Ylipainoiset naiset ja seksi
Tutkimusten mukaan ylipainoisilla naisilla on vaikeuksia kiihottua, kostua ja saada orgasmi.
Oma suhteellisen laaja otantani tukee näitä tutkimuksia.
http://www.mtv3.fi/helmi/arkisto.shtml/519850
Kommentit (23)
seisomaan lihavan kanssa. Vaatii vilkasta mielikuvitusta.
Laihdutuksella on muitakin positiivisia vaikutuksia kuin parempi seksi.
muuten kyllä pidä paikkaansa! =D
todellakaan pidä paikkaansa. Oman, myös kohtuullisen laajan, kokemukseni mukaan pikemminkin päinvastoin.
Enemmän näkisin, että kyse on siitä, onko nainen sinut painonsa ja vartalonsa kanssa. Jos häpeilee ja nolostelee kroppaansa, ei varmaan pysty täysipainoisesti heittäytymään seksiin ja nauttimaan siitä kunnolla. Ja tuo tietysti puolestaan koskee kaikenmoisia vartaloita, ei pelkästään ylipainoisia.
- mies, 42 v -
pitää paikkansa.
Varmasti vähentyneellä testosteronilla ja lisääntyneellä estrogeenilla on omat negatiiviset vaikutuksensa.
M35
Ei pidä paikkaansa. Ei tommoista voi yleistää, eikä taatusti yhden henkilön "kokemusten" perusteella.
Jonkinlainen kriittisyyskin on paikallaan, vaikka Heusala itse onkin tunnettu ja arvostettukin. Mikä on esim. tutkimuksissa määritelty ylipainoksi (painoindeksi)? Onko kyseessä oikein reilusti lihavat naiset (ns. jenkkilihavat) joita ei onneksi Suomessa taida olla.
"Normaalisti lihavan" haluttomuuden syynä voi olla ihan samat syyt kuin laihoillakin, sillä lihavuus ei aina ole syyllinen. Haluttomuus voi toki johtua lihavuudesta, mutta olisiko syynä kuitenkin ympäristön asettamat paineet ja niistä johtuva huono itsetunto, ei niinkään se läskin määrä? Tämmöiset keskustelunavaukset eivät todellakaan vie asiaa positiiviseen suuntaan.
Itse kysynkin että miksi jonkun toisen olemus häiritsee meitä niin kovin, että siihen on puututtava - ja vielä usein kovin rumalla tavalla?
seksi on huonompaa kuin normaalipainoisten. Se heijastuu heidän miestensäkin seksielämään. Eikä se ole se olemus, mikä häiritsee sinänsä, mutta läski ei ole kiihottavaa ja siitä tulee naiselle itselleenkin ongelmia, kuten tuossa artikkelissa oli todettu.
Itse kysynkin että miksi jonkun toisen olemus häiritsee meitä niin kovin, että siihen on puututtava - ja vielä usein kovin rumalla tavalla?
seksi on huonompaa kuin normaalipainoisten. Se heijastuu heidän miestensäkin seksielämään.
Pyh.
Jos mies ja nainen rakastavat toisiaan ja antavat toisilleen positiivista palautetta, he voivat hyvin ja seksikin toimii.
Tuskin tuo keskustelun aloittaja oli mikään kärsivä aviomies. Hän vain kokee asiakseen puuttua muiden ulkonäköön. Varmasti on itse täydellinen.
Ja ei, ei ole läskifetisisti, tapasimme kun olin hoikka.
Olen pitkä ja myös lihava, vatsa roikkuu ja takapuoli on leveä.
Miehet joiden kanssa olen ollut, ovat kaiki tykänneet. Koskaan en ole kuullut arvosteluja, kehuja sitäkin enemmän.
Makuja on monia.
Tämä keskustelu oli taas sitä ulkonäköfasismia, kuten joku jo kirjoitti. Saman tasoisia juttuja on Suomi24 pullollaan. Sääli että tulevat nyt tännekin.
Annettaisiin toistemme olla mitä ollaan. Jokaisella on ottajansa.
