2,5 vuoden ikäero lapsilla; tuplarattaat vai seisomalauta?
Pitäisi päästä kulkemaan mm. Helsingin keskustassa. Kokemuksia?
Kommentit (24)
Se on ihan eri juttu mennä jotain pellonlaitaa, jossa ainoa vaara on lehmänpaskaan astuminen.
"2-vuotias juoksee jne"
siinä missä 4v.
-en ole 5- & 3-vuotiaiden vanhempi
Meillä ikäeroa 1v3kk ja pärjätty mainiosti seisomalaudalla. On myös sellainen vaihtoehto, että pienempää kantaa esim. liinassa/repussa, miksi tuplat tai seisomalauta ainoa vaihtoehto?
sehän seisoo siinä sun ja rattaiden välissä ja mulla ainakin on vielä kädet molemminpuolin lasta.
JA meillä on mennyt niin, että kun keskimmäinen syntyi, esikoinen oli 2-v 4kk. En ostanut tuplia, ja seisomalaudalla pärjättiin ihan hyvin. Mutta kun saman rapun tyyppi sanoi, että voidaan huoletta lainata heidän tuplarattaitaan, niin kyllä mun tuli niitäkin käytettyä. Esikoinen varsinkin tykkäs, kun pääsi taas rattaidenkin kyytiin. Tosin ei olisi sitten kävellyt enää oikein millään. Joten kun 4-v synttärinsä lähestyi, sanoin, että vedän siihen rajan, 4-vuotiasta en enää työnnä rattaissa.
JA kun meidän kuopus syntyi, keskimmäinen oli 2-v 8kk, ja hän siirtyi täysin sulavasti seisomalaudalle. Tosin silloin oli kevät, ja siitä yli kesän isommat pojat pyöräilivät joka paikkaan. Sitä seisomalautaa on siis tarvittu tähän mennessä tosi vähän. Mutta just noilla Stadin reissuilla olen sitä käyttänyt, koska en uskalla antaa kahden isomman sompailla keskenään, vaan on helpompaa, kun toinen on siinä laudalla.
niin sitten vaan jatkat matkaa. Minä ainakin sanon omalle lapselle että nähdään sitten kotona, kummasti tulee vauhtia.