Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos saisit valita, kumman ottaisit: työpaikan vai vauvan?

Vierailija
09.07.2009 |

Ja työ siis ensivuodeksi.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on ammatti ja työkokemusta, olet nuori jolloin ne lapset kannattaa tehdä, töihin kerkeät myöhemminkin!Lapsia saa vain tiettyyn ikään asti, töitä saa tehdä melkein sinne hautaan asti :) sitä paitsi esikoisellasi tulee olemaan seuraa tästä uudesta tulokkaasta ja he ovat jo sen verran isoja siina vaiheessa kun olet vielä hyvässä työntekoiässä.Kyllä se vaan niin on, että lapset on paras lahja elämältä, älä hylkää sitä lahjaa!

Vierailija
2/38 |
10.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap täällä.

joku kysyi, mies mulla on.

rahan puolesta ei tilanne muutu, saanha hyvät äippärahat ku ehdin olla viel syksyn töissä.. :)

tietty vähä tulot pienenee, mutta samalla jää hoitomaksut ja bensakulut pois.

Noo eiköhä tässä lapsi tehä, ku raskaus varmistuu ensiviikolla, ja lääkäri sanoi jo, että viikkoja taitaa olla 10.

mietitityttää vaan, että haluaako mua kukaan enää palkata.. kummallista että tämä nyt niin mietityttää..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvoja ehtii aina tekemään, mutta töihin ei välttämättä enää kelpaa lastensaamisen jälkeen.

Vierailija
4/38 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työ on vain määräaikaisuus ja ei ole rahasta kiinni, niin vauvan. mutta jos on rahavaikeuksia, menisin töihin niin sitten äitiyspäivärahakin olisi suurempi kun vauvan tekee.

Vierailija
5/38 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan tietysti. Töitä ehtii saada myöhemminkin.

Vierailija
6/38 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime vuonna tärppäs ja lapsi on nyt päikkäreillä, turha edes kysyä, ilman muuta vauvan.

Vierailija
7/38 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse turhaan siirsin 3:n lapsen hankkimista aina vain ja aina vain töiden ja opiskelun ja milloin minkäkin takia....

ja todennut että työn perässä on turha juosta - vaikkak kuinka oli lopulta se "unelma""vakkari"työ alla, niin kyllä lähti sekin alta pois hoitovapaan aikana kun Suomen toiminnot lopetettiin kokonaan / yhdistettiin muualle.

Ja muutoksia on nykyisessäkin työssä tullut ja tulossa, eli taaskaan en voi luottaa että voin samaan työhön palata.

Työn kanssa siis kaikki epävarmaa aina kuitenkin - lapsi kannattaa hankkia silloin kun siltä tuntuu, ettei sitten tule senkin kanssa liian myöhäistä.

Moni tuttuni on vaihtanut ja luonut uraa vielä 40+ vaikka on monen lapsen äiti, joten kyllä töihin ehtii!

Vierailija
8/38 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä kadu, vaikken kotiäitivuosien jälkeen enää yhtä hyvää työpaikkaa löytänytkään.

Vierailija
9/38 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvoja ehtii aina tekemään, mutta töihin ei välttämättä enää kelpaa lastensaamisen jälkeen.

osaamisesta ja kokemuksesta se on kiinni, ei lapsista. Minä sain vakituisen työpaikan heti lasten jälkeen.

Kuinka vanha ap on? Onko muuta työkokemusta vai oletko vastavalmistunut? Heti valmistumisen jälkeen menisin itse pariksi vuodeksi töihin ja tekisin sitten lapset, jotta olisi hoitovapaan jälkeen helpompi palata töihin/hakea uutta työtä, kun kokemusta olisi aiemmalta.

Vierailija
10/38 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehdottomasti vauvan!! työtä kerkiää tekemään vielä monia vuosia.

miksi valita? voihan saada molemmat kuten minä. ennen äippälomalle jäätyäni sain vakkaripaikan :)

Vierailija
11/38 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ on mulle vain ja ainoastaan työtä, vaikka pitkälle olenkin kouluttautunut ja kiinnostunut alastani. Riippuu vähän siitä omasta suhteesta työhön ja omaan ammattiin. Sekin on aika kurjaa jos lapsen takia tulee katkeroiduttua siitä ettei oma ura ole sillä mallilla kuin pitäisi. Omat arvot ei mene noin mutta tuollaisiakin tilanteita on tullut nähtyä. Sitten vaan täytyy hyväksyä se tosiasia, ettei niitä lapsia aina vaan tehdä ja tilata kuin apteekin hyllyltä silloin kun itselle sattuu sopimaan.

