Vauva saa ilmaa rintaruokinnalla, auttaisiko pulloruokinta koliikkipullolla
3 vkon ikäinen vauva vetää ilmaa kovasti syödessään rintaa rintakumilla. Illalla tulee yleensä 5 h kestävä pieru/huuto/kouristelukohtaus, joka sitten jossain vaiheessa rauhoittuu. Nyt mietimme, josko siirryttäisiin kokonaan pulloruokintaan ja hankittaisiin koliikkipullo, johon pumpattua maitoa/korviketta.
Onko kenelläkään kokemuksia, voisiko auttaa vai saako vauva rintaruokinnasta vähemmän ilmaa kuin tuosta koliikkupullosta?
Käytössä myös Relat, alussa Cuplaton ja nyt Disfladyl, joista ei apua.
Kommentit (8)
meillä ei siitä hyötyä ollut, haittaa pikemminkin. Rinnat oli niin tottuneet vauvan imuun, että maito loppui muutamaan päivään. Itse tein rintakumin kanssa niin, että kostutin ihoa ja venytin sen tiukasti nännin ympärille, silleen se ei hörppinyt ilmoja välistä. Mulle toimi paremmin sellaiset rintakumit, joissa oli pieni aukko reunassa. Tuttipulloruokailussa rintaa saanut lapsi vetää varmasti alkuun ilmaa, syöntiteknikka taitaa ahnas pienellä olla. Lisäksi lypseminen ja pullojen kanssa klaarailu vie turhaa aikaa ja voimia.
kannattaa etsiä monipuolisia röyhtäytysasentoja, eikä "uskoa" ensimmäisen röyhtäyksen riittävyyteen. Omaa ruokavaliota karsimalla saa myös ihmeitä aikaan. Yleensä mausteiset ruoat, kaalit, pavut, paprikat ja suklaa, sekä joillakin lapsilla myös äidin nauttimat maitoruoat tekeävät pienelle ilmavaivaa. Saattaa kuulostaa raskaalta, mutta kolmen kuukauden ikään mennessä helpottaa taatusti.
meil oli sama homma eikä koliikkipulloista ollut mitään hyötyä, aiheuttivat vaan turhaa vaivaa ja häsellystä.ja oma ruokavalio ja röyhtäytys kesken imetyksenkin lopulta helpotti. ja se cuplaton lisänä. pitkäjänteisyyttä ja tsemppiä teille.
Mä kokeilisin ensinnäkin imettää lasta mahdollisimman pystyssä. silloin menee vähiten ilmaa. Rintakumista kannattaa myös luopua. Kun imu on lähtenyt käyntiin, niin nappaa kumi pois mahdollisimman nopsaan.
Lääkkeiden määrää kanssa kannattaa vähentää. Noin pienellä eri lääkekokeilutkin saattavat sekoittaa vatsaa.
Myös d-vitamiini saattaa aiheuttaa iltahuutoja.
Jalkoja kannattaa pumpata.
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view…
Mä myös suosittelen, että otat kumit pois. Vauvalla on varmaan vääränlainen imuote.
Me ei olla uskallettu ees aloittaa d-vitamiinia, kun ollaan ajateltu että jos tää tästä vielä pahenee.
Pumppailla yritetään jalkoja. Rintakumista yrittäisin luopua, mutta mun nännit on huonot tuolle pikkuiselle imemiseen. Tiedän, että kumi pahentaa tilannetta.
Meillä on kertakäyttötuttipullo ollut käytössä ja on kyllä vauva senkin jälkeen piereskellyt. Liekkö sitten vaikutusta sillä, millaista tuttiosaa käyttää..?