Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mitään toivoa päästä amk:hon, jos on varasijalla 24?

Vierailija
07.07.2009 |

Kirje tuli tänään ja multa puuttui 6 pistettä vaadittavasta minimi pistemäärästä. Ja olen nyt jonotuslistalla numero 24 :(

Tiedän kyllä mistä nuo pisteet jäivät kiikastamaan. Sain pääsykoekirjan vasta koetta edellisenä iltapäivänä (varasin kirjan kirjastosta, kun laitoin hakemuksen, mutta kaikki muutkin taisivat tehdä niin :() ja neljä laskua (2 prosenttilaskua ja 2 murtolukulaskua) meni perseelleen. En ole ikinä ollut hyvä laskemaan murtolukujen kerto- ja jakolaskuja ja noissa meni mettään, että humahti. Samoin prosenttilaskut mulla kyllä menee laskimen kanssa, mutta ilman laskinta.. Mettään meni, että humahti noissakin.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan vanhus-, vammais-, mielenterveys- päihdepuolella, siellä niitä paikkoja on!

Vierailija
22/40 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät ota oppisopimusopiskelijoita. En sitten tiedä pitääkö tuo paikkansa, ehkä. Ainakin ne olivat oikeassa päiväkotien suhteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos voisimme asiassa auttaa

Vierailija
24/40 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. aikaisemminkin esim. kirjakaupasta. Voi tätä nykylasten avuttomuutta. Et pääse siltä sijalta opiskelemaan. Ehkä amk-taso on liikaa sulle, vaikka ei se nykyinen taso sielläkään päätä huimaa.

Vierailija
25/40 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja niin, niinhän niitä hiton tenttikirjoja saa, JOS on rahaa! Ja kaikilla sitä ei ole!

Ja jos meidän kaupungin kirjastoissa ja kaikissa muissa lähikaupunkien kirjastoissa on yhteensä 10 kyseistä pääsykoekirjaa ja mä sentäs olin ajoissa, kun varasin kyseisen kirjan.

Ja koulujen kirjastojen kirjat oli myöskin lainassa.

Vierailija
26/40 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan hyväksytyistä osa lähti opiskelemaan muualle (yliopistoon tai toiselle linjalle). Osa oli hakenut vain siksi, että oli ollut pakko hakea jotakin, ettei jää ilman opiskelupaikkaa.

Vierailija
27/40 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko valmis muuttamaan opiskelupaikan perässä? Pikkupaikoissa saattaa päästä opiskelemaan jälkihaussakin. Muutenkin kannattaa kysellä mille aloille on jälkihakuja.

Oletko nyt työttömänä ja kauanko olet ollut? Oletko oikeutettu koulutustukeen?

Tajuatko, että se pääsykoekirjan ostaminen maksaa itsensä kyllä aikanaan takaisin? Siis jos nyt satsaat sen 80e, niin 5vuoden päästä saat 2500e/kuukausipalkkaa? Voiko kukaan lainata sinulle tuota summaa? Oletko kysynyt sossusta?

Minusta pärjäämisesi kokeissa oli ihan hyvä- kun suhteuttaa sen tuohon erittäin lyhyeen opiskeluaikaan. Jos tänä vuonna lukisit sen viimevuoden kirjan kunnolla syksyllä ja keväällä (saman tai uuden) pänttäät pääsykoekirjaa, niin saattaa hyvin onnistuakin. Muista myös se, että opiskelukin maksaa! Eli jos nyt ei ole mahdollisuutta hankkia 80e kirjaa, niin kuinka aiot hankkia opiskelukirjat/ materiaalit/ työvaatteet jne?

Vierailija
28/40 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus se vain on niin, että elämässä on tehtävä uhrauksia joista yksi on vaikka se, että joutuu muuttamaan työn perässä.

Vierailija
29/40 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itte olisin päässyt kutakuin tuommoiselta varasijalta opiskelemaan terveydenhoitajaksi aikoinaan, mutta pääsin samaan aikaan yliopistoon niin menin sitten sinne.

Vierailija
30/40 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kyllä viimeisetä 9 kuukautta työharjoittelussa (joka loppui toukokuussa).

