Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vituttaa kun anoppi ei anna imettää rauhassa!

Vierailija
06.07.2009 |

Olen vähän aikaa sitten saanut esikoiseni ja imetys oli varsinkin alussa tosi hankalaa. Nyt se onnistuu, mutta silti haluan imettää rauhassa ja yksin (tai mieheni kanssa) ja mielestäni minulla on siihen myös oikeus. Kuitenkin aina kun ollaan anoppilassa ja menen toiseen huoneeseen imettämään, niin anopin on pakko päästä sinne jotain asiaa toimittamaan, vaikka olen usein sanonut, että imettäisin mieluiten yksikseni. Miehen veljetkin näkivät vauvan ekaa kertaa kun imetin, ja se ei todellakaan tuntunut mukavalta. Anopin mielestä olen lapsellinen ja hermoheikko ja kaikki johtuu hormoneista. Olenko oikeasti ihan tyhmä?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei halua imettää toisten nähden, ei tarkoita, että kokisi imettämisen nolona tai olisi jotenkin estynyt persoona. Meillä imetys sujui parhaiten rauhassa. Näin se vain oli, ja avoimeksi persoonaksi minua on toistuvasti luonnehdittu.

Vierailija
22/40 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tämä "estyneisyys" estänyt mitenkään liikkumista. Aina löytyi rauhaisa puistonpenkki, , syrjäinen kahvilannurkka tai lastenhoitohuone tms...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kirjoitti aiemmin ettei ymmärtänyt miksi kaverin oli pitänyt mennä muualle imettämään hänen ja pienten lastensa luota. No, se olisin voinut olla minä esikoiseni kanssa. Alkuun imetys onnistuikin hyvin missä vaan. Saatoin kävellä vauva tississä kiinni ilman mitään ongelmia. Sitten kun vauva tuli 1,5kk niin eipäs suostunutkaan syömään missään julkisella paikalla. Oli liikaa hälinää ja söi pahimpaan nälkäänsä muutaman imaisun ja 5 min päästä oli taas nälkä...joten todellakin vetäydyin mahdollisimman rauhalliseen paikkaan imettämään.

Seuraavien kahden vauvan kanssa ei ollut samalla tavalla hankalaa kuin silloin tällöin. Ja ei todellakaan ole minulla kiinni siitä ketä muita sattuu olemaan paikalla vaan siitä saako lapseni syötyä kunnolla.

Mutta tottakai jokaisen tulisi kunnioittaa äidin toivetta saada olla rauhassa imettäessään.

Vierailija
24/40 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prikulleen sama ongelma miehen isovanhempien luona. Sanoin sitten että menen nyt autoon imettämään vauvan koska haluan imettää rauhassa ja sivuhuoneeseen on koko ajan jollakulla asiaa jos menen sinne imettämään.

Yhden kerran imetin autossa ja sen jälkeen ymmärsivät yskän.

(Jos ette ole autolla liikkeellä, mene vaikka kylppäriin ja laita ovi lukkoon. Muista kuitenkin selkeästi sanoa syy miksi JOUDUT niin tekemään.)

Vierailija
25/40 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä vaikka ovi lukkoon tai laita joku pönkä, ovikiila tmv. ovenvasteeksi.

Vierailija
26/40 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos imettää muitten aikana, on pervo paljastelija ja toisten ruoka/kahvihalun/näkymien pilaaja, jos haluaa imettää rauhassa toisessa huoneessa niin sekään ei ole hyvä...

Itse imetän seurassa mutta en kahvi/ruokapöydässä yms ja koitan olla vilauttelematta. Muuten sama juttu anopin kanssa, aina pitää jotain kommentoida ja oikein tarkastella imetystäni. argh.

Vierailija
27/40 |
06.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

imettää aina muussa tilassa. Käytin hyödykseni huivia tai harsoa, jonka laitoin rinnoille näkösuojaksi.

Avot, ongelma ratkaistu, ja kaikilla hyvä mieli :)

Vierailija
28/40 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin anoppi oli yli-innokas, varsinkin, kun esikoinen syntyi. Esikko syntyi leikkauksella. Kun palasin heräämöstä, vauvaa ei näkynyt pitkään aikaan missään. Jälkikäteen näin videolta, kuinka anoppi oli rientänyt laitokselle heti vauvan syntymän jälkeen ja kylvetti ja paapoi tätä mieheni kanssa jossain pitkään ennen kuin muistivat minun olemassaoloni. Tästä tuli oikeesti niin paljon sanomista, ettei tehnyt mies samaa virhettä toisella kerralla.

