden (ja lasten sairastelun) takia en ehtinyt käyttää vaikka oli 6kk voimassa tuo kortti. No, soitin pari pvää ennen umpeutumisaikaa että kortti menee umpeen enkä pääse nyt tulemaan. iloisesti toivotettiin tervetulleeksi myöhemmin, kunhan vain käyn saman vuoden puolella, kun menee sen vuoden tileihin. Kävin ja tykkäsin!!
Niin että käsittämätöntä tuo ap:n mainitseman paikan "asiakaspalvelu"!
kylpyläkö ? eiko sitä voi pestä kotonakin ?
ihmettelee mies
Minäkin sain 6 kuukauden lahjakortin kyseiseen firmaan, ja omaa tyhmyyttäni myöhästyin siitä. Osittain kyse oli siitä, että muissa lahjaksi saamissani korteissa voimassaoloaika oli 12 kk. Kuvittelin siis, että tässäkin.
Soitin ja selitin asian ja sain kuin sainkin mahdollisuuden hyödyntää 2 kuukautta sitten vanhaksi mennyttä lahjakorttia! Ystävällistä siis palvelua ainakin. Ja syy oli kuitenkin yksin minun.
Ehkä elegialaiset seuraavat tätäkin verkkokeskustelua ja ymmärtävät, kuinka tärkeää joustavuus asiakkaan kannalta ja vieläpä tällaisina aikoina on! Toivottavasti varsinaisesta hoidosta jää yhtä hyvä mieli.
Kävin nimittäin ihan uteliaisuuttani (ja kun lähellä asun) jalkahoidossa siellä viime viikolla. Ihan sama kokemus kuin tuossa pari kommenttia ylempänä kirjoittaneella. Pitkä liotus ja vähän kutittelua. Käyn jalkahoidossa säännöllisesti, sillä teen seisomatyötä. Tämä firma oli kyllä pohjanoteeraus.
Olipa "mukava" huomata kaikki nämä kommentit!! Tulen juuri elegiasta, tilasin 90 minuutin hieronnan ja 55minuuttia hierottiin. Oli ihan kiva sisustus kyllä ja ystävällinen palvelu, mutta paha mieli jäi. Rahastusta.
Jos ei käytä esm. lentolippua kun on sen aika niin ei silloinkaan saa hyvitystä. En ota kantaa ko. Yritykseen kun en tunne, mutta yritystoiminnan mustamaalaamisesta netissä on annettu tuomioita.
kellekkään joka haluaa maksaa ammittitaidosta ja laadusta. ihan vieläkin vituttaa kuinka huonoa palvelua siellä saa..
todella tylya kaytosta firmalta - asiakas ei ainakaan ko. paikassa tunnu olevan lahellekaan oikeassa. nyt yrittaja sai rahat tarjoamatta mitaan vastinetta - kai tallaisesta voi valittaa kuluttajansuojaan ? tuo 3kk kuulostaa todella lyhyelta ajalta.