Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluan sikainfluenssan nyt heti perheeseeni+itseeni+läheisille!!!!!!!!!!!!!

Vierailija
07.07.2009 |

Kaikkihan tietävät, että sikainf. muistuttaa virustyypiltään Espanjantautia. Luin juuri juttua Espanjantaudista kylläpä alkoi pelottamaan. Espanjantautikin oli ns. ensimmäisessä aallossa lievä, sairastutti paljon porukkaa mutta vain harvat kuolivat. Toinen aalto olikin sitten eri juttu... Porukkaa kuoli sellaista tahtia, ettei ihmisiä ehditty haudata edes joukkohautoihin ilman arkkua!! Kokonaisia taloja autioitui kun kaikki perheestä kuolivat. Tauti iski rajusti, vain muutaman tunnin kuluttua ensioireista alkoi potilaan kasvot sinertää hapenpuutteesta ja potilas tukehtui loputa tuskallisesti keuhkokuumeeseen. Kukaan ei tiedä, kehittyykö myös sikainf. samanlainen tappajavirus toisessa aallossa, joka siis tulee n. 6 kk päästä ekasta aallosta. Jos nyt sairastettu lievämuotoinen sikatauti antaa suojan tuleville aalloille, haluan sen ehdottomasti NYT HETI perheeseemme ja kaikille läheisilleni!!!

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastuneet uudestaan, eipä taida olla varsinaisia takeita siitä että nyt olisi niin mutta erittäin mahdollistahan se on.

Vierailija
22/50 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluummin itse sairastaisin taudin nyt lievänä ja saisin siten luonnollisen immuniteetin kuin odottaisin rokotetta jonka a) tehosta b) valmistumisesta c) riittävyydestä d) sivuvaikutuksista ei ole tietoa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomena näitä sairastuneita on ollut?

Vierailija
24/50 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Itse luin THL:n sivuilta sikainfluenssan oireista sekä ennen matkaa että sen jälkeen, koska olin huolestunut taudista. Joka paikassa tosiaan mainitaan, että kysymyksessä on kuumeinen hengitystieinfektio. En todellakaan arvannut, että voi olla saanut viruksen, vaikkei ole kuumetta. Joillain lentokentilläkinhän sairastuneita etsitään lämpökameroiden kanssa, ja oikeasti viruksen saanut voi siis jäädä huomaamatta, mutta jotain tavallista kuumetautia poteva havaitaan.

Vierailija
25/50 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa virus tuskin on vielä laajalle levinnyt, mutta esim. Usa:ssa asiantuntijat uskovat, että tartuntoja on jop 20 kertaa enemmän kuin mitä on virallisesti todettu.

Älkää ihmiset hysterisoiko!

Vierailija
26/50 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

omien mielipiteiden ja ajatusten esille tuonti ole hysterisointia! Mielestäni toinen ääripää on nämä ihmiset, jotka sulkea korvat täysin ja olla tietämättä mitään. Ei sekään nyt ihan viisasta ole, niinkuin ei sitten hysterisointikaan. Ihmisillä vaan on erilaisia tapoja käsitellä asioita; toiset spekuloivat, etsivät tietoa tai sulkevat korvansa ja kokevat kaiken asiasta puhumisen niin ahdistavana, että pitävät toisia hysteerikkoina (saadakseen suut kiinni).

Jos siis koet, että haluat elää vain yhtä päivää kerrallaan kuin Samu Sirkka niin miksi ihmeessä luet ja osallistut ketjuihin, jossa sinua häiritseviä asioita käsitellään??

Vierailija
27/50 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun aluksi se oli joka lööpissä, vaikkei Suomessa ollut vielä koko tautia.

Nyt kun sitä on niin eipä asiasta juuri saa kunnolla tarkkaa informaatiota.

Vierailija
28/50 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tätä verrataan espanjantautiin ja hysteerisesti pelätään kuolemaa.. Siis 90 vuotta sitten ollut hieman eri taso terveydenhoidossa ja hygieniassa...