Olen hyvinkin ylipainoinen (158cm, 85kg) nainen eikä mulla ole vaikeuksia kiihottua, kostua eikä varsinkaan saada orgasmia. Päinvastoin :)
Olen hyvinkin ylipainoinen (158cm, 85kg) nainen eikä mulla ole vaikeuksia kiihottua, kostua eikä varsinkaan saada orgasmia. Päinvastoin :)
lammas.
Ettei tuo kostuminen ole hikeä
Oma mieheni sen sijaan nauttii seksistä kanssani, paljon. Meillä on todella yhteen sopivat halut, seksistä nauttii kumpikin kympillä ja sitä on usein & mitä erilaisimpia visoita.
Nämä minun läskit on olleet jo vuosia, mies on niihin tottunut eikä ne tunnu pahemmin häiritsevän. Tosin laihdutin pari vuotta sitten n. 15kg ja ne on pysyneet pois, joten siihen nähden tilanne ei nyt ole edes paha ;)
T. Se erittäin lyhyt 85-kiloinen ;)
eli runsaasti laihtuneena sanoisin, että ero entiseen on huima. Ei niinkään ulkonäköpaineiden vuoksi, vaan hormonitasapinon korjaantumisen myötä.
nyt 162cm/96 kg. Olen ollut tämmöinen 20 vuotiaasta alkaen.
Muutama vuosi sitten laihdutin lääkärin käskystä kasvis-kaladieetillä vuoden aikana paino putosi 75 kiloon eikä yhtään siitä alaspäin. Oloni oli surkea, nivelet alkoi reistailla, olin masentunut ja ilkeä läheisilleni. Työkaverit ja tuttavat kyllä huomasivat laihtumiseni, kehuivatkin. Ihoni muuttui huonoksi, mieli oli koko ajan matalalla.
Liikunnallinen olen ollut aina,mutta kun mieli on matalalla eikä tunne itseään omaksi itsekseen, liikkuminenkin jäi ja kunto meni huonoksi.Laihtumiseni aikana en edes jaksanut ajatella seksiä, päinvastoin, miesten antama huomio vain ärsytti ja teki mieli vetää heitä turpaan. Masennuslääkkeitä lääkäri tarjosi, itse tiesin paremmin ja päätin korjata vaivan syyn.
Eli: Päätin silloin, että lopetan dieettini ja palaan normaaliin ruokavalioon. Pikkuhiljaa paino nousi takaisin nykyiseen määrään, mielialani koheni, jaksoin taas käydä kuntosalilla ja katsoa ihmisiä silmiin ja elämä alkoi hymyillä. Seksihalut palasivat, miesten katseet, hymyt, kosketukset eivät enää ärsyttäneet.
Minun kohdallani lihavuus ei ole koskaan ollut este hyvälle seksille, miesten huomiolle. Luulenpa että kun ihmisellä on hyvä olla se heijastuu myös hyvänä seksinä. Ja se hyvä olo ei todellakaan aina tule siitä, että on hoikka.
Minun kohdallani lihavuus ei ole koskaan ollut este hyvälle seksille, miesten huomiolle.
ihan jonoksi asti. Kukaan ei ole läskiksi haukkunut. Pituutta on 170 cm ja painoa nyt 85 kiloa. Eli pyöreyttä löytyy, mutta kun olen muuten upea nainen, ei kymmenen kilon ylipainoni seksuaalisuuttani vähennä. Nautin jopa nyt enemmän seksistä kuin hoikkana ollessani.
Kuuluuko tämä kirjoitus oikeastaan osastolle "seksi", vai jonnekin muualle? Lähinnä taitaa kertoa siitä millainen keskustelun aloittaja on.. Kasvetaan ekaks aikuiseks, ja sit vasta kirjotellaan??! Aikuisuutta on se, että hyväksyy toiset ihmiset sellaisena kuin he ovat. Kaikista ei tartte tykätä, kun onneks seuransa voi jokainen valita itse.. mut annetaan kaikkien olla sellaisia kuin ovat. Kannetaan murhetta vain omasta seksielämästä.. =)
Aikuisuutta on se, että hyväksyy toiset ihmiset sellaisena kuin he ovat.
Sinulla itselläsi näyttää olevan tämän mainitsemasi asian kanssa ongelmia, jos et kerran hyväksy tuota tutkimusta - jossa kerrotaan millaisia lihavat ovat sängyssä.
muuten kyllä pidä paikkaansa! =D