Ja olen hakenut naapurikaupunginkin kouluun, mutta eipä sielläkään tärpännyt. Siellä on sama tilanne, nuorisopuolelle kyllä pääsee aika helposti, kun aloituspaikkoja on tarpeeksi, niin kuin meidänkin kaupungissa. Mutta aikuispuolella asia on ihan eri.

Vierailija
31/40 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinkin voit saada syksyksi itsellesi opiskelupaikan, nyt vaan toimintaa- älä jää sängyn pohjalle vaikeroimaan!

Vierailija
32/40 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyse on peruskoulupohjaisesta linjasta ja sulla on yo-todistus.. Nuo lähihoitajalinjat ovat nimittäin pelkästään peruskoulupohjaisia.

Ihan turhaan menin tuonkin turhaakin turhemman todistuksen (yo-todistuksen) hankkimaan! Siitä ei ole mitään muuta kuin pelkkää riesaa.

Vierailija
33/40 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuules, jos asut pk-seudulla tai ihan missä vain suuremmassa keskittymässä, on lähihoitajista ja kotiavustajista tosi suuri pula. Kotiavustajan paikalle pääsee kohtuullisen helposti töihin ihan ilman kokemustakin, siis vanhusten kotihoitoon. Olen tehnyt sitä itse opiskelujeni ohessa, ja tosissaan tykännyt siitä.

Jos olet vaikka vuoden töissä kotiavustajana jossain piirissä (kannattaa kysellä eripuolilta paikkoja, hesassa esimerkiksi Laakso/Koskelan sairaalan kotihoito/viiskulma...) töissä kotiavustajana, saat varmasti siitä apua hakiessasi lähihoitajan opintoihin. Lisäksi saat sisältöä haastatteluja varten, et jää tuppisuuksi kun on oikeaa hoitoalan kokemusta!

Jaksamista! Itse hain monen vuoden ajan kouluihin, se ottaa aikansa mutta onnistuu kun on sinnikäs!

Vierailija
34/40 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli soittelemaan vaan eri ammattikouluihin!

Vierailija
35/40 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan vanhus-, vammais-, mielenterveys- päihdepuolella, siellä niitä paikkoja on!

ikivanha viestiketju, mut oli ihan PAKKO kommentoida, että kyllä päiväkodeissa todellkin ON tarvetta työvoimalle vaan kun eivät saa ottaa kovin helpolla lisää työntekijöitä! Tämän ole ihan henk.koht. nähnyt ja kokenut, joten tiedän mistä puhun.

Vierailija
36/40 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuotta ajatellen: Opiskele ainakin nuo "mettään meni, että humahti" -osiot uudelleen, kertaa ja kertaa. Ja muista varata pääsykoekirjat ensi vuonna ajoissa!

Ja sori nyt vaan, ei ole varaa maksaa jotain 80 euroa jostain yhdestä pääsykoekirjasta! Muutenkin on ihan tarpeeksi tiukkaa! Ja noh, mun on ihan turha harjoitella mitään prosenttilaskuja, koska vaikka mä osaan sen periaatteen miten lasketaan paljonko on esim. 40% viidestäsadasta eurosta, niin en mä osaa tuota laskea ILMAN laskinta. Tai murtoluvut, niitä on viimeeksi ollut lukion ekalla, 10 vuotta sitten. Ja ne oli silloin hiton vaikeita mulle, vähennys ja plussa laskut menee kyllä helposti, niissä ei ole ongelmia, mutta nuo kerto- ja jakolaskut. Kaikille, kun ei ole tuota laskupäätä suotu.

Murtolukuihin yms et tarvitse kuin lukion tai ala-asteen matematiikankirjan.

Mitä tuohon matikkapäähän..olen omasta mielestäni aika kädetön matematiikassa, mutta kyllä nuo perusjutut sujuvat. Integraalit ja vektorit herättävät enemmän kysymysmerkkejä.

