Ylireagoinko? Anoppi+appi tuli ilmoittamatta kylään
Mä olen varmaan jonkin sortin hullu, mutta mä ärsyynnyin ihan hirveästi kun anoppi ja appi pamahti meille kylään ilmoittamatta, vaikka mies sopi anoppinsa kanssa että soittaa ennen kuin lähtevät tulemaan (matkaa noin 30min).
Käyvät harvoin kylässä ja tarkoitus oli pistää uuniin tarjottavaa kun etukäteen ilmoittavat jne... No olin sitten vessassa niin ovikello soi. En päässyt avaamaan ja mies oli lapsen kanssa pihalla, joten anoppi ja appi tulivat sisälle. Huusin vessasta äimistyneenä että "olen vessassa...". En voinut sille mitään että rupesi ärsyttämään niin että olin koko kyläilyn naama norsunv**tulla.
Sanoin anopille että "minä luulin että soitatte", niin anoppi vaan "mietin että pitikö soittaa mutta ajattelin että kotona olette niin ei tarvitse". Mies tietää hyvin että INHOAN yllättäviä vierailuja, mutta ärsytti kun sanoi vaan äidilleen että "minä luulin että soitat". Ei voinut suoraan sanoa napakammin että ei tykätä että tulette ilmoittamatta kun toisin sovittu tms..
Olin toki päällisin puolin ystävällinen mutta varmaan huomasivat että joku hiertää.
Nyt mies syyllistää minua että aiheutin huonon ilmapiirin kun minusta huomasi että joku hiertää, että "ei vaikuttanut kovin rakastavalta ilmapiiriltä" tms...
Olenko jotenkin hullu kun tällainen asia ärsyttää? En vain pidä siitä yhtään että tullaan sisälle noin vaan vaikka on sovittu että ilmoitetaan ennen vierailua!
Kommentit (18)
Siis tiesit kuitenkin, että appi ja anoppi olivat kyseisenä iltana tulossa? Eihän se silloin yllätysvierailu ollut. Olit kai jollain tavalla tuloon valmistautunut, jos tiesit, että he sinä iltana tulivat... Mitä ihmeen väliä sillä on että satuit olemaan vessassa kun tulivat?? Ei me ainakaan koskaan vaadita vierailta tarkkaa kellonaikaa, koska tulevat.
Ota siis ensi kerralla vähän rennommin, ja kaikilla on varmaan mukavampaakin! =)
Olitte siis sopineet, että tulevat tänään, mutta soittavat ennenkuin lähtevät? Se ei kyllä mun mielestä ole yllätysvierailu... Eli todellakin ylireagoit. Mutta jos olitte sipineet, että joskus tän vuoden puolella tulevat käymään, sitten ehkä hieman aihetta ärsytykseen jo onkin. Mutta laitapas kenkä toiseen jalkaan: miten olisit reagoinut, jos kyseessä olisi ollut SINUN vanhempasi ja miehesi olisi käyttäytynyt, kuten sinä nyt?
kun ovat tulossa.. en ole tottunut että tullaan vaan sisään. Ehkä olen sitten nipo :( . ap
olis fiksua soittaa ennen kun tulee, jos ei tarkkaa aikaa ole sovittu!
meillekin kävi kerran noin, luultiin etttä vieraat soittavat ennen kun tulee. miesten vanhempien ollessa oven takana, minä olin suihkussa ja mies käymässä kaupassa!
kaiken huipuksi mukana oli muitakin sukulaisia, joista me ei tiedetty mitään, tarjottavia ei heille ollut. olin aivan raivona.
hei haloo, he olivat tulossa ja eivät muistaneet soittaa kun lähtevät, niin???????? tiesitte heidän olevan tulossa kuitenkin. Ihan turhaan pilasit ilmapiirin, appivanhemmat eivät edes välttämättä tajua miksi olit naama norsun v***lla. Tuollainen, vähäpätöinen asia, kuin soittaa ennen 30 min matkaa voi unohtua ihan keltä tahansa. Ihan totta, mieti vähän asioita. Mun pitäisi varmaan olla TODELLA ärsyyntynyt, kun mun appivanhemmat saattavat tulla pari-kolme kertaa viikossa, ja ihan ilmoittamatta suoraan sisään (meillä ovi ei ole lukossa päiväsaikaan jos olemme kotona.) Minä olen vain iloinen, että tulevat lapsia katsomaan.
Tiesit että he tulisivat jossain vaiheessa. Kun he jättivät soittamatta, et saanut tarjoomuksia pöytään niinkuin olisit halunnut - tästäkö siis on kyse? Lämmitit tarjottavat vasta kun anoppi ja appi ovat jo talossa?