Jos meidän vauva olisi syntynyt sektiolla, niin anoppi olisi varmasti ollut samanlainen. Nytkin olisi tullut sairaalaan sillä sekunnilla kun mies soitti vauvan syntymästä, mutta onneksi mies sai sanottua sille, että pysyy kotonaan seuraavaan päivään.

ap

Vierailija
29/40 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

rakastavan samalla tavoin omaa lastaan

Vierailija
30/40 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kai anoppi haluaa olla mukana lapsensa ja lapsenlapsensa elämässä. Mielestäni kamalampaa olisi, jos hän ei olisi yhtään kiinnostunut vauvasta tai teidän elämästänne... Itselläni kolme poikaa ja lähes hartain toiveeni poikieni kasvaessa on, että saisin aikanaan sivistyneen miniän. Pitää luottaa poikiini valinnan suhteen, että valitsevat viisaasti. :)

Vierailija
31/40 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina nämä av:n vastaukset yllättää. Itselleni imetys on ollut niin luontevaa ja luonnollista etten juuri koskaan ole poistunut pois seurasta imettämään. Myös ystäväpiirissä on kaltaisiani imettäjiä. Kun eräs ystäväni oli kylässä esikoisensa kanssa ihan hämmennyin kun hän halusi vetäytyä pois minun ja pienten (alle5v) poikieni seurasta. En sitten varmaan osannut silloin käyttäytyä ollenkaan.

Eli ei anoppisi välttämättä imetystäsi pahuuttaaan seuraa. Ehkä hän on kuin minä, ei oikeasti vilpittömästi tajua että joku kokee imetyksen nolona ja luonnottomana ja haluaa vetäytyä seurasta siksi pois. Toki minäkin sen tajuan että tuoreen vauvan kanssa ehkä helpommin haluaa imetysrauhaa kun ei vielä suju, mutta se että jo kokenut imettäjä ei ole seurassa niin sitä en vaan tajua. Anteeksi.

Kaksi lastaan imettänyt (mm isänsä, veljensä, lankonsa, lasten kummien, isojen serkkujen läsnäollessa!)

Jos itse pystyt rentoutumaan ja imettämään ilman häiriötä yleisön edessä, tähän eivät kaikki pysty! Eikä kyse ole siitä, että imettäjä kokisi imettämisen luonnottomana! Silloinhan häne EI imettäisi lainkaan.

Kyllä esikoisen imetys on niin herkää tasapainottelua, ettei siihen tarvita kaiken tietävää anoppia kurkkimaan ja "neuvomaan" viereen. Erityisesti alussa imettämisen onnistumiselle on tärkeää, että imettäjä saa siihen keskittyä rauhassa. Eli jos tämän ymmärrät, et edes väitä ap:n kokevan imetystä LUONNOTTOMANA! Luonnottomampaa on anopin asian jatkuva vahtiminen, vaikka hänelle on sanottu ja pyydetty antaa rauha äidille imettää vauvaansa.

Ilmeisesti tämä on anopin ensimmäinen lapsenlapsi, mutta siitä huolimatta. Vanhempien toiveita on kuunneltava!!! Eikä vauva kyllä mikään näyttelyesine ole, jota katsomaan kutsutaan koko kylän mummokööri.

Vierailija
32/40 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

änkee aina viereen katsomaan kun imetän. Ja siinä sitten mussuttelee, että voi kun on ihanaa.

Onhan se ihanaa katsottavaa kun pieni vauva imee, mut en mä haluais edes oman äitini tulevan siihen kyyläämään

Vierailija
33/40 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai nyt toinen voi vahtia vauvaa sen aikaa, kun toinen nukkuu? Ei nyt anopille tarvitse vauvaa sen takia viedä.

Tosin ottaen huomioon anopin käytöksen, niin ihmettelen, että ei voi sitä vauvaa hetken vertaa hoitaa.

Vierailija
34/40 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kans anoppi tulee viereen istumaan ja tuijottamaan, silittää vauvan poskea ja laittaa jonkun peiton vauvan päälle "että tulee turvallisempi olo"! Kyselee rintakumin käytöstä jnejne..

Heillä ollessa kun menen toiseen huoneeseen imettämään, varsinkin alussa kun sukulaisia kävi siellä ollessamme vauvaa katsomassa, niin anoppi toivotti kaikki tervetulleeksi huoneeseen katsomaan vauvaa!

Imetys ei minulle ole mikään häpeän aihe, mutta kyllä sitä haluis vauvan kanssa viettää niitä hetkiä kahdestaan, rauhassa.

En häpeile rintojani, ihan sama jos joku ne vilaukselta näkeekin, mutta häiritsevää on se tuijotus!

En kai muuten menis sinne huoneeseen jos haluisin et kaikki siinä vieressä kattoo!

Nyt poika jo onneks 6kk ja syö kiinteitä ja pullosta imettämisen lisäks, nii helpottanu huomattavasti (:

Oma äitini tosin ei hairitsisi vaikka tuliskin seuraks ku imetän, koska meillä on niin laheiset välit (: jotenki anoppi saa vereni muutenkin kiehumaan!

Vierailija
35/40 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä aina isovanhempia. Mä en edes kehtais mennä vauvaa silittelemään ja imuotetta tarkistamaan jne. imetyksen aikana.

