alprox 0,5mg
Lääkäri määräsi minulle tälläisen...
Onko muilla kokemusta?
Sain sen unettomuuteen, kun on masennusta, stressiä ja ahdistusta.
Kommentit (6)
oli alprox 1mg käytössä joskus sosiaalisten tilanteiden pelon ja paniikkihäiriön takia.
Vaikutti tosi nopeasti ja teki todella mukavan, rentoutuneen olon. Vaikutus aikahan ei ole kuin pari tuntia mutta uskoisin kyllä että rentouttaa sen verran hyvin että unikin tulee helpommin.
Jotenkin on silti aika omituista että tätä on unettomuuteen määrätty, luulisi jonkun unilääkkeen olevan parempi kyseiseen tarkoitukseen.
Tätä lääkettähän ei kuitenkaan suositella jatkuvaan, päivittäiseen, pitkäaikaiseen käyttöön juuri sentakia että aiheuttaa riippuvuutta.
Käytin itse pahimpina aikoina pari viikkoa putkeen(2-3 tablettia/vrk), ei siitä kuitenkaan vielä riippuvuutta syntynyt.
Sekin kannattaa muistaa ettei tämän lääkkeen kanssa kannata juoda alkoholia pitkään aikaan lääkkeen ottamisenkaan jälkeen.
Joskus itse ajattelemattomuuttani otin muutaman siiderin illalla kymmenen maissa kun olin samanpäivän aamuna noin klo.7 ottanut yhden alproxin ja nousipas se huppuun aika iloisesti ja sitä ihmettelin ennenkuin tajusin ettei tätä lääkettä kannata ottaa lähimainkaan samana päivänä pienenkään alkomäärän kanssa..
Toivottavasti sait tästä sepustuksesta mitään apua:)
jää koukkuun, eikä se pitkän päälle auta.
Pyydä mieluummin vaikka
- Atarax 2 mg 1 x 1-3 (se on allergialääke, mutta todella tehokas ahdistuneisuuden lievittäjä)
- Ketipinor 25 mg 1 x 1-3
- Cipralex 10 mg 1 x 1, joka on adistuneisuutta lievittävä masennuslääke
Kun ottaa iltaisin 3mg unettomuuteen, itse pystyn nukkumaan hyvin myös seuraavat 2 yötä! Näin riippuvuusriski pienenee kun otat vain joka 3:s päivä. Itsellä alprox 1mg ollut puolivuotta ja hyvin nukun! Enkä ole huomannut mitään vieroitusoireita. Tosin olemme yksilöitä, mutta minulle toi avun!
viihde ja päihdekäytössäyleinen