Omalta kannalta katsottuna sanoisin, että jos matematiikka on jo perustasolla mahdotonta, niin ei todellakaan kannata hakeutua koulutukseen, jossa perusmatkkaa tarjotaan. Vaikka onnistuisitkin räpeltämään kursseista läpi minimiarvosanoin, en todellakaan haluaisi lääkkeitäni annostelemaan hoitajaa, joka ei selviä heittämällä peruslaskuista...

Vierailija
37/40 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä jätit ostamatta ne pääsykoekirjat kun alkoi näyttää liian myöhäiseltä saada lainakirjoja ajoissa? Jos yrität vielä, niin osta ne kirjat ensi kerralla jos lainaaminen on noin epävarma konsti.

Muutoin suosittelisin kysymään psykologin testien tulokset. Koska olet noin monta kertaa reputtanut, veikkaisin ongelman voivan olla niissä. Laskevat sinut jotenkin sopimattomaksi alalle tai opiskelijaksi tai sitten yritit liikaa vastata "oikein" ja vastauksesi olivat ristiriitaisia.

Muutoin tuo ryhmätilanteen yhden hyökkäys tilanteen hallitsemiseen on tuttu. Ekassa kokeessa hämmennyin siitä enkä sanonut mitään kysymättä, koska en osannut keskeyttää sitä joka piti huolen että ehti vastaamaan välittömästi ja käyttämään lähes koko ryhmätilanneajan. Toisella kertaa menin sillä asenteella, että olen jämäkkä, mutta en jyrää hiljaisempia. Toisella kertaa pääsin opiskelemaan, vaikka luulen että ratkaiseva ero tuli myös yksilöhaastattelussa eikä vain ryhmätilanteesta. En hakenut sairaanhoitajaksi, mutta hieman saman henkiselle amk-alalle. Selvitä nuo haastattelujen ja persoonallisuustestien tulokset.

Vierailija
38/40 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinä jätit ostamatta ne pääsykoekirjat kun alkoi näyttää liian myöhäiseltä saada lainakirjoja ajoissa? Jos yrität vielä, niin osta ne kirjat ensi kerralla jos lainaaminen on noin epävarma konsti.

Muutoin suosittelisin kysymään psykologin testien tulokset. Koska olet noin monta kertaa reputtanut, veikkaisin ongelman voivan olla niissä. Laskevat sinut jotenkin sopimattomaksi alalle tai opiskelijaksi tai sitten yritit liikaa vastata "oikein" ja vastauksesi olivat ristiriitaisia.

Muutoin tuo ryhmätilanteen yhden hyökkäys tilanteen hallitsemiseen on tuttu. Ekassa kokeessa hämmennyin siitä enkä sanonut mitään kysymättä, koska en osannut keskeyttää sitä joka piti huolen että ehti vastaamaan välittömästi ja käyttämään lähes koko ryhmätilanneajan. Toisella kertaa menin sillä asenteella, että olen jämäkkä, mutta en jyrää hiljaisempia. Toisella kertaa pääsin opiskelemaan, vaikka luulen että ratkaiseva ero tuli myös yksilöhaastattelussa eikä vain ryhmätilanteesta. En hakenut sairaanhoitajaksi, mutta hieman saman henkiselle amk-alalle. Selvitä nuo haastattelujen ja persoonallisuustestien tulokset.

Vierailija
39/40 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita pääsykoelaskuja tuskin olisi se kirja pelastanut, eihän esim. murtolukulaskuja voi oppia kirjasta lukemalla kahdessa päivässä! Matematiikka on taito, jonka oppii vain laskemalla. Eli siis mikä tahansa matikankirja (peruskoulun tai lukion) käteen ja laskuja harjoittelemaan, ja sitten voi paikka koulussa aueta (jos se siis todellakin jäi vain noista parista laskusta kiinni).

Vierailija
40/40 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen lukipohjainen ja opiskelen sairaanhoitajaksi, kun joku kirjoitti, että yo-tutkinto on pepusta hakiessa tommoselle alalle.

Niin ja mun nykyisessä työpaikassa on kaksi lähihoitajaa oppisopimuksella! Työpaikka on vanhainkoti.. Koita kysellä vielä aktiivisesti..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän