Minä en kohta enää jaksa
meillä on mieheni kanssa yhteinen yritys, joka tosin on minun nimissäni, koska mies on luottotietonsa sössinyt, mies on nostanut firmasta itselleen palkkaa lääkekuluihin(2 kroonista sairautta), asunut sen maksamassa asunnossa, syönyt ja juonut sen laskuun. Firman vuotuiset tulot ovat alle 10t luokkaa ja nyt tämä k-ä uhkaa, jättää kolmen kuukauden kirjanpidot hoitamatta ja vaatii vielä kahden vuoden palkkoja ja minua maksamaan työnantajamaksuja, vaikka on täysin julkisesti esiintynyt firman toisena omistajana. Minä en vaan enää jaksa tällaista henkistä väkivaltaa. Muutenkin on sen toisen sairauden vuoksi täysin tasapainoton ja saa jatkuvasti raivareita, mitä kummallisimmista syistä. Toivon, etten olisi koko äijää koskaan tavannutkaan.
Kommentit (3)
enkä halua sitä tässä muodossa enää jatkaa. mies tekee sitä tällä hetkellä yksin, koska sen toiminta on vähentynyt. Minä olen kotona lasten kanssa ja miehen mielestä se ei ole mitään. Jos tuo hoitaisi kaikki asiat niin, ettei pitäisi koko ajan miettiä, onko ne hoidettu, niin mikäs siinä, mutta kun näin ei ole. Jos tuo häipyisi olisin totaalisen kusessa ja mies tietää sen hyvin. Millä pääsen tästä eroon?
jollain tavalla kiristää sua asialla, koska sanot että jos hän häipyisi olisit totaalisen kusessa? Mutta oletko ajatellut mitä ongelmia voi tulla eteen jos hän esim. tahallaan antaa firman mennä konkurssiin/velkaantua? Onko miehesi virallisesti firman toimitusjohtaja? Kannattaisi varmasti ottaa yhteyttä johonkin lakimieheen/tuomariin ja kysyä neuvoa miten tilanteessa kannattaa menetellä. Veroasiat ja vastuuasiat kannattaa selvittää kuin myös firman todellinen taloustilanne. Huolehdi omasta selustastasi koska jos ja kun käy huonosti nimesi on firman virallisissa papereissa. Nyt yhteys laki- ja veroasiantuntijaan!
Mutta sinä siis kaiketi yksin omistat firman jos se on sinun nimissäsi? Mikä miehesi virallinen rooli firmassa on? Vanhemmillani oli samantapainen tilanne, isä oli aikaisemmin tehnyt konkurssin eikä voinut omistaa mitään. Uusi firma oli siis äitini nimissä, isä tosin pyöritti sitä. Eipä kai siinä ole toisella mitään nokan koputtamista asiassa, sulla on täysi päätösvalta kaikessa jos firma on yksin sinun nimissä! :) Pistät ukolle luun kurkkuun vaan! :)