Onko raiskaajapoliisin nimi julkistettu
miten yleensä on näissä tuomioissa?
Ihan mielenkiinnosta..
Kommentit (9)
Ymmärtääkseni nimeä ei saa julkistaa ennenkuin lopullinen tuomio on tullut.
tämä juttu vaan saa minussa aikaan niin kamalan oksennusreaktion että huh huh
Tuollaista "sääntöä" ei ole olemassakaan, että nimeä ei saisi julkistaa ennen kuin lopullinen tuomio on tullut. Monissa tiedtusvälineissä pidetään rajana 2 v. ehdotonta, jonka jälkeen nimi julkistetaan.
Ja juttu ei lisäksi ole menossa KKO:oon, syyttäjä on vasta ilmoittanut hakevansa valituslupaa.
Nimi on Taavi Toivanen.
oli nimi mainittu.
Ymmärtääkseni nimeä ei saa julkistaa ennenkuin lopullinen tuomio on tullut.
Miesparkahan voisi vaikka kärsiä nimen julkistamisesta. Minkäs sille voi kun kaikenmaailman pikkutytöt tulevat tyrkyttämään itseään, mieshän on täysin tahdoton peniksensä vanki.
Olet ihan oikeassa. Ja nimenkin tiedän nähneeni jossakin, nyt kun sen laitoit tuohon. Samantekevää kuitenkin kuka tekijä on, teko ja siitä annettu tuomio keskeisempiä mielestäni.
Olen tyytyväinen tästä valituslupa-asiasta, ehkä vihdoin saadaan Korkeimman oikeuden linjaus ja roti raiskaustuomioihin. Toivon, että saavat valitusluvan.
Terttu Utriainen sanoi muistaakseni tuomiota kommentoidessaan, että muissa EU-maissa ei kiinnitetä huomiota raiskauksessa käytettyyn väkivaltaan (tässä tapauksessa "lievää"), vaan ylipäänsä siihen, että teko on uhrin tahdon vastainen. Näin urhrin näkökulma pysyy jutussa koko ajan etualalla.
Tuollaista "sääntöä" ei ole olemassakaan, että nimeä ei saisi julkistaa ennen kuin lopullinen tuomio on tullut. Monissa tiedtusvälineissä pidetään rajana 2 v. ehdotonta, jonka jälkeen nimi julkistetaan. Ja juttu ei lisäksi ole menossa KKO:oon, syyttäjä on vasta ilmoittanut hakevansa valituslupaa. Nimi on Taavi Toivanen.
että naisena ja tytön äitinä tässä on minusta jo ihmisoikeudet ja -arvo kyseessä
mutta en muista nimeä