Vierailija
12/38 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ja kun työ työ on vain määräaikainen niin sitä suuremmalla syyllä vauva. Riippuu tietysti alastakin, miten helppo tai vaikea on saada määräaikaisia/vakkareita. Noilla muiden "sain siinä ja siinä vaiheessa töitä"-kommenteilla ei kauheasti ole merkitystä jos ei tiedetä mistä alasta puhutaan.

Vierailija
13/38 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuumeilen kolmatta, mutta mies ei halua.. onneks saa olla vielä vuoden kotona kuopuksen kanssa ja sit pitäis töitä etsiä. Vauvakuume on kova..

Vierailija
14/38 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 vuotias, ammatti mulla on ja noin 4v työkokemusta ja syksyllä työpaikka tiedossa, joka tosin loppuu keväällä ja jatkosta ei tietoa.

Mulla on 2v poika jo ja pitäshä mulla se tietää että kyllä niitä töitä saa, oonha mä saanu nytkin!

jA kysely siksi, tein aamulla positiivisen testin, vahinkoraskaus, ja olo on todella epävarma ja pelottaa!

Kiitos kannustavista viesteistä, alkaa tuntuu että abortti ei ole edes vaihtoehto, pakko myöntää että sitäkin tullu mietittyä ..

Vierailija
15/38 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat kyllä ihan varmasti töitä myöhemminkin! Nauti raskaudesta ja vauvastasi vaikkei olisikaan alun perin ollut suunniteltu. Ikäerokin ihan passeli vesseleillänne!

Vierailija
16/38 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

teki myös ekan lapsen saman ikäisenä ja sen jälkeen toisen ja kolmannen ja ylläri ylläri neljännen.

Mies sai unelmapaikan keskeltä korpea, hänellä ei luultavasti ole ikinä mahdollisuutta työskennellä kuin tyyliin Tupperin emäntänä, kylässä jossa asuu on 500 henkeä, on äkkiä kyläpaikat loppu ja akkojen kaapit täynnä muoviastioita.

Tälläisessä tapauksessa olisin ehkä harkinnut, mutta tänä päivänä on 2 tärkeää juttua

a ) ammattitaito paperilla

b ) ammattitaito käsissä

ILman koulutusta ja työkokemusta ollaan heikoilla, sulla on kumpikin, onneksi olkoon !

Ja tietenkin onneksi olkoon plussa-tuloksesta. Sinä kerkeet töissä olemaan ikuisesti.

Vierailija
17/38 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvoja ehtii tehdä nelivitoseksi asti ja kerranhan tässä vain nuoria ollaan...

Vierailija
18/38 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvoja ehtii tehdä nelivitoseksi asti ja kerranhan tässä vain nuoria ollaan...

AP:llä oli jo yksi lapsi. Samaan syssyyn hyvä tehdä toinen. Hei töissä saa olla tuon ikäinen ihminen sitten 70-kymppiseksi asti... Vaikka ap olisi kotona 3 vuotta, hän olisi 26 tai 27 mennessään takaisin töihin.

Olisinpa itsekin tajunnut tehdä lapset aiemmin.

Vierailija
19/38 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

TULIPA HYVÄ MIELI , :) :)

Ihania viestejä. Rohkaisee mua arkajalkaa että tää on oikea ratkaisu antaa tän lapsen syntyä :)

ap

Vierailija
20/38 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on jo 7 lasta enkä kaipaa tähän tilanteeseen enempää. Työpaikka olisi kuin lottovoitto!

Ap on vielä niin nuori, että työssäolovuosia on vielä edessä paljon. Toki jokainen tekee omat ratkaisunsa mutta mielipiteitähän saa esittää. Itse valisisin ap:n tilanteessa sen vauvan koska ap on jo raskaana. Aborttia en kannata.

Onnea valintoihin, ap! Muista ajatella asioita myös lasten kannalta (myös sen syntymättömän)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi