Naapurissa oli taas iltatoimet käynnissä
Naapurin nainen huusi taas lapsilleen.
Ilmeisesti iltatoimet ei sujunut.
Minulla ei ole lapsia niin osaisiko vanhemmat vastata miksi lapsille pitää huutaa iltatoimien aikana: "iltapalalle, vaatteet pois, hampaanpesu"?
Miksi ei voi sanoa normaalilla äänensävyllä?
Ilmeisesti naapurin äiti riisui lastaan väkisin kun lapsi parkui että älä riisu!
Miksi pitää riisua ja pukea pyjama väkisin?
Antaisi mennä lapsen vaatteet päällä nukkumaan.
Kommentit (11)
Mitäpä jos kysyt sieltä, että miksi.
Ehkä nainen oli normaalilla äänellä jo pyytänyt, eihän se sinulle asti kuulu, kuulet vain sen kun viidennen kerran sanotaan ja kovalla äänellä.
Tietyn ikäiset lapset mesoaa ja protestoi ihan kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Mitäpä jos kysyt sieltä, että miksi.
Ehkä nainen oli normaalilla äänellä jo pyytänyt, eihän se sinulle asti kuulu, kuulet vain sen kun viidennen kerran sanotaan ja kovalla äänellä.
Tietyn ikäiset lapset mesoaa ja protestoi ihan kaikkea.
Jäi harmittamaan jos äiti riisui lapsen väkisin yöunille. Lapselle jäi siitä varmasti tosi paha mieli. Näin ikkunasta kun äiti riisui lasta ja viskoi lapsen vaatteita.
Ei kai äitinä noin saisi tehdä?
Vähemmän naapurikyttäystä ja enemmän ymmärrystä toista kohtaan. Hänellä saattaa oll haastavat lapset tai hän saattaa olla lopen uupunut.
Aikoinaan, kun kaikki neljä lastani olivat pieniä, minä kyllä korotin ääntäni toisinaan.
En ymmärtänyt sen olevan naapureille sietämätöntä. Alakerran rouva tuli rehdisti kysymään onko minulla tai meillä ongelma ja tarvitsemmeko apua?
Olin alkuun häpeissäni ja toivoin maan nielaisevan minut 😥. Huutaminen ja äänen korottaminen loppui siihen päivään osaltani.
Alakerran rouvan teini-ikäiset lapset bilettivät joka viikonloppu ja poppikoneet raikuivat niin ettei kukaan saanut bileiden aikana unenpäästä kiinni. Teinit bilettivät silloin, kun alakerran rouva vietti viikonloppujaan miesystävänsä luona.
Toinen teineistä tuli raskaaksi ja seuraavat pari vuotta sitten vauvan itku oli joka päivästä juttua.
En koskaan käynyt tästä alakerran rouvalle huomauttamassa..
No ei pidä tehdä lasua siitä että lapsi kiukuttelee ja aikuinen korottaa ääntään! Ihan normaalia.
Rutiinit.
Ajoissa iltatoimet, niin kaikki jaksaa paremmin.
Samana toistuvat rutiinit auttaa ja nopeuttaa toimia.
Aikuinen rauhallisempi, niin lapsi rauhallisempi.
Ehkä ääntä voi korottaa kyllä, sen ymmärrän.
Mutta jos lapsi ei jonain iltana halua laittaa yöpukua niin miksi siltä sitten pitää ruveta itse niitä vaatteita kiskomaan pois.
Eikö yhden yön sitten voisi nukkua niissä vaatteissa mitkä on päällä?
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan, kun kaikki neljä lastani olivat pieniä, minä kyllä korotin ääntäni toisinaan.
En ymmärtänyt sen olevan naapureille sietämätöntä. Alakerran rouva tuli rehdisti kysymään onko minulla tai meillä ongelma ja tarvitsemmeko apua?
Olin alkuun häpeissäni ja toivoin maan nielaisevan minut 😥. Huutaminen ja äänen korottaminen loppui siihen päivään osaltani.
Alakerran rouvan teini-ikäiset lapset bilettivät joka viikonloppu ja poppikoneet raikuivat niin ettei kukaan saanut bileiden aikana unenpäästä kiinni. Teinit bilettivät silloin, kun alakerran rouva vietti viikonloppujaan miesystävänsä luona.
Toinen teineistä tuli raskaaksi ja seuraavat pari vuotta sitten vauvan itku oli joka päivästä juttua.
En koskaan käynyt tästä alakerran rouvalle huomauttamassa..
Hähä...
Kuului varmaan meiltä :-)