Miksi kaikissa leivissä on nykyään sokeria?
Ihan sama minkä leipäpussin ostaa kaupasta niin jotain sokeria niissä on. Kauraleivät on useimmiten ihan taikinaakin sisältä. Onko kukaan jaksanut tavata kauraleipien tuoteselosteita ja osaa heti sanoa jonkun merkin joka ei ole makea?
Syön niin vähän leipää ettei kannata leipoa itse mutta joskus voisi herkutella suolaisella leivällä. Sen sijaan huomaakin ostaneensa lähinnä pullaa leipähyllystä.
Kommentit (31)
No viljat yllättäen sisältävät hiilihydraatteja.
Ei ole esim. jälkiuunileivässä, eikä taida olla 100% kauraleivässä, joka on kylläkin aika pehmeää. Myöskään limpun muotoisissa ruisleivissä ei taida olla sokeria. Oma suosikkini on ohut jälkiuunileipä. Ne eivät muuten myöskään homehdu ikuisuuteen!
Erikoisia leipiä ostat sitten. Ei mun käyttämissä leivissä ole lisättyä sokeria.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole esim. jälkiuunileivässä, eikä taida olla 100% kauraleivässä, joka on kylläkin aika pehmeää. Myöskään limpun muotoisissa ruisleivissä ei taida olla sokeria. Oma suosikkini on ohut jälkiuunileipä. Ne eivät muuten myöskään homehdu ikuisuuteen!
Onko kaurasta tehtyä jälkiuunileipää olemassa? Meidän kylän pikkumarketissa on suppea valikoima.
Pakkauksessa lukee aina päällä mitä se sisältää. Valtaosa leivistä ei sisällä lisättyä sokeria.
Suuressa osassa leipiä ei ole lisättyä sokeria (esim. Vaasan Ruispalat perusversiossa), mutta niihin tulee mukaan viljassa luontaisesti olevaa sokeria. Sen vuoksi ravintosisällössä näkyy myös sokereita.
Vierailija kirjoitti:
Nyt oli kyse lisätystä makeutuksesta, ei viljojen hiilihydraateista.
Jotta niillä saadaan ihminen koukkuun makeaan. ;)
Vierailija kirjoitti:
Erikoisia leipiä ostat sitten. Ei mun käyttämissä leivissä ole lisättyä sokeria.
Mitä leipiä sitten syöt? Ei se lue tuoteselosteessa "sokeria" vaan siirappia tai jotain glukoosisiirappia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No listaapa sitten ne "kaikki" leivät tänne. Aivan varmasti kaikissa leivissä ei ole lisättyä sokeria.
Eihän kaupoissa edes myydä nykyään kunnon leipää vain jotain kummallistä höttöä. Leipä onm ruisleipää, kauraa ja ohraa. Niitä kyllä on mutta aivan liian vähän ja usein loppu kun itse menisi ostamaan. Täysjyvää ja täysjauhoa sen leivä pitää olla ja sitten kohotusaineet ja vesi.
Jos katsot esimerkiksi kaurahiutaleiden tuoteselosteen, niin vaikka valmistusaineena on ainoastaan kaura, ravintosisällössä näkyy silti sokereita. Se tulee kauran luontaisesti sisältämistä hiilihydraateista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä leipiä sitten syöt? Ei se lue tuoteselosteessa "sokeria" vaan siirappia tai jotain glukoosisiirappia.
Ravintosisällössä kerrotaan aina sokeripitoisuus. "Hiilihydraattia, joista sokereita XXX g"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No listaapa sitten ne "kaikki" leivät tänne. Aivan varmasti kaikissa leivissä ei ole lisättyä sokeria.
Vastaa kysymykseen äläkä esitä vastakysymyksiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos katsot esimerkiksi kaurahiutaleiden tuoteselosteen, niin vaikka valmistusaineena on ainoastaan kaura, ravintosisällössä näkyy silti sokereita. Se tulee kauran luontaisesti sisältämistä hiilihydraateista.
Minä ymmärrän tämän kyllä mutta monessa on siirappia tai jotain vastaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä osta sellaista mitä et halua syödä. Tämä ei nyt ihan oikeasti ole mikään ongelma.
Jahas, taas tätä samaa. Kukaan ei vastaa kysymykseen eikä edes ymmärrä kysymystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä osta sellaista mitä et halua syödä. Tämä ei nyt ihan oikeasti ole mikään ongelma.
Voi luoja tätä luetun ymmärtämistä nykyään. Ihan sama mitä kysyy, yksikään ei vastaa siihen vaan höpöttää omiaan.
Googlaamalla löytyi vaikka kuinka paljon leipiä ilman sokeria tai siirappia.
Totta. Niissä ei saisi olla automaattisesti hiivaa, siirappia tai sokeria. Osassa tosin vähemmän, Makeutta haettu?