Vai sekö ottaa päähän, että olit vessassa kun ovikello soi, siis että appivanhempasi saivat näin selville että käyt vessassa?
Eihän täässä mistään virallisista vieraista ollut kyse, vaan sinun lastesi isovanhemmista, joten relax.
He asuvat Rovaniemellä, me Helsigissä. Ovat saattaneet olla jo viikon Helsingissä sukuloimassa ja sitten yhtäkkiä perjantaiaamuna töihin lähdön aikaan soittavat "milloinkas pääsette tänään töistä, tullaan silloin kylään". Siis kämppä sekaisin, ei tarjottavaa grrr. Kerran olivat olleet jossain häissä ja su-aamuna soittavat jostain Hyvinkäältä, että nyt hyppäävät junaan, tulkaas asemalle vastaan. Vihaan yllätysvieraita! Luulisi tuolta etäisyydeltä osaavan ilmoittaa tulostaan. Mun vanhemmat sopivat tulonsa AINA ja erittäin hyvissä ajoin (tulevat 600km päästä).
Jos on kerran pyydetty soittamaan, niin pitäisi tätä kunnoittaa ja soittaa ennen kuin lähtee. Jos vaikka emännällä on kova kiire ja paljon tekemistä, eikä jouda kökkimään kotona koko päivää vieraita ootellessa ja haluaa kuitenkin olla ottamassa vastaan "harvinaisia" vieraita, ymmärrän täysin!
Kaupungissa asuessa en tykännyt yhtään, jos joku sukulainen tuli yllättäen. Ja oli kyllä naama vaikka minkä näkönen, varmaan johtui siitä että kiireisenä oli kämppä aina pommin jäjiltä, mutta en halunnut että vieraat joutuu katteleen paskasia sukkia lattialla ym. Nyt asun maalla ja jotenkin se asia on muuttunut, kun melkein joka päivä ovikello soi yllättäen. Jollain naapurilla aina jotain asiaa. Joten pidän kämpän siinä kunnossa että jos sukulaiset tulee yllättäen ei tarvi maanrakoon vajota tai alkaa suursiivousta tekeen. Mutta tämä vaatii myös panostusta. Meille jos anoppi tulee niin että tiedän päivän, mutta en kellonaikaa, saa tottua siihen että en ole kahvipannu kuumana häntä odottamassa, vaan saatan olla siivoamassa hevostallia vähän kauempana tai tekemässä kukkapenkkiä tai muuten paskasissa kamppeissa pihalla. Jos on kellonaika sovittu, silloin odotan vieraita puhtaissa vaatteissa.
Minusta tuo sinun käytös osoittaa kuitenkin pohjimmiltaan sitä, että kunnioitit vieraita ja siksi halusit ehkä panostaa. Otti päähän kun he eivät kunnioittaneet sinua ja toivettasi.
mutta kävelivät ovesta sisään??? Tuosta minä olisin kyllä ottanut nokkiini. Ovikelloa soitetaan ja odotetaan että joku tulee avaamaan.
Ihmiset ylipäätään reagoivat eri tavoin eri tilanteisiin. Itse olisin reagoinut juuri noin.
Joskus muinoin edellisen kihlattuni kanssa kävi siten että miehen vanhemmat pölähtivät omalla avaimella ovesta sisään kun meillä oli herkkä hetki meneillään..
Silloisen kihlattuni vanhemmat olivat muutoin aivan ihania vanhoja höppänöitä, mutta olivat toisinaan melkoinen riesa villissä parisuhteessamme.
Nykyisen mieheni vanhemmat odottavat kotimme pihalla mikäli eivät ole ilmoittaneet tulostaan.
Naapuritkin ovat oppineet koputtamaan kun sisään astuessaan ovat kuulleet kiihkeitä ääniä kodissamme.
appivanhemmat kuolevat pois.
eipä tule yllätysvierailuja,eikä lasten isovanhemmat tule yllätyskylään.
appivanhemmat kuolevat pois.
eipä tule yllätysvierailuja,eikä lasten isovanhemmat tule yllätyskylään.
Jos kerran sovitaan, että soitetaan niin sitten soitetaan. Tehän olisitte voineet olla vaikka koko perheen voimin kaupassa...siinäpä olisivat ihmetelleet.
Ja todellakaan kenenkään kotiin ei vain marssita sisälle vaan odotetaan, että ovi aukaistaan.
Mäkin olisin ärsyyntynyt.
Meillä appivanhemmat saattoivat tulla 400 kilsan päästä ilmoittamatta oven taa esimerkiksi itsenäisyyspäivän aamuna kello 7. Siis todellakin täysin ilmoittamatta...