Vierailija
36/40 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vielä tökkimään vauvaa poskista "syötkös sinä vielä vai oletko jo nukahtanut siihen tissille". Voi vee! Hän on muutenkin kohtelias, ah, niin kohtelias. Aina jos olen heillä ja aamulla esim. puen ja vedän oven kiinni, niin jo kohta on hänellä asiaa samaan huoneeseen, jotta saa tiirailla miniää alusvaatteillaan "onko lihonut, onko raskaana, onko sitä, onko tätä". Anoppini ei ole pahansuopa, mutta tunkeileva kylläkin.

Jaksamisia ap!

Vierailija
37/40 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tarkoita, että haluaa olla mukana lastensa elämässä, että puuttuu joka asiaan tai on läsnä joka hetkessä.

Ei se anoppi ollut läsnä kun lapsi sai alkunsa tai syntyi, kyllä hän voi pysyä etäällä myös imetyksen takia - varsinkin jos se on lapsen etu eli lapsi syö paremmin jos ei ole hälyä.

Anopit osaa harvoin istua hiljaa nurkassa, meidän ei osannut, koko ajan hopötti tai oli vauvan poskea silittämässä, kun imetin.

Hei, se anoppi on miehesi äiti

Kyllä kai anoppi haluaa olla mukana lapsensa ja lapsenlapsensa elämässä. Mielestäni kamalampaa olisi, jos hän ei olisi yhtään kiinnostunut vauvasta tai teidän elämästänne... Itselläni kolme poikaa ja lähes hartain toiveeni poikieni kasvaessa on, että saisin aikanaan sivistyneen miniän. Pitää luottaa poikiini valinnan suhteen, että valitsevat viisaasti. :)

Vierailija
38/40 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos imettää muitten aikana, on pervo paljastelija ja toisten ruoka/kahvihalun/näkymien pilaaja, jos haluaa imettää rauhassa toisessa huoneessa niin sekään ei ole hyvä...

Itse imetän seurassa mutta en kahvi/ruokapöydässä yms ja koitan olla vilauttelematta. Muuten sama juttu anopin kanssa, aina pitää jotain kommentoida ja oikein tarkastella imetystäni. argh.

Minä itse olen aika avoimesti imettänyt julkisestikin ja kuullut siitä paljon ikäviäkin kommentteja. Anoppini rintoihin koskeminen, imuotteet tarkistaminen ja vauvan poskien tökkiminen (=häiriköinti syötön aikana) on mielestäni mennyt liian pitkälle! Katsoa saa, mutta ei häiritä! Appiukkoni sitten taas on niin häveliäs, että liukenee salamana paikalta, kun alan esim. heidän olohuoneessaan imettämään. Hänestä toimitus on niin "kamalaa" ettei voi olla samassa huonessa, jos vaikka miniän tissin vahingossa näkisi ;-D. Itseäni ei siis häiritsisi hänen seurassaan imettää.

Vierailija
39/40 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se tarkoita, että haluaa olla mukana lastensa elämässä, että puuttuu joka asiaan tai on läsnä joka hetkessä.

Ei se anoppi ollut läsnä kun lapsi sai alkunsa tai syntyi, kyllä hän voi pysyä etäällä myös imetyksen takia - varsinkin jos se on lapsen etu eli lapsi syö paremmin jos ei ole hälyä.

Anopit osaa harvoin istua hiljaa nurkassa, meidän ei osannut, koko ajan hopötti tai oli vauvan poskea silittämässä, kun imetin.

Sieluni silmin näen anopin pään kurkkimassa terhakkana synnytyssalissa jalkojeni välissä ;-DDD! Sepä olisikin ratkiriemukasta, jos anoppi otettaisiin mukaan synnytykseen. Kiskoisi varmaan vauvan kaksin käsin ulos, jotta varmasti näkisi "oman" vauvansa ekana.

Vierailija
40/40 |
07.07.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin anoppi ja oma äitini ovat olleet kiinnostuneita siitä, kun imetän lastani, ja aluksi olivatkin monesti mielestäni ihan mukavaa rupatteluseuraa imetysmaratonien aikana. Parin kuukauden ajan nyt puolivuotiaamme kuitenkin on häiriintynyt tissillä ollessaan helposti, minkä vuoksi vetäydyn mieluummin rauhalliseen paikkaan imettämään. Anoppini ei jotenkin millään suostu ymmärtämään, miksi minulle ei voi puhua, kun imetän, vaikka on monesti nähnyt, kuinka vauva irrottaa otteensa tissistä hänen tullessaan huoneeseen tai viimeistään, kun anoppi aukaisee suunsa (yleensä menen anoppilassa vierashuoneeseen imettämään). Saattaa alkaa jopa juttelemaan vauvalle, että "no eihän sulla ollutkaan nälkä." Sitten otetaan sama rumba vartin sisään uudestaan. Ja olen siis ihan kiertelemättä moneen otteeseen ilmaissut, että haluan imettää rauhassa, koska vauva häiriintyy helposti. Huoh...

Omasta puolestani voisin imettää kyllä ihan missä vaan ja vaikka kenen katsellessa.