Vierailija
29/50 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa kotipaikkakuntaa ei näy vaikka täältäkin virusta on jo löytynyt

ap

Vierailija
30/50 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli, että jos rokote saadaan ja se toimii, niin 2000 suomalaista kuolee H1N1 influenssaan ens vuonna. Ilman rokotetta 15000.

Normaalisti vuosittain kuolee noin 500 normaaliin influenssaan.

Vierailija
31/50 |
09.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaalisti vuosittain kuolee noin 500 normaaliin influenssaan.

maailmalla jopa 500 000 ihmistä.

Vierailija
32/50 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.tilannehuone.fi/h1n1/

tosin ei näköjään päivitetä ihan usein. Omaa kotipaikkakuntaa ei näy vaikka täältäkin virusta on jo löytynyt

ap

Vierailija
33/50 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen raskaana ja olen sairastanut sikainfluenssan. Minulla ei ole mitään perussairauksia. Sain taudin Yhdysvaltain matkalla, ei tullut edes kuumetta, eli todella lievä tapaus. Nuha & yskä. Meni ohi itsestään ilman Tamifluta. Toivottavasti olen nyt suojassa taudilta loppuraskauden ajan, jos se saapuu Suomeen voimakkaampana versiona.

Vierailija
34/50 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sikainfluenssaa, eikös sikainfluenssa nosta aina kuumeen??

Olen raskaana ja olen sairastanut sikainfluenssan. Minulla ei ole mitään perussairauksia. Sain taudin Yhdysvaltain matkalla, ei tullut edes kuumetta, eli todella lievä tapaus. Nuha & yskä. Meni ohi itsestään ilman Tamifluta. Toivottavasti olen nyt suojassa taudilta loppuraskauden ajan, jos se saapuu Suomeen voimakkaampana versiona.

Vierailija
35/50 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluummin itse sairastaisin taudin nyt lievänä ja saisin siten luonnollisen immuniteetin kuin odottaisin rokotetta jonka a) tehosta b) valmistumisesta c) riittävyydestä d) sivuvaikutuksista ei ole tietoa. ap

¨

Jokainenhan olisi mielummin terve kuin sairas. Jos tauti tulee toisessa aallossa pahempana, niin eiköhän se tarkoita sitä, että se muuntuu. Näin ollen sairastettu immuniteettikin on vähintäänkin vajaa. Tavallinen kausi-influenssakin muuntuu joka vuosi niin, ettei vuoden takaisesta sairastamisesta/rokotuksesta ole apua.

Vesirokkokin muuntuu vuosikymmenten aikana siten, että sen voi sairastaa parikin kertaa elämänsä aikana.

Helpottiko...?

Vierailija
36/50 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli kaikki oireet. tultiin thaimaasta ja sen seurauksena siis kokeisiin.

ei ollut sikatauti.

että täysin samanlaista flunssaa on tarjolla ilman sikaa.

Vierailija
37/50 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kokeissa ja oli sikainfluenssa. En olisi tosin itsekään sitä arvannut, ja menin kokeisiin vasta sen jälkeen, kun mieheni oli saanut tietää sairastavansa sikainfluenssaa. Hänellä nousi matkan jälkeen 38 asteen kuume. Mutta ei se kaikilla kuumetta nosta, tiedän toisenkin tapauksen Suomesta.

Vierailija
38/50 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hautausten kanssa oli ongelmaa, koska haudankaivajat olivat sairaina, ei siksi, että kuolleita olisi ollut niin paljon.

Myös sairaaloissa oli ruuhkaa, koska lääkärit ja hoitajat olivat sairaina.

Kokonaiskuolleisuus oli espanjantaudissakin kuitenkin vain 3%, eli 97/100 parani.

Vierailija
39/50 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sairastit sikalenssun?

Vierailija
40/50 |
08.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekalla kolmanneksella sairastettu influenssahan voi aiheuttaa lapselle jotain vammoja tai ainakin skitsofreniaa..

Olin 10. viikolla