Naapurin yh rouva..
Naapuriimme muutti muutama kuukausi sitten kahden pienen lapsen yh-äiti.
Tuntuu kamalalta kuunnella päivittäin kun hän huutaa lapsilleen jatkuvasti ja vieläpä vihaiseen sävyyn ja joskus aika rumasti kirosanoja käyttäen.
Ja huuto ei todellakaan ole mitään pientä vaan todellakin jatkuvaa :(
Koirallekkin vaan huutaa kun käyttää ulkona, pitää koiraa vapaana ja karjuu hulluna jos ei tee niinkuin rouva haluaa.
Mitenkähän huutaminen vaikuttaa lapsiin? Lapset alle 5v.
Tottahan joka perheessä ääni korottuu ja joskus voi joku kirosanakin lipsahtaa. On vaan pahamieli lasten puolesta.. :(
Kommentit (12)
ei auta yhtään että avaudut täällä palstalla asiasta, mee ja tee asialle jotain
normaali tapa ilmaista itseään, niin kai niin lapset kuin koirakin ovat tottuneet. Jos se häiritsee sinua, niin sano hänelle siitä.
Ja se on koirallekin, yhdellä K:lla.
niin huutaminen ei ole kyllä normaali tapa ilmaista itseään. Varmasti lapsistakin (ja koirasta) tuntuu pahalle. Ehkä voisit pikkuhiljaa alkaa tutustua naapuriin esim. pihalla/leikkipuistossa eikä vaan heti mennä tuntemattomalle jakelemaan lastenhoitovinkkejä.
mitenkähän asiasta voi sanoa niin ettei ala raivoamaan minulle?
Ja todellakin huutaa hullunlailla jatkuvasti.
En ole ainoa joka sen on huomannut,
myös muut lähimmät naapurit ovat kommentoineet.
Myös jotkut vieraani ovat ihmetelleet asiaa.
Minä en edes uskaltaisi mennä sanomaan sille mitään kun on aina niin agressivisen oloinen.
Yksinhuoltajia vastaan ei ole mitään, itsekkin olen sellainen ollut.
että talossa on ohuet seinät, voisiko sitä teidän äänenkäyttöä vähän hiljentää, kun tuo karjuminen teiltä kuuluu meille asti.
Tuo onkin hankalaa, kun nainen tuntuu aggressiiviselta eikä häneen haluaisi tutustua. Mutta jos oikeasti sinua (ja muita naapureita) naisen käytös vaivaa, niin jonkun täytyy murtaa jää ja alkaa tutustua uuteen naapuriin. Kasvatusneuvoilla tai "älä huuda"-kommenteilla ei varmaan kannata aloittaa.
Meidän lapset on kyllä tottuneet siihen, että heidän äitinsä ei ole hetkeäkään hiljaa. En kylläkään huuda ;)
Mutta aivan jatkuva, tolkuton huuto on tietenkin naurettavaa.
Kun seuraavan kerran huutaa koiralleen pää punaisena jotain ja satut samalle suunnalle kuin koira, niin huuda vihaisena, että ttuuks mulle huudat. Täysillä käyvä kyllä ottaa vihjeestä vaarin...
harmittaa kun lapsensa olisivat just samanikäisiä meidän lasten kanssa, mutta en kestä katella/kuunnella sitä ämmää (lapset ihan kivoja).
mielestäni ketään ei pitäisi kohdella niin, olkoonkin vaikka omia lapsia tai olkoonkin vaikka kuinka vaikeaa.
Sekö se pointti oli?
Mitä jos menisit kysymään voitko jotenkin auttaa lähimmäistäsi jaksamaan sen sijaan että käyt täällä arvostelemassa kuinka yksi yh taas sitä ja tätä.